دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

معبد پانتئون پاریس با طراحی متفاوت و زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

معبد پانتئون پاریس یکی از مهم ترین سازه هایی بوده که در این شهر قرار دارد. این معبد ویژگی های ارزشمندی در معماری خود داشته و دارای سبک معماری نئوکلاسیک است. در این بخش با ویژگی های این سازه آشنا می شوید.

پاریس، شهری زیبا در دل کشور فرانسه که به دلیل تمدن و تاریخ بالای خود در میان ملت ها اهمیت بی شماری دارد. در این شهر سازه های تاریخی مهمی وجود دارند که معبد پانتئون پاریس یکی از آن ها می باشد. این سازه به دلیل برخورداری از معماری بی نظیر خود در میان گردشگران محبوبیت دارد.

ساختمان پانتئون پاریس

معرفی معبد پانتئون پاریس

این آرامگاه در شهر پاریس قرار دارد و در سال ۱۷۵۸ ساخته شده معماری بی نظیر این بنا بیش از هر چیز جلب توجه می کند. این بنا با توجه به اینکه در طی سال ها تغییراتی داشته است، می توان نتیجه گرفت که به شکل سازه اولیه ای نیست. از دیگر سازه های تاریخی در این شهر می توان به کاخ الیزه نیز اشاره نمود.

معرفی پانتئون پاریس

نحوه ساخت بنا:

این بنا ابتدا یک سازه معمولی بوده و مانند کلیساهای دیگر طراحی شده است. اما در زمان لویی پانزدهم که به بیماری سختی دچار شد، به خود قول داد، بعد از بهبودی کامل و سریع این بنا را به نوعی که درخور فداکاران کشور است، بسازد. او بعد از بهبودی به قول خود عمل کرده و این سازه را به همین شکلی که می بینید، بنا نمود. او برای این کار معماری مشهور با نام “ژاک ژرمن سوفلو” را انتخاب کرد.

معبد پانتئون پاریس

همانطور که اشاره شد، ساخت این بنا از سال ۱۷۵۸ آغاز شده است. با توجه به اینکه در این دوره کشور فرانسه سختی های زیادی را پیش رو داشته به دلیل بالا بودن هزینه چند سالی روند کار متوقف شده است. در سال ۱۷۹۰ ساخت این بنا تمام شده و در دوره انقلاب نیز کاربری این بنا به آرامگاه تغییر یافته است. این مکان امروزه محل دفن و آرامگاه افرادی می باشد که جان خود را در راه کشور از دست داده اند.

  •  آرون گروپس

معماری پانتئون پاریس

بررسی معماری بنا:

معماری معبد پانتئون پاریس بسیار ارزشمند بوده سبک به کار رفته شده در این بنا سبک نئوکلاسیکی است و به شکل یک صلیب طراحی شده دور ایوان این بنا ۲۴ ستون مشاهده می کنید که سبک کورینتی دارند. این بنا از پانتئون شهر رم الگوبرداری شده است. در بخش هایی از این بنا بدنه هایی باریک و شیاردار مشاهده خواهید کرد. طول این بنا ۱۱۰ متر بوده و عرض آن نیز ۸۴ متر است.

سازه تاریخی پانتئون پاریس

ارتفاع گنبد در این سازه ۸۳ متر می باشد. تزئیناتی در بخش های مختلف این سازه نیز مشاهده می شود که شامل آذین های بالایی بنا هستند. این بخش ها دارای سبک سنتوری بوده و دارای نقش برجسته هایی است. با وارد شدن به این بنا می توانید، از نزدیک معماری داخلی آن را نیز مشاهده کنید. در داخل این بنا از موزاییک ها استفاده شده و نقاشی هایی بر روی دیواره ها وجود دارند.

زیبایی پانتئون پاریس

اغلب نقاشی های دیواره های بنا اساطیری بوده و نشان دهنده رویدادهای مهمی هستند. این بنا امروزه یکی از مکان های دیدنی پاریس برای گردشگران به شمار می آید. بیشتر این نقاشی به دست افراد ماهر و توانا رقم خورده اند. در این بنا مجسمه های معروفی نیز قرار داده شده اند که مجسمه آگوست رودن یکی از آن ها بوده از دیگر بخش های موجود در این بنا می توان به سردابه اشاره نمود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *