دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آمفی تئاتر کولوسئوم ایتالیا سازه باستانی با معماری منحصر به فرد

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

همانطور که می دانید، رم به عنوان مهد تاریخ ایتالیا شناخته می شود. این شهر دارای سازه هایی همچون آمفی تئاتر است که آمفی تئاتر کولوسئوم یکی از سازه های باستانی ارزشمند در این شهر می باشد.

آمفی تئاتر کولوسئوم یکی از برترین سازه های کشور ایتالیا بوده این بنا در شهر باستانی رم قرار دارد و از ویژگی های ارزشمندی در معماری برخوردار می باشد. این بنا که یکی از بزرگ ترین تماشاخانه ها بوده برگرفته ای معماری های ارزشمندی است. در این تماشاخانه بسیاری از نبردهای خونین برگزار شده اند و بخش مهمی از سرگرمی های امپراطوران دوران مختلف بوده است.

کولوسئوم در رم

آمفی تئاتر کولوسئوم

این بنای باشکوه که مشاهده می کنید، به دستور امپراطور تیتوس فلاویس وسپاسیانوس و در سال ۷۲ میلادی بنا شده است. این بنا امروزه در بخش شرقی رم ساخته شده و ساخت آن ۸ سال به طول انجامیده است. در دنیا این سالن یکی از بزرگ ترین تماشاخانه ها بوده و از جذابیت های منحصر به فردی برای گردشگران برخوردار می باشد. این بنا تاکنون بازسازی نیز شده است. این بنا امروزه از دیدنی های رم می باشد.

نمایی از کولوسئوم

بررسی معماری کولوسئوم:

بخش مهمی از جذابیت های این سازه را معماری آن شکل می دهد. این بنا که یک ساختمان بیضی شکل بوده ۱۸۹ متر طول دارد و عرض آن نیز به ۱۵۶ متر می رسد. ارتفاع این بنا به ۴۸ متر نیز می رسد. مساحت بخش های بیضی شکل این بنا که پایه های آن را شکل می دهند، ۲۴ هزار متر مربع بوده و با این حجم از مساحت بالغ بر ۵۰ هزار جمعیت را در خود جای داده است. این بنا دارای ۸۰ ورودی می باشد.

کولوسئوم کجاست

در زیربنای این آمفی تئاتر می توانید مجموعه ای از تونل ها را مشاهده کنید. در این مسیر چندین آغل نیز برای حیوانات وجود دارند. در این مجموعه ۸۰ کانال عمومی نیز وجود دارد. یکی دیگر از ویژگی های مهم این سازه وجود ۳۶ در است که در میدان قرار دارد و در مراسم های مختلف برای جلوه نمایی ها از آن استفاده می شده است. این میدان هر ساله مکان مناسبی برای به نمایش گذاشتن ورزش ها و مسابقات بود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

آمفی تئاتر کولوسئوم

کاربرد آمفی تئاتر:

این آمفی تئاتر کاربردهای زیادی داشته است. بخش مهمی از فضای این سالن برای مبارزات گلادیاتورها در نظر گرفته شده همچنین جنگ با حیوانات نیز از دیگر نمایش های این سالن در گذشته می باشد. در این سالن نبردهای مهمی صورت گرفته و نمایش های درام نیز در این سالن طرفداران زیادی داشته اند. جالب است بدانید، در این سالن تمام رومی حق ورود رایگان داشته اند. از دیگر کاربردهای امروزه این بنا می توان به اهمیت توریستی آن اشاره کرد. این سازه امروزه از  مکان های دیدنی ایتالیا است.

برگزاری برخی از مراسم ها در این سالن به مدت ۱۰۰ روز نیز طول کشیده است. یکی از آخرین نبردهای گلادیاتورها در این سالن متعلق به سال ۴۳۵ می باشد. گلادیاتورها در این مکان بسیار مورد احترام بوده و برای مردم نیز اهمیت زیادی داشته اند. این بنا در طی سال های متمادی و با وجود زلزله های مهیب هنوز استحکام بالایی دارد. اما با این وجود آسیب هایی نیز به آن وارد شده است.

سازه کولوسئوم

اهمیت گردشگری:

آمفی تئاتر کولوسئوم به عنوان یک سازه باستانی از اهمیت و شهرت بالایی برخوردار می باشد. دلیل جذب توریستان به این نواحی ارزش باستانی این بنا بوده و اغلب افرادی به این شهر سفر می کنند که به تاریخ و تمدن ملت های گوناگون علاقه مند باشند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *