دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

شربت برون کلد و ترکیبات موثر این دارو گیاهی

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب هر آن چه که در مورد شربت برون کلد وجود دارد را برای شما بررسی می کنیم و شما می توانید این شربت را برای هدف های متفاوتی به کار ببرید.

شربت های بسیار زیادی هستند که برای درمان سرماخوردگی شدید کاربرد دارند. بسیاری از این شربت ها دارای ترکیبات گیاهی هستند و استفاده از آن ها تقریبا بی ضرر تر از سایر دارو های شیمیایی می باشد با این حال باز هم عارضه هایی را با خود به همراه دارند. در ادامه یکی از این شربت ها را برایتان نقد و بررسی خواهیم کرد و به طور کامل شما را با شربت برون کلد آشنا می کنیم.

شربت برون کلد دارویی مناسب برای سرماخوردگی

اطلاعات دارویی شربت برون کلد

سرماخوردگی و آنفولانزا یکی از شایع ترین بیماری ها می باشند و در هر فصلی خود را نشان می دهند. در واقع این بیماری ها از شایع ترین بیماری هایی می باشند که هر فرد حدودا یک بار در سال به آن ها مبتلا خواهد شد. در نظر داشته باشید که این بیماری ها می تواند بر روی دستگاه تنفسی تاثیر گذاشته و عفونت های باکتریایی و ویروسی شدیدی را ایجاد کند.

معمولا در پی این عفونت ها سردرد، سرفه و گلو درد را تجربه می کنید که برای بسیاری از افراد که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند این وضعیت بسیار اسفناک خواهد شد. شربت برون کلد یک خاصیت خنک کنندگی دارد و می تواند باعث شود تا شما بهتر از قبل تنفس داشته باشید و مشکلاتی مانند گلو درد، سرفه، آبریزش بینی و تب را تا حدود بسیار زیادی کاهش می دهد و از همین طریق به درمان بیماری کمک می نماید. در ادامه ترکیبات و اطلاعات مفیدی از این شربت را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

مواد تشکیل دهنده این شربت

شربت سرماخوردگی گیاهی دارای اسانس نعناع فلفلی، روغن رازیانه، تنتور فلفل دلمه ای، روغن ریشه زنجبیل و عصاره گل میخک می باشد. هر کدام از این مواد تاثیرات بسیار خوبی بر روی شرایط شما دارند و شما به راحتی می توانید از این دارو استفاده کنید. تنها نکته ای که باید در اینجا رعایت کنید این است که به این مواد گفته شده حساسیت نداشته باشید در غیر این صورت به شما توصیه می شود از شربت های دیگری کمک بگیرید تا بتوانید سرماخوردگی و آنفولانزای خود را درمان نمایید. در ادامه ترکیبات این شربت را برای شما بررسی می کنیم و خاصیت هایی که این مواد در بهبود سرماخوردگی دارند را نیز بیان می نماییم.

مواد به کار رفته در شربت برون کلد

  •  آرون گروپس

نعناع فلفلی

یکی از مهم ترین موادی که در این شربت از آن کمک  گرفته شده است اسانس نعناع فلفلی می باشد. در واقع این نعناع می تواند باکتری های موجود در بدن را از بین برده و بسیاری از مشکلات را بهبود می بخشد. در واقع این ماده توانایی این را دارد که نشانه های سرماخوردگی و آنفولانزا را تا حدودی درمان کرده و مواد مغذی لازم بدن را جذب می نماید. مهم ترین فایده های دیگری که این نعناع و نعناع معمولی برای بدن به همراه دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود تمرکز ذهنی
  • بهبود درد های ناشی از بیماری
  • ضد تهوع و استفراغ
  • بهبود مشکلات گوارشی
  • متعادل کردن هورمون ها
  • آرام تر شدن سیستم عصبی
  • بهبود عملکرد مغز
  • پیشگیری از پیشرفت عفونت
  • بهبود احتقان بینی
  • خروج خلط از سینه
  • از بین بردن بوی بد دهان که در اثر سرماخوردگی و یا بیماری های این چنینی ایجاد شده است.

برون کلد یکی از شربت های مهم سرماخوردگی می باشد.

روغن رازیانه

یکی دیگر از موادی که در این شربت به کار رفته است روغن رازیانه می باشد. روغن رازیانه دارای خاصیت های بی نظیری می باشد و شما می توانید با استفاده از آن به تنهایی بسیاری از مشکلات پوست و موی خود را از بین برده و سلامت آن ها را برای خودتان به همراه داشته باشید. این روغن می تواند برای درمان بیماری های خونی و ویروسی بسیار مفید باشد بنابراین به اندازه نیاز در این شربت به کار برده شده است. اصلی ترین ویژگی این روغن که باعث بهبود مشکلات و سرماخوردگی های ویروسی می شود میزان ویتامین C موجود در آن می باشد. ویتامین C موجود در این روغن به بدن کمک می کند تا مشکلات سرفه، گلو درد و آسم از بین برود.

زنجبیل

زنجبیل یکی از گیاهانی می باشد که خاصیت بسیار زیادی داشته و جزء گرمیانه ها به حساب می آید. این ماده در طب سنتی کاربرد بسیار زیادی دارد و می تواند از بسیاری از مشکلاتی که به همراه سرماخوردگی ایجاد می شود پیشگیری کند. زنجبیل یکی از گیاهان دارویی نیز به حساب می آید و می تواند هم از بروز سرماخوردگی و آنفولانزا پیشگیری کرده و هم در درمان آن ها موثر واقع شود. این ماده می تواند با تقویت کردن سیستم ایمنی بدن از بروز انواع مشکلات و بیماری ها پیشگیری می کند.

میخک

همانطور که می دانید بسیاری از افراد میخک را برای دندان درد استفاده می کنند. جالب است بدانید که این ماده دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد میکروبی نیز می باشد و در بسیاری از دارو های سرماخوردگی نیز کاربرد دارد. در واقع این ماده در بدن می تواند از تکثیر شدن میکروب ها پیشگیری نماید و در نتیجه بهبودی حاصل خواهد شد.

شربت برون کلد

شربت سرماخوردگی برای کرونا

این روز ها بیماری کرونا یکی از بیماری های غالب در جهان به شمار می رود و راه های درمانی و پیشگیری بسیاری دارد. اگر به این بیماری مبتلا شده اید ممکن است پزشک برایتان این شربت را تجویز نماید. این دارو در درمان مشکلات کرونا و سرفه های خشک ناشی از آن بسیار موثر می باشد ولی درمان کننده این بیماری به تنهایی نمی باشد و زمانی که به این بیماری منحوس مبتلا شده اید بهتر است سعی کنید از پزشک مشورت بگیرید و در صورت نیاز داروهای خاص را مورد استفاده قرار بدهید.

برون کلد در کودکان

این شربت یکی از بهترین شربت هایی می باشد که می توانید برای درمان سرماخوردگی در کودکان نیز از آن استفاده کنید. جالب است بدانید که هر کودک به طور میانگین حداقل یک بار در سال دچار سرماخوردگی و آنفولانزا می شود و این بیماری ممکن است برای برخی از کودکان به دلیل پایین بودن سیستم ایمنی آن ها طولانی تر شود.

همانطور که می دانید سرماخوردگی از بیماری های بسیار خطرناک به حساب نمی آید با این حال فرد مبتلا به دلیل مشکلاتی که برایش ایجاد می شود نمی تواند فعالیت های خود را انجام دهد و فعالیت های روزانه اش دچار اختلال های شدیدی خواهد شد. در این میان کودکان بیشتر از بزرگسالان در خطر هستند و آسیب های بسیاری متوجه آن ها خواهد شد بنابراین بهتر است استفاده از این شربت را مبنای کار قرار دهید و اگر کودک شما به این شربت حساسیت ندارد می توانید به راحتی و بدون هیچ مشکلی از آن برای درمان کمک بگیرید.

برون کلد برای کودکان

ویژگی های منحصر به فرد این شربت

شربت برون کلد یکی از بهترین شربت هایی می باشد که در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا به کار می رود. در واقع این شربت می تواند علامت ها و نشانه های ناشی از بیماری را کنترل کرده و بهبودی را تسریع سازد. همچنین این مکمل دارای مواد و ترکیبات بسیار خوبی می باشد که می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند.

نحوه استفاده از این دارو

شربت برون کلد یکی از شربت های بسیار خوب می باشد و استفاده از آن برای افرادی که وضعیت خاصی ندارند و یا به بیماری های خاصی مبتلا نیستند بلا مانع می باشد با این حال بهتر است از این دارو زیر نظر یک متخصص استفاده کنید.

کودکان ۶ الی ۱۲ سال باید روزانه ۱ الی دو بار از این دارو و هر بار به اندازه ۵ میلی لیتر از آن استفاده کنند ولی بزرگسالان و نوجوانان بالای ۱۲ سال می توانند روزانه سه بار و در هر بار ۵ میلی لیتر از این شربت را برای درمان استفاده کنند. یادتان باشد که استفاده از این دارو برای درمان خوب است ولی شما نمی توانید مقدار استفاده از آن را سر خود افزایش و یا کاهش دهید. بهتر است این شربت را دور از دسترس کودکان قرار داده و حتما در جایی خشک و خنک آن را نگه دارید.

عوارض جانبی برون کلد

عوارض جانبی

برای این داروی خاص که در درمان سرماخوردگی استفاده می شود هیچ عارضه ای تا کنون گزارش نشده است با این حال بهتر است قبل از استفاده از این دارو اگر به مواد و ترکیبات درون آن حساس هستید حتما پزشک را در جریان قرار دهید تا از داروها و روش های دیگری برای درمان استفاده کنید. از دیگر محصولات مشابه با این دارو می توان به شربت آسماویت، شربت سیموسپان و شربت پروسپان اشاره کرد.

تداخلات دارویی

تداخل دارویی برای شربت برون کلد بیان شده است با این حال برخی از موادی که در تهیه این دارو به کار رفته است می تواند منجر به کاهش قند خون شود بنابراین افرادی که دیابت دارند می توانند از این داروها استفاده کنند ولی باید احتیاط را نیز رعایت کنند تا مشکلی برای سلامتی آن ها ایجاد نشود. البته مقدار بسیار کمی از ترکیبات گفته شده برای کاهش قند خون مضر اند با این حال بهتر است فردی که دیابت و مشکلات این چنینی دارد در استفاده از این داروها کمی محتاط تر باشد.

اگر می خواهید به همراه این دارو از دارو های ضد انعقادی استفاده کنید بهتر است زیر نظر متخصص این کار را انجام دهید به خصوص اگر استفاده از یکی از این داروها به مدت طولانی تری باشد. همانطور که گفته شد این محصول دارای نعناع  فلفلی و فلفل می باشد و بهتر است بعد از خوردن این شربت با فاصله بیش تری از قرص آهن استفاده کنید زیرا جذب آهن تا حدودی کاهش می یابد و خوردن قرص بی فایده خواهد شد.

ویژگی خوب برون کلد

داروی برون کلد هیچ گونه نمک، شکر و یا رنگ های مصنوعی ندارد و افرادی که به این مواد حساس هستند می توانند به راحتی و بدون هیچ مشکلی از این دارو استفاده کنند.

شزبت برون کلد

برون کلد در بارداری و شیردهی

این دارو برای خانم های باردار ممنوع نیست با این حال اگر باردار هستید بهتر است قبل از این که به صورت خودسرانه از این دارو استفاده کنید حتما با یک متخصص زنان و یا پزشک عمومی مشورت کنید. در دوران شیر دهی برخی از طعم های این شربت می تواند بر روی شیر مادر تاثیر گذاشته و طعم آن را تغییر دهد بنابراین نوزاد را از خوردن شیر مادر دلزده خواهد کرد. بهتر است در این دوران یا از این دارو استفاده نکنید و در صورت استفاده حتما از شیر خشک برای نوزاد خود کمک بگیرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *