دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه دمنوش زرشک با خاصیت درمانی عالی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

همانطور که می دانید، دمنوش ها دارای خواص درمانی بسیار زیادی هستند. در این بخش با طرز تهیه دمنوش زرشک که یکی از انواع دمنوش های پر خاصیت بوده آشنا می شوید. این دمنوش برای درمان عفونت خون بسیار مناسب است.

یکی از دمنوش های سنتی که بسیار پر خاصیت بوده دمنوش زرشک می باشد. این دمنوش طعم لذیذی داشته و می توانید در کنار انواع شیرینی ها و دسرها سرو کنید. در این بخش یک طرز تهیه ساده از دمنوش زرشک را برای شما عزیزان ارائه می دهیم. جالب است بدانید، این دمنوش برای بیماری های خاص مناسب می باشد.

مواد لازم دمنوش زرشک

قرار دادن دمنوش ها در برنامه های غذایی و سبک زندگی شما تاثیر بسزایی دارد. به ویژه دمنوش های آرامش دهنده اعصاب در طی روز بسیار توصیه می شوند. شما می توانید این دمنوش ها را در خانه به راحتی تهیه کنید. دمنوش زرشک نیز خواص درمانی زیادی داشته و می توانید در منزل تهیه نمایید.

مواد لازم

  • آب جوش: ۴ لیوان
  • شکر، عسل، نبات: به میزان لازم
  • زرشک: ۲ قاشق غذاخوری

دمنوش خانگی زرشک

طرز تهیه دمنوش زرشک فوق العاده

در اولین مرحله از آماده کردن این دمنوش پر خاصیت باید، ابتدا زرشک ها را به خوبی پاک کنید. مواد را در کاسه ای مناسب ریخته و به میزان لازم آب روی آن بریزید. زمانی که آب روی زرشک ها را به خوبی گرفت، به آن زمان استراحت می دهیم.

بعد از آنکه زرشک ها را به مدت ۱۰ دقیقه در آب خیس کردید، گل و لای های آن خارج شده و می توانید دوباره آن را بشویید. زرشک ها را در چند مرتبه آبکشی کرده تا مواد به خوبی تمیز شوند و گل ها از بین بروند.

در صورتی که از زرشک پاک شده استفاده کنید در زمان صرفه جویی بیشتری شده و دیگر نیازی به خیس کردن زرشک ها و پاک کردن آن وجود ندارد.

  •  آرون گروپس

در این مرحله از طرز تهیه دمنوش زرشک باید زرشک ها را در قوری ریخته و ۴ لیوان آب جوش روی آن بریزید. حالا قوری را به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم کتری قرار دهید.

زمانی که دمنوش آماده شد، می توانید آن را سرو کنید. برای شیرین کردن این دمنوش می توانید، از عسل، نبات و یا شکر استفاده کنید.

تهیه دمنوش زرشک

خواص و مضرات دمنوش زرشک

همانطور که اشاره شد، این دمنوش دارای خواص درمانی بالایی بوده شما می توانید، از این دمنوش برای درمان انواع بیماری ها استفاده کنید.

از مهم ترین خواص درمانی این دمنوش می توان به درمان ورم معده، اسهال خونی، تقویت کننده کبد، تقویت کننده کلیه، ضد عفونی کننده خون، درمان بی اشتهایی و پیشگیری از سرماخوردگی اشاره کرد.

اما مصرف بی رویه این دمنوش می تواند مضراتی نیز برای بدن داشته باشد. این دمنوش برای زنان باردار مناسب نیست.

همچنین افرادی که دارای سرفه های خشک بوده نباید از این دمنوش استفاده کنند. مصرف بیش از حد زرشک موجب شده تا بدن شما به خوبی ویتامین ب دریافت نکند. اگر دچار مشکلات گوارشی و معده درد هستید، نباید از این دمنوش ها استفاده کنید.

طرز تهیه دمنوش زرشک

شما علاقمندان به تهیه انواع نوشیدنی می توانید با مراجعه به مطالب پیشین با دستور تهیه انواع دیگری از دمنوش ها همچون دمنوش عناب و دمنوش سماق آشنا شوید. دمنوش ها برای آرامش اعصاب بسیار مناسب هستند. در طب سنتی شما با استفاده از انواع مواد گیاهی پر خاصیت می توانید دمنوش های مفیدی تهیه کنید و از خواص درمانی آن ها بهره مند شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *