دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

درمان دندان درد با زردچوبه و استفاده آن به عنوان دهان شویه

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب قرار است روش های درمان دندان درد با زردچوبه را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم و روش های درست این کار را برایتان بیان کنیم.

دندان درد یکی از ساده ترین مشکلاتی می باشد که هر فردی می تواند در هر سنی آن را تجربه کند. برای درمان دندان درد با زردچوبه می توانید از روش های متفاوتی استفاده کنید ولی به یاد داشته باشید که این روش ها برای درمان موقتی بوده و باید برای درست کردن دندان خود به یک متخصص مراجعه  کنید در غیر این صورت زمانی که اثرات زرد چوبه از بین برود قطعا دوباره دندان درد شما شروع خواهد شد.

درمان درد های التهابی با زردچوبه

درمان دندان درد با زردچوبه با تکنیک های متفاوت

زردچوبه یکی از گیاهان پرخاصیت می باشد که شما می توانید آن را در خانه در بسیاری از غذا ها استفاده کنید و از تمامی خاصیت هایی که دارد بهره مند گردید. زردچوبه برای سالم ماندن بدن بسیار مفید می باشد و در بسیاری از غذاها به عنوان ادویه اصلی غذا می باشد. کورکومین موجود در این ادویه یک آنتی اکسیدان بسیار قوی می باشد و خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی را بهبود می بخشد.

امروزه آزمایش های بسیار زیادی روی این ماده انجام شده است که نشان داده شده که این ماده می تواند بر درمان های پزشکی نیز موثر باشد. اگر دندان درد دارید می توانید از زردچوبه برای درمان های موقتی استفاده کنید. مسائل و مشکلات دهانی می تواند منجر به ایجاد درد های شدید در دندان هایتان شود و شما می توانید در کم ترین زمان ممکن درد و التهابات دندان ها را به حداقل برسانید. اگر دندان درد شما بسیار طولانی شده است می توانید برای درمان دردهای شدید ناشی از التهابات از زرد چوبه کمک بگیرید. برای این کار روش های بسیاری وجود دارد که این روش ها را برایتان بررسی می کنیم.

خمیر زردچوبه

برای استفاده از زردچوبه یک راه بسیار ساده وجود دارد که در آن شما می توانید با کمک مقداری آب خمیری با زردچوبه تهیه کنید و آن را روی پنبه قرار دهید. پنبه حاوی زردچوبه را روی دندان خود بگذارید و برای چند دقیقه نگه دارید تا به مرور دندان درد شما تسکین یابد. بعد از این که احساس بهبود کردید می توانید پنبه و خمیر زردچوبه را در سطل زباله بیندازید و دهان خود را با استفاده از آب بشویید.

درمان دندان درد با زردچوبه

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

زردچوبه و خردل

برای کاهش التهابات درون دهان به خصوص کاهش التهابات لثه ها که می تواند درد های شدیدی را ایجاد کند می توانید از ترکیب خردل و زردچوبه استفاده کنید. برای تهیه این خمیر نیاز است تا یک قاشق غذا خوری از زردچوبه را به همراه نصف قاشق نمک و نصف قاشق روغن خردل مخلوط کرده و خمیری تهیه کنید. این خمیر را به اندازه ای روان کنید که بتوانید آن را روی پنبه بمالید و در محل درد قرار دهید. یادتان باشد که بزاق دهان خود را بیرون بریزید تا این مواد وارد معده شما نشود. بعد از نیم ساعت می توانید این پنبه را دور بیندازید. بهتر است تا یک ساعت بعد از استفاده از این روش از خوردن هرگونه آب و مایعات و خوراکی ها خودداری کنید.

دهان شویه زردچوبه

یکی از روش هایی که به شما کمک می کند تا راحت تر از زرد چوبه برای دندان درد خود استفاده کنید این است که دهان شویه آن را در خانه تهیه کنید. دهان شویه زرد چوبه با جوشاندن پودر آن به همراه میخک و آب تهیه می شود و می تواند به درمان التهابات درونی دهان شما و دندان هایتان کمک کند. یادتان باشد که این مواد را بلافاصله بعد از تهیه کردن مورد استفاده قرار ندهید و اجازه دهید خنک شود در غیر این صورت درد شما تشدید خواهد شد.  اگر به میخک حساسیت دارید بهتر است از این روش استفاده نکنید و دو روش قبلی را به کار بگیرید تا بتوانید به درمان دندان درد بپردازید.

درمان درد دئندان با ادویه های خانگی

برای درمان دندان درد راه های بسیار زیادی وجود دارد. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های داده شده درمان خانگی دندان درد و درمان درد دندان عقل را مشاهده کنید تا اگر مشکلی در این زمینه برای شما ایجاد شد بتوانید به راحتی و در کم ترین زمان ممکن این مشکل را با ساده ترین مواد و بی ضررترین آن ها درمان نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *