دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

به زور بوسیدن کودک با چه پیامدهایی همراه است؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

بسیاری از افراد سعی می کنند بدون اجازه کودک او را بوسیده و در آغوش بکشند. در واقع به زور بوسیدن کودک باعث ایجاد آزار در آن ها خواهد شد و شما نوعی آزارگر به حساب می آیید. در ادامه شما را با عوارض این کار آشنا خواهیم کرد.

به زور بوسیدن کودک می تواند تبعات بسیار بدی برای شما و کودکتان به همراه داشته باشد. در واقع ممکن است این ها نشانه ای از محبت و دوست داشتن شما باشد با این حال باز هم بهتر است قبل از به آغوش کشیدن و بوسیدن کودک از او بپرسید که این کار شما را دوست دارد یا خیر و در غیر این صورت ممکن است صدمات بسیاری به روحیه او وارد نمایید.

معایب بغل کردن کودک بدون اجازه او

عوارض به زور بوسیدن کودک

یکی از مهم ترین کارهایی که باید برای تربیت درست فرزندان خود انجام بدهید این است که به او یادآور شوید که چطور و تا چه اندازه می تواند احساسات خود را بروز دهد که یکی از اساسی ترین اشکالات ما در این می باشد که این کار را بلد نیستیم و سعی می کنیم همانطور که احساسات ما فوران می کند در همان لحظه آن را نشان می دهیم. در واقع این ها همه به لیل این است که بر رفتار های هیجانی خود کنترلی نداریم و زمانی که خیلی خوشحال هستیم بدون این که از کودک اجازه بگیریم ممکن است او را بوسیده و یا در آغوش بگیریم.

سواد عاطفی یکی از مهم ترین مسائلی می باشد که این روز ها با آن سر و کار دارید. در واقع زمانی که حرف از این نوع سواد به میان می آید یعنی فرد سعی نمی کند چیزی را به طرف مقابل خود اجبار کرده و یا یا هیجان هایی که دارد را به دیگری تحمیل نماید بنابراین سعی می کند فرد مقابل را در شرایطی قرار داده تا خواسته ای مشابه با خوش را داشته باشد. در واقع بالا بودن سواد عاطفی در والدین باعث می شود تا فرزند از بسیاری از مشکلات روحی دور بماند و مشکلات دیگری برایش ایجاد نشود.

در نظر داشته باشید که این سواد بسیار مهم است و بهتر است زمانی که می خواهید کودک را ببوسید و یا او را در آغوش بگیرید باید کودک را به وجد آورده و او را طالب این کار کنید و از هر گونه اجبار و زور خودداری نمایید. در واقع هر نوازش و بوسیدن آرام نیز اگر بدون اجازه کودک باشد می تواند منجر به رنجیده شدن او شده و در نهایت یک سری مشکلات را برای او ایجاد خواهد کرد. زمانی که شما کودکی را بدون این که او اجازه بدهد در آغوش می کشید و یا بغل می کنید در حال کودک آزاری هستید و بهتر است این نوع آزار ها را نیز شناخته و از ایجاد شدن آن ها پیشگیری نمایید.

بوسیدن کودک با اجبار

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

از بین برن قدرت نه گفتن

یکی از عارضه های بوسیدن ناگهانی و بدون اجازه کودک با خود به همراه دارد این است که می تواند توانایی نه گفتن را از او بگیرد. کودکان به صورت ذاتی این توانایی را دارند و این شما هستید که با انجام یک سری از رفتار ها و کار های خود منجر به از بین رفتن و نادیده گرفته شدن این توانایی در آن ها شده و اعتماد به نفس آن ها را کاهش می دهید. اگر کودک شما دوست ندارد کسی او را ببوسد باید به این خواسته او احترام گذاشته و به دیگران هم تذکر بدهید که غیر از زمان هایی که کودک اجازه می دهد نباید این کار را انجام دهند. در واقع شما به عنوان والدین باید بتوانید فرزندان خود را با سواد عاطفی بسیار بالایی تربیت کنید.

بیماری ها

بسیاری از افراد از سالم بودن خود اطمینان دارند و اگر به آن ها بگویید که ممکن است ناقل یک سری از بیماری هایی مانند آنفولانزا و ایدز باشند ناراحت می شوند و با شما قطع ارتباط می کنند. بهتر است بدانید که کودکان بدنی ضعیف تر نسبت به سایر افراد دارند و یک بوسه می تواند زندگی آن ها را نابود کرده و آن ها را به کام مرگ بکشاند. نوزادان و کودکان زیر شش سال بدنی مقاوم به باکتری ها ندارند و در صورتی که باکتری از بدن شما وارد بدن کودک شود ممکن است عفونت های بسیار شدیدی را برای کودک شما ایجاد کرده و زندگی او را تحت تاثیر قرار بدهد.

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است یک سری از باکتری ها هستند که از دهان بزرگسالان وارد بدن کودکان می شود و مشکلات بسیار زیادی را برای آن ها ایجاد خواهد کرد بنابراین در حین بوسیدن کودکان مراقب باشید تا بزاق دهان شما وارد دهان کودک نشود. بیماری هایی که کودکان از بزرگ تر ها می گیرند عبارتند از :

  • تبخال
  • سرماخوردگی
  • آنفولانزا

انتقال بیماری ها با بوسیدن نوزاد

تصورات اشتباه در مورد لمس شدن

بسیار از والدین سواد عاطفی ندارند و کودک خود را وادار می کنند تا با دیگران روبوسی کرده و یا آن ها را در آغوش بگیرند. در واقع این کار والدین و به زور بوسیدن کودک توسط آن ها می تواند منجر به ایجاد یک سری از تفکرات غلط در کودکان شده و آن ها فکر می کنند که لمس شدن و رفتن به آغوش دیگران هیچ اشکالی ندارد و از این رو در معرض تجاوز افراد سودجو قرار می گیرند. در واقع تفاوت هایی که بین لمس شدن خوب و لمس شدن بد وجود دارد را باید به کودک آموزش دهید تا مشکلی برای کودک شما ایجاد نشود و شما بتوانید او را با سواد عاطفی بالا تربیت کنید.

اعتماد کردن به غریبه ها

زمانی که کودک شما توسط شما و یا دیگران به زور بوسیده می شود و شما واکنش های لازم را نشان نمی دهید باید انتظار این را داشته باشید که کودک شما نتواند فرق بین آشنا و غریبه قائل شده و در نهایت به راحتی به آن ها اعتماد خواهد کرد. در واقع اگر در زمانی که کودک از خود نارضایتی نشان می دهد شما پشت او را بگیرید و به خواسته ای که دارد احترام بگذارید می توانید به او آموزش دهید که بهتر است به افراد غریبه اعتماد نکرده و در صورت وجود مشکل می تواند روی شما حساب باز کند.

لمس کودکان بدون اجازه آنها

بسیاری از کودکان فرق لمس شدن و به زور بوسیده شدن توسط افراد خوب و بد را نمی دانند بنابراین بهتر است به کودک خود آموزش دهید تا بتواند با هر آن چه که دوست ندارد مبارزه کند و در صورت نیاز از شما کمک بگیرد. حال که با عارضه های به زور بوسیدن کودک آشنا شدید و اطلاعاتی از آن را کسب کردید در ادامه می توانید مقالات مفیدی که در رابطه با آموزش نه گفتن به کودکان و نشانه های آزار جنسی در کودکان را مشاهده کنید تا بتوانید هوشیارتر شده و از کودکان خود بهتر مراقبت کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *