دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

علت اخطار ۴۰۴ و رفع این ارور با ۶ روش

  • حکیمه فهیمی
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

یکی از معروف ترین اخطارهای سمت کاربری اخطار ۴۰۴ می باشد. در این مطلب قصد داریم به علت و راهکارهای حل مشکل اخطار ۴۰۴ بپردازیم.

اخطار ۴۰۴ یک اخطار سمت کلاینت می باشد که کاربر عامل ایجاد آن بوده و یکی از معروف ترین اخطارهای سمت کاربری می باشد. این مطلب به علت و راهکارهای رفع اخطار ۴۰۴ می پردازد.

علت اخطار ۴۰۴ و راهکارهای رفع آن

اخطار ۴۰۴ هنگامی ایجاد می شود که صفحه ای که کاربر از وبسایت شما درخواست کرده، در سایت موجود نباشد. هنگامی که کاربر آدرسی را در سایت شما تایپ نموده که این صفحه در سایت نیست، و یا آدرس آن تغییر کرده با نمایش این اخطار روبرو می شود و این اخطار نشان می دهد که صفحه مدنظر یافت نشد.

اخطار ۴۰۴ از معروف ترین اخطار های سمت کاربری می باشد که در سایت روی می دهد. به طور مثال شما صفحات قدیمی وبسایت خو را حذف نموده اید ولی این صفحات به وب سایت جدید ریدایرکت نشده اند. در نهایت هنگامی کاربر صفحه ای را در سایت شما جستجو می کند با این اخطار مواجه می شود.

اخطار ۴۰۴ یک کد وضعیت از پروتکل HTTP یا همان پروتکل انتقال ابرمتن می باشد و اروری از سوی کلاینت است. عنوان این خطا یافت نشد می باشد به این معنی که سرور قادر نیست منبع درخواستی کاربر را بیابد. از این رو به یاد داشته باشد که در این خطا ارتباط با سرور کامل متصل بوده ولی سرور منبع درخواستی را نمی تواند بیابد. اخطار ۴۰۴ با اخطار پیدا نشدن سرور متفاوت است چرا که این اخطار به معنی قطع ارتباط با سرور است. در ادامه می خواهیم به علت ایجاد اخطار ۴۰۴ و نحوه رفع آن بپردازیم.

  •  آرون گروپس

از لحاظ تکنیکی، اخطار ۴۰۴ یک ارور سمت کلاینت می باشد که کاربر علت ایجاد آن است. این خطا زمانی روی می دهد که کاربری آدرس صفحه را نادرست تایپ کرده یا آدرس صفحه ای که تایپ می کند وجود ندارد و قبلا تلاش نکرده درباره انواع آن اطلاعاتی کسب کند

یک علت دیگر این موضوع، حذف صفحه مدنظر می باشد و مالک سایت آدرس صفحات قدیم را به صفحات جدید ریدایرکت نکرده و هنگامی که کاربر روی یک لینک کلیک می کند می بیند آن صفحه حذف شده و با خطای ۴۰۴ روبرو می شود. به این ترتیب بهتر است هر صفحه ای که حذف می شود ، آدرس آن به صفحه مرتبط ریدایرکت گردد.

راهکارهای رفع اخطار ۴۰۴

در این بخش به چند راهکار رفع اخطار ۴۰۴ اشاره می شود.

۱. آدرس صفحه یا URL را چک کنید. ممکن است اشتباه تایپ شده باشد. حتی ممکن است در لینک هایی که در سایت قرار گرفته، آدرس اشتباهی تایپ شده باشد.

۲. برخی از علت های ایجاد اخطار ۴۰۴ حقیقتا نامشخص است. حتی ممکن است شما آدرس صفحه حرف شده را به صفحه دیگر ریدایرکت نموده اید ولی باز این ارور نشان داده می شود. بهتر است چند بار کلید رفرش یا F5 را زده تا اگر در کش سیستم وجود دارد، پاک شود.

۳. کاربران هنگامی که آدرس دقیقی را نمی دانند، آن را در موتورها جستجو می کنند. از این رو سعی کنید حتما آدرس خود را با کلمات ساده نوشته که سریعا در موتورهای جستجو نمایش داده شود.

۴. سطح صفحات را در آدرس کاهش دهید. به این ترتیب آدرس طولانی ارائه نشود چرا که کاربر تمایل دارد سریعتر مطلب خود را بیابد. از این رو آدرس صفحه را کوتاه تر نمایید.

۵. کاربر اگر نتواند به هر علتی سایت را بیابد، با مسئولین سایت تماس برقرار می کند. بنابراین حتما از قبل اطلاع بدهید یا راه تماس با سایت را در مکان مناسب و قابل دید بگذارید.

۶. از کاربران درخواست نمایید که کش مرورگر را پاک نمایند. زیرا برخی آدرس ها در کش قرار گرفته و صفحات قبلی را نمایش می دهند.

برای آشنایی با نحوه رفع خطای گوگل پلی و علت کند شدن اینترنت روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *