دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

فواید بغل کردن و تاثیرات باور نکردنی آن بر سلامتی بدن

  • سحر هودانلویی
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

به آغوش گفت افراد مهم و عزیز زندگی می تواند پیامد های متعددی از نظر احساسی و سلامت جسمی برای شما در پی داشته باشد که از این رو برای قدر دانی برای برخورداری از مهارت ابراز احساس به معرفی فواید بغل کردن در ادامه این مطلب پرداخته ایم.

به طور کلی در رابطه با بغل کردن و به آغوش کشیدن می توان چنین گفت که یک عمل احساسی است و از گذشتگان و انسان ها اولیه این چنین ابراز احساسات وجود داشته است. در صوتی که فواید بغل کردن را از نظر روانشناسی بررسی کنید به نتایج جالبی دست پیدا خواهید کرد، چرا که فرد را از نظر احساس و روانی در بر گرفته و می تواند تاثیرات به سزایی برای او قائل شود. همچنین در آغوش گرفتن می تواند از انواع مختلفی برخوردار باشد که اگر با میل و رغبت طرفین صورت گیرد می تواند احساس خوبی در بین آن ها ایجاد نماید. اگر می خواهید یک زندگی عاشقانه و خوبی بسازید باید نحوه ابراز احساسات را از طریق بغل کردن و بوسه یا داشته باشید و از این طریق به پارتنر خود بفهمانید که او تنها شخص احساسی در زندگی شما است که از هیچ اقدامی برای ساختن آرامش او دریغ نخواهید کرد.

پیامد های بغل کردن در رابطه های عاشقانه

معرفی تاثیرات بغل کردن

این سوال به مراتب برای برخی از افراد به وجود می آید که چرا باید به یکدیگر عشق بورزیم و آن را از طریق بغل کردن به یکدیگر ابراز کنیم، چرا که او از احساس من باخبر است و از این رو نیازی به ابراز آن نمی باشد. این سوال خیلی بیخود است، درست مانند این که از خود بپرسیم به چه علتی باید آب و غذا بخوریم. تامین احساس و عواطف نیز به مانند مواد غذایی که در طی روز می خورید از اهمیت برخوردار است و این به دلیل تغذیه روح است از طریق ارضای احساس به وجود می آید. همانطور که هیچ کس بدون آب و غذا چند روزی بیشتر نمی تواند زندگی کند، در آغوش کشیدن نیز چنین تاثیری دارد و برای برقراری و تداوم این رابطه باید از بروز هرگونه سردی و دوری بپرهیزید. از هر طریقی که شده احساس خوب را به یکدیگر ابراز کنید. از این رو در ادامه تاثیراتی که بغل کردن در زندگی افراد قائل است را بررسی کرده تا بیشتر از این احساسات خوب را در زندگی جاری بسازید و یکدیگر را از این عواطف خوب به دلیل غرورهای نابجا غافل نکنید.

در این رابطه متخصص های رابطه انسانی تحقیق و مطالعات گسترده ای انجام داده اند که از این طریق تاثیری که لمس و تماس فیزیکی بر بدن بر جای می گذارد را بررسی کرده اند. گفتنی می باشد که این چنین ارتباط ها می تواند احساس اعتماد و اطمینان را در افراد به وجود بیاورد و این در حالی بود که نوزادان پرورش پیدا کرده در بهزیستی که هیچگاه حس لمس و محبت واقعی از سوی افراد مهم زندگی خود را احساس نکرده بودند، بیش از دیگر نوزادها در معرض خطر مرگ قرار گرفته بودند.

در اصطلاحی دیگر به این بیماری که از کلمات یونانی منشا گرفته است هدر رفتن می گویند که آن به معنای احساس کمبود تماس فیزیکی در فرد بوده است. این عامل می تواند برای فرد خطرزا به شمار آید و در نهایت در بروز اختلال و عفونت های پوستی، بیماری های گوارشی، ایجاد ضعف در سیستم ایمنی بدن و در نهایت مرگ منجر شود.

افزایش انگیزه با بغل کردن

پیامدهای آن بر بدن

همانطور که فقدان ابراز احساس و دریافت آغوش می تواند خطرات بالقوه ای بر سلامتی انسان قائل شود به مراتب نیز فواید بغل کردن بسیار است که در ادامه به معرفی آن ها همراه با توضیح مختصری پرداخته ایم.

  • بالا رفتن مقدار اکسیژن در بدن

هر زمان که شما آغوش محبت آمیزی را تجربه می کنید، سطح هموگلوبین خون به مراتب بالاتر می شود و این می تواند فرایند جریان اکسیژن در بدن را بهبود ببخشد و در نهایت ارگان های حیاتی شما از این اکسیر جوانی بهره مند شده و عملکرد های خود را به نحو احسن انجام دهند.

  •  آرون گروپس
  • تسکین دستگاه عصبی

گفتنی می باشد که احساس فشار در هنگام بغل کردن می تواند به سلول های عصبی چنین پیامی را انتقال دهد که که به مراتب سطح استرس و اضطراب را کاهش دهد. این به دلیل تحریک های گیرنده های زیرپوستی است که با اعمال فشار به سرعت تحریک پیدا کرد و این می تواند به افزایش عصب های واگ منجر شود. در رابطه با واگ گفتنی می باشد که آن یک عصب قرار گرفته در جمجمه است که به دیگر قسمت های بدن منشعب می شود. به طور کلی با این دسته از فعالیت های واگ می توان آرام شدن و تسکین دستگاه عصبی را ارمغان آورد.

افزایش علاقه با بغل کردن

  • افزایش قدرت ایمنی بدن

هرگاه که دستگاه عصبی تسکین پیدا کند به مراتب ضربان قلب نیز کاهش پیدا می کند و امواج مغزی نیز آرام تر می شوند که این می تواند تاثیری به مانند کم شدن آثار سرماخوردگی در بدن را داشته باشد. در پی تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۴ چنین مشخص شد که حمایت های اجتماعی اعم از در آغوش گرفتن می تواند عوارض سرماخوردگی را تا حد قابل توجهی کاهش دهد و در نهایت کشمکش و استرس های درونی فرد را از بین ببرد.

از فواید بغل کردن گفتنی می باشد که سطح هورمون های اضطراب که با کورتیزول در ارتباط هستند، کاهش پیدا می کند و در نهایت به مانند یک مسکن طبیعی برای بدن عمل می کند. در برخی از شواهد چنین مشخص شده است که ان می تواند ویروس و سلول های سرطانی را نابود کند.

  • کم شدن فشار خون

علاوه بر فواید بغل کردن که یک تماس فیزیکی عاشقانه است نمی تواند از تاثیراتی که دست گرفتن یکدیگر نیز در بدن می گذارد، غافل شد. چرا که آن می تواند از بالا رفتن ضربان قلب جلوگیری کند و در نهایت با کاهش فشار خون شما در ارتباط باشد. در نهایت نیز می توان احساس آرامش و لذت بخشی به شما القا نماید که در آخر از ابتلا به عارضه های قلبی نیز در امان هستید.

فواید بغل کردن به چه صورت است؟

  • رشد و پرورش افراد

این طبیعی است که افراد در زمان تولد به آغوش کشیده خواهند شد که این می تواند به واسطه پرستاران، اعضای خانواده و مادر باشد که در نهایت بر روند رشد کودک، با بالا بردن سطح انرژی و ایمنی بدن او همراه خواهند بود. گفتنی می باشد که فواید بغل کردن برای نوزادان به این صورت است که آن ها شخصی که در آغوش گرفته آن ها را از یاد نخواهند و برد آن ها را تا همیشه در خاطر دارند و به عنوان یک فرد ایمن از آن ها یاد می کنند.

  • درمان عارضه های روانی

در پی تحقیقات انجام شده در رابطه با فواید بغل کردن نیز چنین مشخص شده است که آن می تواند احساسات و انرژی های منفی را تا حد قابل توجهی از بین ببرد و در نهایت از نظر روانی فرد را در جایگاه خوبی قرار دهد. همچنین مطالعات صورت گرفته در سال ۲۰۱۵ چنین نتیجه ای در پی داشت که افراد مبتلا به پریشانی های روحی از طرف همسر می توانند با یک آغوش محبت آمیز آن ها را برطرف کنند و در نهایت از نظر روحی و روانی در سطح خوبی قرار بگیرند.

تاثیرات به آغوش کشیدن عزیزان

  • تحریک غده تیموس

گفتنی است که با در آغوش گرفتن فشار کوتاهی به قسمت جناغ سینه وارد می شود که این به دلیل هیجان های بغل کردن است و این می تواند به فعال شدن چاکراهای خورشیدی  و در نهایت تحریک غده تیموس منجر شود. در رابطه با غده تیموس گفتنی می باشد که آن گلبول های سفید را تحریک کرده و در نهایت به تنظیم خون منجر می شود. همچنین این گلبول ها با تقویت سیستم ایمنی بدن نیز ارتباط مستقیمی دارند.

  • انتقال و ابراز احساس

قدرت ابراز احساس از طریق غیر کلامی نیز بسیار تاثیر گذار می نمی توان از تاثیرات آن چشم پوشی کرد. گفتنی می باشد که افراد می توانند احساس و عواطف مختلفی را از سوی لمس شدن و محبت، دریافت کنند.

در پی مطالعات انجام شده نیز چنین مشخص شده است که افراد غریبه احساس هایی را به مانند خشم، خوشبختی، ناراحتی، ترس، تنفر، تشکر و همدردی را به تنهایی از قدرت لمس می توانند انتقال دهند.

تقویت روحیه با بغل کردن

  • کم شدن سطح استرس

همانطور که در ابتدا مطالعه کردید از فواید بغل کردن می توان به کاهش سطح ترشح هورمون کورتیزول اشاره داشت. از این رو هرگاه روز پر استرس و پر مشغله ای داشتید می توانید با به آغوش کشیدن عزیزان خود این احساسات منفی و تنش ها را از بین ببرید. به دلیل برقراری رابطه با شخصی که به آن علاقه دارید می توانید سطح نگرانی و استرس های خود را تا حد قابل توجهی از بین برید.

این می تواند در از یاد بردن بسیاری از مشکلات مالی و حتی شخصی تاثیر گذر واقع شود و به طور ناخودآگاه احساس خوبی در شما به وجود آورده و در نهایت لبخند بر لبانتان جاری شود. هیچ چیزی بهتر از لبخند زدن و قرار گرفتن در انرژی احساس های خوب نیست که آن را می توان با کمک گرفتن از فواید بغل کردن به دست آورد.

  • برطرف شدن اختلاف ها

در حالتی که با همسر خود مشاجره ای داشته اید و در این رابطه روحیه و حس خوب خود را از دست داده اید می توانید از روشی که بر روی آن تحقیقات مکرر انجام گرفته و در نهایت نتیجه های جالبی به دست آمده، استفاده کنید. به طور کلی با استفاده از فواید بغل کردن می توانید اختلاف و دعواهای بین زوجین را برطرف نمایید.

این در حالی بود که تحقیقات بر روی ۴۰۰ مرد بزرگسال صورت گرفت. این افراد هر روز در طی تایم های مشخص همسر خود را به آغوش می کشیدند که این می توانست از بروز بسیاری از مشاجره ها و دعواها جلوگیری نماید. و هر روز بیش از قبل از نظر عاطفی به یکدیگر بیشتر نزدیک شوند.

همچنین در ادامه افرادی که یک روز پر مشاجره را پشت سر گذاشته بودند با بغل کردن از تاثیرات آن کمتر کردند و در نهایت به روحیه و روان خود انرژی و عواطف مثبت بخشیدند. در حالتی دیگر فواید بغل کردن را می توان چین معرفی کرد که سبب کاهش درگیری و احساس های منفی می شود و می تواند عواطف بد را از در اذهان یکدیگر از بین ببرد. برخی افراد بر این باورند کسانی که از قدرت عاطفه خود بیشتر استفاده می کنند و یکدیگر را به آغوش می کشند در مواجه با تعارض و اختلاف ها نیز به راحتی رفتار می کنند.

فواید بغل کردن چه می باشد؟

  • افزایش کیفیت خواب

داشتن ۱۰ دقیقه تماس فیزیکی محبت آمیز می تواند به شما در داشتن یک خواب خوب و باکیفیت کمک کند و همه این ها به دلیل فواید بغل کردن است که برخی افراد آن را جدی نمی گیرند. اگر در طی روز از تماس های فیزیکی به خوبی بهره مند شوید می توانید در طی شب بدون استرس و افکار منفی سر به بالش بگذارید و خواب راحتی را تجربه نمایید.

این در حالی است که بیشتر افرادی که در پی انجام تمرین های مدیتیشن و یوگا هستند به دلیل دردهای بدنی است که دیگر علاجی برای آن ها پیدا نکرده اند. این در حالی است که اگر خواب خوب و راحتی داشته باشید، خیلی کمتر به دردهای جسمی مبتلا خواهید شد و از این رو احساس درد کمتری خواهید داشت. این در مواقعی است که در بدن شما ماده ای تحت عنوان p ترشح می شود که از انتقال دهنده های عصبی موثر در احساس درد به شمار می آید.

  • ترشح هورمون های شادی

گفتنی می باشد که از با در آغوش گرفتن می توانید هورمون اکسی توسین و سروتونین را در مقادیر خوبی در بدن خود ترشح کنید. در رابطه با سروتونین گفتنی می باشد که یک انتقال دهنده عصبی است و به عنوان یک عامل تاثیرگذار برای ضد افسردگی و ضذ درد به شمار می آید و در ادامه نیز شاید اسم اکسی توسین را شنیده باشید که به هورمون عشق نیز معروف است.

فواید بغل کردن چیست؟

  • تقویت روحیه

به طور کلی از فواید بغل کردن برای کسی که این را به فرد دیگری هدیه می دهد می توان بیشتر از فرد دریافت کننده به شمار آورد و این در حالتی است که طرفین یکدیگر را دوست داشته باشند و از نزدیک شدن به یکدیگر احساس خوبی دریافت کنند.

به طور کلی سیستم بدن ما طوری برنامه ریزی شده است که با لمس و تماس های فیزیک از سوی کسانی که به آن ها عشق می ورزید احساس خوبی دریافت می کند و در نهایت به تقویت روحیه و افزایش نشاط روحی در آن ها منجر می شود. این در حالی است که هیچ یک از ما در ارتباط با افرادی که به آن ها احساسی ندارید و یا از ان ها می ترسیم هیچ علاقه ای به نزدیک شدن و حتی همکلام شدن، نخواهیم داشت.

  • تولید هورمون دوپامین

به طور کلی در آغوش گرفتن به مغز چنین دستوری می دهد که دوپامین را ترشح کند و این همان هورمون لذتی است که باعث شده از دیگر فواید بغل کردن به شمار آید. به طور کلی دوپامین به افراد احساس خوبی القا می کند که این می تواند به افزایش انگیزه نیز منجر شود. کم شدن این هورمون در بدن می تواند به عارضه های روانی اعم از پارکینسون و افسردگی منجر شود.

بررسی فواید بغل کردن

  • بهبود کیفیت رابطه های جنسی

شاید شما نیز چنین تصوری دارید که افراد فقط در حین رابطه جنسی به اوج لذت و پیوند خواهند رسید، اما گفتنی می باشد که بعد از آن نیز همچنان ضربان قلب بالا است و تولید هورمون های شادی و لذت در حال انجام می باشند. از این رو برای به پایان رساندن این نباید در بعد آن نیز از پیوند فیزیکی به کمک آغوش غافل شوید. در پی مطالعات انجام شده چنین مشخص شد که زوجینی که بعد از رابطه جنسی نیز همچنان ارتباط فیزیکی خود را حفظ کرده بودند از کیفیت بهتری در این رابطه برخوردار بودن و در نهایت میل و رضایت آن ها بیشتر از دیگر افرادی بود که بعد از رابطه یکدیگر را به حال خود رها می کنند.

در حالتی دگر هرچه بغل  کردن در بعد رابطه جنسی بیشتر به طول بینجامد می تواند رضایت بیشتری برای زوجین در پی داشته باشد که این برای زن و مرد به یک میزان صدق می کند و نمی توان به مران برچسب بی احساسی که به این کار بی میل هستند.

  • عامل ضد افسردگی طبیعی

در پی اینک فواید بغل کردن به این صورت است که می تواند خواب خوبی برایتان رقم زده و در نهایت ترشح هورمون کورتیزول را در بدن متوقف سازد، می تواند یک عامل طبیعی برای درمان افسردگی و مقابل به برز آن نیز به شمار آید. اگر مدام احساس ناراحتی دارید و از هیچ قسمت زندگی لذت نمی برید، باید فردی را در زندگی خود پیدا کنید که از محبت بخشیدن به شما خسته نمی شود و همواره میل به نزدیکی و بغل کردن شما را دارد. این تماس های فیزیکی می تواند شما را نسبت به زندگی دلگرم و امیدوار کند که در نهایت احساس تنهایی نیز نداشته باشید.

افزایش کیفیت زندگی با بغل کردن

  • ایجاد حس اعتماد و امنیت

همچنین بغل کردن می تواند حس اطمینان و اعتماد را در افراد به وجود آورد. هرگاه که یک کار پر استرس به مانند سخنرانی در یک جمع را به عهده داشتید و از این بابت احساس خوبی نداشتید، می توانید با پارتنر احساسی و یا یکی از اعضای خانواده خود تماس فیزیکی داشته باشد با دریافت حس اعتماد و اطمینان که از فواید بغل کردن دریافت می کنید این وظیفه سخت را پشت سر بگذارید.

  • کاهش تحریک پذیری

بغل کردن می تواند به گردش خون بدن کمک به سزایی نماید. این در حالی است که هر گاه دچار خشم و عصبانیت شدید می توانید با استفاده از فواید بغل کردن این احساس و تنش ها را از خود دور کنید و در نهایت به آرامش و احساس های خوب دست پیدا کنید. در صورتی که بدون هیچ دلیل ناراحت هستید و فکر می کنید که نیاز به یک حمایت دارید، یکی از عزیزان خود را به آغوش بگیرید این احساس خوب را برای یکدیگر تامین کنید.

بغل کردن چه پیامد هایی دارد؟

  • کاهش ابتلا به بیماری های مزمن

به طور کلی در آغوش گرفتن یکدیگر می تواند تاثیرات مثبتی در رابطه به درمان بیماری ها داشته باشد و این به دلیل ارتقای سیستم ایمنی بدن است. خارش گلو و آبریزش بینی را می توان با کمک گرفتن از تاثیر محبت بهبود ببخشید، از نظر جسمی یکدیگر را تامین کنید و به یکدیگر احساس و عواطف خوبی ببخشید. همچنین کم شدن فشار خون، خستگی های مفرط و درمان علائم بیماری سرطان می تواند از دیگر تاثیرات بغل کردن به شمار اید.

در پی دیگر مطالعات انجام شده نیز چین مشخص شد که افراد مبتلا به سندرم فیبرومیالژیا از طریق لمس شدن به کاهش درد و افزایش کیفیت زندگی خود منجر شده بودند.

  • بهبود عملکرد های قلب و عروق

به طور کلی با بغل کردن می توانید سلامتی و بهبود عملکردهای  قلب و عروق را در پی داشته باشید. در صورتی که این کار محبت آمیز را به صورت مرتب انجام دهید به از بین بردن استرس و اضطراب در خود منجر خواهید شد که می تواند فواید متعددی برای شما در پی داشته باشد.

در پی مطالعات انجام شده در این رابطه چنین مشخص شد که گروهی از افراد قبل از انجام یک سخنرانی مهم که برایشان امری استرس آور بود از همسر و پارتنر احساسی خود خواستند که تنها ۲۰ ثانیه آن ها را در آغوش بگیرند و در مقابل گروه دیگر یا از افراد از این تماس فیزیکی غافل بودند و نتیجه این آزمایش نیز چنین مشخص شد که افراد فاقد دریافت محبت از فشار خون و ضربان قلب پایین تر برخوردار بودند که از این رو هورمون کورتیزول بر آن ها به مراتب بیشتر غلبه کرده بود.

چگونگی افزایش مهر و محبت در بین زوحین

  • تاثیرات ماندگار

طی مطالعات انجام شده در رابطه با فواید بغل کردن چین مشخص شد که هر فردی در دوران کودکی از محبت و توجه خوبی برخوردار بوده است در بزرگسالی نیز از سلامتی عمومی و در نهایت عمر طولانی تری برخوردار بوده است. این در حالی است که کودکان دچار کمبود محبت و کسانی که در زندگی خود به مراتب کمتر کلمه دوست دارم را شنیده بودن دو این احساس خوب را در زندگی جاری کرده بودند به عارضه های قلبی در دوران بزرگسالی مبتلا بوده اند. از این رو برای عشق ورزیدن به عزیزان خود خجالت نکشید و برای اینکه آن ها را در طی مدت زمان بیشتری در زندگی داشته باشید تنها با به آغوش کشیدن این کار را تکمیل کنید و یکدیگر را از عشق لبریز کنید تا زندگی محبت آمیزی در پیش رو داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *