دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

معرفی نقاط مناسب برای عطر و بهترین زمان عطر زدن

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

برای این که رایحه عطری که استفاده می کنیم ماندگاری بیشتری داشته باشد باید آن را به نقاط خاصی از بدن زد. در این مطلب قصد داریم شما را با نقاط مناسب بدن برای عطر زدن آشنا نماییم. پس با ما همراه باشید.

عطر زدن به بدن ظاهر کار ساده ای به نظر می رسد ولی اگر بخواهید ماندگاری عطر شما بیشتر باشد اصول خاصی را باید رعایت کنید. یکی از این اصول دانستن نقاط مناسب برای عطر زدن می باشد. با این مطلب همراه ما باشید تا در اینباره بیشتر بدانید.

آشنایی با نقاط مناسب بدن برای عطر

هر چند ظاهرا عطر زدن به بدن کار ساده ای به نظر می رسد ولی برای ماندگاری بیشتر عطر اصول خاصی وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید از رایحه دلپذیر عطر خود دیگران را نیز خرسند نمایید. یکی از این اصول این است که چه نقاطی از بدن برای عطر زدن مناسب است. به عبارتی بهترین قسمت بدن برای عطر زدن کجا است.

 

از آنجا که رایحه عطر در قسمت هایی از بدن ماندگاری بیشتری دارد در این مطلب می خواهیم شما را با نقاط مناسب بدن برای عطر زدن آشنا نماییم. همچنین فواید عطر زدن و نکات مهمی در این باره نیز ارائه می شود.

فواید عطر زدن

بوی عطر به نحوی نشان دهنده درونیات فرد است. اما برای این که عطر ماندگاری بیشتری داشته باشد باید آن را به نقاط خاصی از بدن زد و از زدن آن به نقاطی از بدن خودداری کرد زیرا سبب تحریک پوستی می شود. در این که عطر زدن چه فایده ای دارد باید گفت علاوه بر تاثیر ظاهر و استایل فرد، رایحه عطر عمق بیشتری به سبک پوشش می بخشد.

در حقیقت عطر حواس دیگران را به سمت شما جلب نموده زیرا قدرت بی نظیر رایحه را نمی توان نادیده انگاشت. از این رو می توانید از این امر به نفع خود استفاده نموده و یک عطر خوشبو استفاده کنید. هدف اساسی عطر زدن، دوری بدن از بوی نامطبوع  و اطمینان از رایحه تازگی در تمام روز است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

یک فایده دیگر عطر زدن افزایش اعتماد بنفس است. عطر همانند معجون معجزه نمی کند ولی با تقویت اطمینان در ذهن تان نگرانی در مورد بوی بد بدن را برطرف می کند. اگر رایحه عطر شما مناسب باشد هم که شخصیت و روحیه تان را بسیار تقویت می کند.

یک عطر خوب خلق و خوی شما را بهبود بخشیده و همگان از کنار شما بودن خرسند خواهند بود. در حقیقت نوع عطری که به بدن می زنید احساسات مختلفی را به سایرین منتقل می کند از حس بازیگوشی و شیطنت تا محتاط بودن. با مطالعه مقاله انتخاب عطر و ادکلن مناسب ضامن جذابیت شما در این مورد اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

شیوه صحیح عطر زدن

هنگام عطر زدن به نقاط نامناسب بدن احتمال ماندگاری رایحه آن کاهش می یابد. با دانستن شیوه صحیح  این که بهترین مناطق بدن برای عطر زدن کدام قسمت ها هستند می توان از تجدید عطر خودداری کرد. بهترین بخش بدن برای عطر زدن نقطه ای است که نبض با نیروی بیشتری در آنجا می تپد.

یعنی ناحیه هایی از بدن که نبض را در آنجا احساس می کنید. علت این امر بالا بودن دمای بدن در قسمت نبض است. از این رو فشار خون، رایحه عطر را روی پوست آزاد نموده و در نتیجه تاثیر خوشبویی آن هم افزایش می یابد. دیگر ضرورت ندارد عطر را به میزان فراوان جهت ماندگاری بیشتر استفاده نمود

استفاده از یک عطر مناسب به میزان کم اما استعمال آن در نقاط مناسب بدن که در ادامه اشاره می شود، می تواند ماندگاری آن را افزایش داده و شما به عطر زدن مجدد نیاز پیدا نکنید. شیوه صحیح عطر زدن به این صورت است که بعد از استحمام به علت این که پوست بدن تمیز است زمان بهتری برای عطر زدن می باشد. عطر را در هوا اسپری نکرده و هنگام اسپری شیشه عطر در فاصله ۷-۱۵ سانتی متری خود بگیرید. همچنین ۳-۴ اسپری کافی بوده و زیاده روی نکنید. در نهایت بعد از عطر زدن پوست را به هم نمالید.

نقاط مناسب بدن برای عطرزدن

همانگونه که پیشتر اشاره شد بهترین بخش بدن برای استعمال عطر قسمتی است که نبض می زند. نقاط مناسب بدن برای عطرزدن جهت ماندگاری بیشتر شامل موارد زیر می باشد:

  • مچ دست: این قسمت شناخته شده ترین و ساده ترین نقاط بدن برای پخش رایحه عطر می باشد.

  • گردن- پشت گوش و داخل زانو: در نواحی گردن، پشت گوش، و داخل زانو نبض کاملا مشخص است از این رو این نقاط نیز برای عطر زدن مناسب هستند.
  • ترقوه: در صورتی که بخواهید بوی عطر مستقیما به سمت بینی منتشر شود، ترقوه ناحیه بسیار فریبنده ای برای این کار است.
  • مچ پا: برای این که رایحه عطر دوام بیشتری داشته باشد روی مچ پا نیز می توان عطر زد که جریان پخش شدن عطر را از پایین به بالا فراهم می کند.

بیشتر افراد از این که  عطر در کجای پوست استعمال شده تا رایحه دلپذیر آن ماندگاری بیشتری داشته باشد بی اطلاع هستند ولی همانطور که ذکر شد عطر باید به نقاطی از بدن که نبض دارد، زده شود. در واقع نواحی دارای نبض، مناطقی هستند که فاصله رگ ها از سطح پوست به کمترین حد خود رسیده و در این نقطه ، رگ خونی حرارت بیشتری دارد که به شکل یک پمپ کوچک عطر عمل نموده و بوی عطر نیز بهتر پخش می شود.

قابل ذکر است در نقاطی از بدن نباید عطر زده شود از جمله:

  • زیر بغل- ناف و قفسه سینه: در نواحی ظریف تر بدن همچون زیر بغل؛ ناف یا قفسه سینه در صورت عدم تعادل باکتری های پوست به راحتی عفونت ایجاد می کشد. توصیه می شود در این نقاط عطر زده نشود.
  • صورت: عطر زدن به صورت می تواند ایجاد لک در پوست صورت را به همراه آورد.
  • موی سر: مولکول های عطر روی موی سر ماندگاری خوبی دارند زیرا ساختار مو تقریبا خشک بوده و رایحه ها را بدون تغییری در خود نگاه می دارد ولی الکل موجود در عطر سبب خشکی بیشتر موها و آسیب آن ها می شود. از این رو تنها در موارد خاص این کار را انجام دهید.

بهترین زمان عطر زدن

بهترین زمان عطر زدن دقیقا بعد از استحمام می باشد زیرا منافذ پوست باز بوده و عطر کاملا نفوذ پیدا می کند. توصیه می شود در حمام صابون عطری استفاده نکنید به ویژه در نواحی که می خواهید عطر زده شود. صابون های معطر روی بوی عطر تاثیر داشته و ترکیب آن ها ناخوشایند می شود. بنابراین پیش از عطر زدن حمام کنید. در صورتی که پوست مرطوب باشد عطر بیشتر جذب می شود.

می توانید در نواحی که ضربان دارد ، لوسیون استفاده کنید. البته لوسیون نباید معطر باشد مگر این که عطری شبیه عطر شما داشته باشد. یکی دو دقیقه صبر کنید تا لوسیون خشک بشود. عطر را روی نقاط ضربان دار اسپری کرده و حتی اگر عطر خیلی ملایم است روی هر نقطه یک مرتبه اسپری کنید. چرا که اگر زیادی بوی عطر بدهید برای هیچ کس خوشایند نیست. همچنین می توانید برای دانستن راهکارهای  تقویت پخش بوی عطر روی لینک کلیک کنید.

دقت کنید:

  • از قرار دادن عطر جلوی آفتاب خودداری کنید زیرا سریعا می پرد.
  • عطر مخصوص به خود داشته باشید تا برای هر فردی تداعی کننده شما باشید.

  • عطر را به پشت گردن اسپری نموده تا هر زمان که به موی خود دست بکشید بوی عطر پخش شود.
  • در صورتی که عطر را دوست ندارید می توانید از شامپو بدن معطر یا لوسیون با بوی مشابه بهره بگیرید.
  • مچ دست ها را به هم نمالید زیرا حرارت ایجاد شده بوی عطر را از بین می برد.
  • عطر را به لباس نزده زیرا آن را لک می کند. همچنین بوی عطر به لباس می گیرد نه شما.
  • برای خرید عطر جدید عصر اقدام کنید زیرا قدرت بویایی در این تایم از روز زیاد است.

از همراهی شما تا پایان این مطلب سپاس گزاریم. و امیدواریم در این زمینه اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشد. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای اطلاع از دلایل مهم عطر زدن و  راهکار های ساده افزایش ماندگاری عطر و ادکلن روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *