دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نشانه های دوستی اشتباه را جدی بگیرید

  • سحر هودانلویی
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

دوستی از ارتباط های مهم در زندگی هر شخص به شمار می آید که باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشید. در ادامه این مطلب به معرفی نشانه های دوستی اشتباه پرداخته ایم.

گفتنی می باشد که گاهی اوقات برخی از دوستی و رابطه ها ممکن است شما را گیج کنند. در این موقعیت شما واقعا مطمئن نیستید که او چقدر نسبت به شما وفادار، حمایت کننده و واقعی می باشد. اگر احساسی دارید که به شما مدام گوشزد می کند که دوستی شما چندان واقعی نیست، باید به دنبال روش هایی برای بررسی و امتحان او در موقعیت های مختلف زندگی باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا نشانه های دوستی اشتباه را برای شما با توضیحات مختصر و کوتاه بیان کنیم.

دوستی اشتباه

معرفی نشانه های دوستی اشتباه

این طبیعی است که زندگی بدون دوست و رفیق چندان جالب نیست و در برخی از مواقع آن ها حامی های خوبی در موقعیت های مختلف زندگی هستند که می توانند شما را به ادامه زندگی دلگرم کنند. این در حالی است که برخی افراد، آدم های اشتباهی را برای رفاقت انتخاب می کنند که این می تواند آسیب زننده باشد. در ادامه نشانه های دوستی اشتباه را به همراه تیم مقاله نیسی آرگا بررسی خواهید کرد.

افراد فرصت طلب

مراقب فرصت طلب ها باشید این دسته از افراد، کسانی هستند که دوست دارند از شما استفاده کنند زیرا دارایی هایی مانند یک ماشین، آپارتمان یا خانه خود، پول زیاد یا یک ملک برای تعطیلات می تواند برای آن ها وسوسه انگیز باشد. این دسته از افراد می توانند به حریم شخصی شما بیش از حد وارد شده و تا حدی در آن دخالت کنند اما وقتی با آن ها روبرو می شوید، عصبانی خواهند شد و با بی احترامی با شما رفتار می کنند.

 این دسته از دوستان اشتباه کسانی هستند که پول قرض می کنند و هرگز به شما پس نمی دهند، آن ها لباس، اموال را قرض گرفته و هرگز آن را پس نمی دهند. آن ها کسانی هستند که ممکن است به افراد دیگر اجازه دهند از وسایل شما استفاده کنند، بدون اینکه ابتدا از شما بپرسند. آن ها در مواقع نیاز از شما به راحتی کمک می خواهند اما در موقع نیاز هیچگاه در کنار شما نیستند و نمی توانند تا حدودی از بار مشکلات تان بکاهند.

نشانه های دوستی اشتباه چیست؟

افراد خودخواه

این نوع افراد با این روش زندگی می کنند که همه چیز برای من است. آن ها همیشه در مورد خودشان صحبت خواهند کرد و به شما اهمیت نمی دهند. این دسته از افرا هیچگاه به احساس و هر چیزی در مورد شما توجهی ندارند. این افراد در بیشتر مواقع دروغ می گویند و این کار را به راحتی انجام می دهند. آن ها چنین فکری دارند که هر چیز خوبی تنها به آن ها تعلق دارد و می توانند هر چیز را که اراده کردند برای خود به دست بیاورند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

به نظر می رسد این نوع افراد همیشه در مورد همه چیز نظر دارند. به طور کلی یک فرد خودخواه هیچ نظریه ذهنی ندارد، نمی تواند نسبت به دیگران احساس همدلی کند از این رو رفتاری بچگانه از خود بروز می دهد که فرک نمی کنید شخص بزرگسالی نیز این رفتار را از خود بروز دهد.

آن ها نمی توانند عقاید، افکار و عقاید خود را از دیگران جدا کرده و متوجه تفاوت ها باشند و اگر شما عقاید خود را با آن ها اشتراک بگذارید، مورد انتقاد شدید قرار می گیرید و گاها نیز نادیده گرفته خواهید شد.

افراد حسود

به طور کلی  این نوع افراد نمی توانند شما را با افراد دیگر آشنا کنند. وقتی آن ها شما را با دیگران می بینند، حسادت می کنند زیرا شما را به طور تمام و کمال برای خودشان می خواهند. آن ها حتی خود را در روابط با شما و بهترین دوستتان تحت فشار قرار می دهند. این افراد به طوری به شما خواهند چسبید که کسی حق نزدیک به شما را نخواهد داشت و اگر کسی این کار را انجام دهد به سرعت از شما ناراحت و آزرده خاطر خواهند شد.

دوستی اشتباه چیست؟

افراد دورو و جعلی

از نشانه های دوستی اشتباه افراد دورو هستند که به اصطلاحی جعلی می باشند و باید کنار گذاشته شوند. این شخص در چهره شما لبخند می زند، اما زمانی که در اطراف افراد دیگر هستید، با تحقیر کردن مداوم شما به صورت کلامی، احساس کوچکی در شما ایجاد می کند. آن ها همچنین ممکن است کارهایی اشتباهی انجام دهد اما سعی داشته باشند که آن را انکار کنند. این دسته از افراد کسانی هستند که قول می دهند با شما تماس بگیرند، اما هرگز این کار را نمی کنند و همیشه شما را منتظر نگه می دارد و در نهایت بهانه هایی برای آن داشته باشند. این در حالی است که این افراد هرگز به وعده های خود عمل نمی کنند و هرگاه که با آن ها صحبت کنید در حال فکر کردن به موضوعات دیگر هستند.

افراد فضول

این نوع از دوستان ممکن است به دلیل حسادت به کنجکاوی های بی مورد بپردازند. دلیل آن می توانند این باشد که می خواهند به دوستان و آشنایان شما نزدیک شوند. به طور کلی این افراد همیشه باید همه چیز را بدانند. همچنین این دسته از افراد دروغگوی های ماهری هستند که به راحتی می توانند از شما درباره هر چیزی که نمی خواهید به آن ها بگویید، سوال بپرسند و بهانه جویی کنند.

برخورداری از نشانه های دوستی اشتباه

قربانی هستید

از کسانی که خود را قربانی این زندگی می دانند و هیچگاه نمی توانند با مشکلات زندگی به خوبی بر بیایند، دوری کنید چرا که یکی از نشانه های دوستی اشتباه است. این شخص همیشه در هنگام بروز مشکلات برای مشاوره به شما مراجعه می کند و به شما اطلاع می دهد که چقدر سختی ها را متحمل می شود. این در حالی است که هرگاه شما به مشاوره نیاز دارید یا می خواهید حرف بزنید، از نظر آن ها نادیده گرفته خواهید شد. شما مسئول سختی های زندگی شخص دیگر نیستید و به اصطلاحی روانشناس نیستید که هر گاه آن ها در زندگی به مشکل خوردند و یا نیاز به روانکاو داشتند به شما مراجعه کرده و خسته تان کنند.

توجهی به شما ندارد

از نشانه های دوستی اشتباه می توان به کسانی اشاره داشت که نسبت به شما بی توجه هستند. از این رو باید از کنار دوستی هایی که تو را نادیده می گیرند، بگذرید. این در حالی است که هر هنگام که با آن ها و سایر دوستانتان معاشرت می کنید، شروع به حرف زدن با دوستان شما می کنند و به طور کلی شما را فراموش خواهند کرد و در حالتی نیز توجهی به حرف های شما و علاقه ای به حرف زدن با شما ندارند. همچنین هر بار که می‌خواهید شروع به مکالمه ای با او کنید، شما را نادیده گرفته و به صحبت کردن با دوستش ادامه خواهد داد و یا حرف شما را قطع کرده و به دیگر کارهایی که دارد، رسیدگی می کند.

دوستان اشتباه در رابطه

سوء استفاده گرها

این می تواند یکی از جدی ترین نشانه های دوستی اشتباه باشد، چرا که آن ها از شما و ایده های فکری شما استفاده می کند. مکالماتی را که با دیگران دارید را کنترل می کنند و اگر در مسر موفقیت آمیزی قرار بگیرید به دخالت های بی مورد می پردازند. او چنین سعی می کند با هرکسی که با او در ارتباط هستید، اظهار دوستی برقرار کند. اغلب از ایده ها و بینش هایی که با او به اشتراک گذاشته اید استفاده می کند و شما را در جریان نخواهد گذاشت و به طور کلی هر کاری را که انجام می دهید از ما تقلید می کنند.

به طور کلی شما الگوی آن ها و در مرکز چشمان او قرار دارید که از این رو می تواند اطلاعات بیشتری درباره شما برای کپی کردن داشته باشد. همچنین این دسته از افراد  عزت نفس پایینی دارند و در دوست یابی به مشکل برمی خورند.

احترام نمی گذارند

این شخص هرگز قومیت، فرهنگ و عقیده شما را بقبول نمی کند. این دوست شما را چیز دیگری می داند و فکر می کند که توهین به شما با استفاده از کلمات تحقیر آمیز که ممکن است شما را آزرده می کند، اشکالی ندارد. آن ها می دانند که شما ناراحت هستید اما توجهی نسبت به آن ندارند. این دسته از افراد به دارای هایی خود بیش از حد توجه دارند و در اصطلاحی خود را بالا تر از دیگر افراد می دانند.

اشتباهات دوستی

متوجه تفاوت ها نیستند

کسانی که نمی توانند تفاوت ها را بپذیرند واقع آزار دهنده هستند از این رو باید از این دسته از افراد تا جایی که می توانید دوری کنید. به طور کلی آن ها شما را نمی پذیرند اگر شما نظرات متفاوتی با آن ها داشته باشید. در عوض، تنها زمانی شما را می پذیرند که شما مانند آن ها فکر کنید. این دوستان واقعا خطرناک هستند و تا جایی که می توانید باید از آن ها دوری کنید چراکه هیچ سود و منفعتی برای شما نخواهند داشت به کنار، بلکه از مسیر موفقیت نیز دورتان خواهند کرد و با تسلط بر امور مکاری شما سعی دارند که هر چیزی را طبق خواسته و علاقه خود پیش ببرند.

در صورتی که مطالعه این مطلب آرگا برایتان موثر و مفید واقع گشت، پیشنهاد می کنیم با کلیک به روی دیگر لینک های ذکر شده به مانند اشتباهات در زبان بدن و اشتباهات رایج مذاکره باری دیگر با ما همراه شده و علاوه بر همراهی و حمایتی که از سایت ما انجام می دهید، در افزایش آگاهی و اطلاعات خود در انتخاب دوست، تاثیر گذار واقع شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *