دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ساخت اسکراب با شکر (تهیه چند اسکراب معرکه)

  • شقایق ایران دوست
  • ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب شما را با ساخت اسکراب با شکر آشنا می کنیم و شما می توانید اسکراب های متفاوتی را با شکر در خانه تهیه کنید.

اسکراب یکی از موادی می باشد که برای پاکسازی پوست به کار می رود و شما می توانید از آن ها برای بخش های متفاوت بدن استفاده کنید. در نظر داشته باشید که در بسیاری از موارد می توانید این مواد را به صورت طبیعی و در خانه تهیه کنید. در ادامه شما را با نحوه ساخت اسکراب با شکر آشنا خواهیم کرد و نکات استفاده از هر نوع اسکرابی که با شکر تهیه می شود را برای شما مطرح می کنیم.

ساخت اسکراب با شکر

نحوه ساخت اسکراب با شکر به روش های مختلف

در نظر داشته باشید که با استفاده از مواد ساده و در دسترس می توانید اسکراب های بسیار خوبی را برای پوستتان تهیه کرده و از فایده هایی که دارد بهره مند شوید. در واقع شکر دارای خاصیت لایه بردار بوده و برای این که بتواند بر روی پوست بهتر عمل کند نیاز است تا با یک سری از مواد که دارای خاصیت نرم کننده هستند مخلوط گردد. اسکراب های خانگی بسیار ساده تهیه می شوند و نیازی به کار های بسیار سخت نمی باشد. در واقع شما زمانی که اسکراب های خانگی را تهیه می کنید کافی است ابتدا صورت خود را بشویید و بعد از این که خشک کردید آن ها را روی پوستتان ماساژ داده و بعد از چند دقیقه صورت خود را بشویید. در نظر داشته باشید که پوست صورت در برخی از نواحی بسیار نازک می باشد و باید با احتیاط بیش تری این کار را انجام دهید تا آسیبی به پوست صورت شما وارد نشود.

شکر و چای سبز

این اسکراب برای پوست بسیار مفید می باشد زیرا چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها می باشد و می تواند سلامت پوست شما را بهبود بخشد. در این ترکیب می توانید از عسل نیز استفاده کنید و التهاب های پوستی خود را کاهش دهید.

مواد لازم

  • چای سبز ۲ قاشق غذا خوری
  • عسل دو قاشق غذا خوری
  • شکر با دانه های درشت ۵ قاشق غذا خوری

روش تهیه و استفاده از ماسک

  • ابتدا باید چای سبز را با مقداری آب جوش دم کنید و بهتر است برای ساخت اسکراب از چای کیسه ای استفاده نکنید.
  • زمانی که چای سبز به خوبی دم کشید می توانید آن را در یک کاسه ریخته و عسل را نیز تا زمانی که گرم است با آن به خوبی مخلوط کنید.
  • بعد از این که عسل مخلوط شد می توانید شکر را به آرامی به مواد اضافه کرده و. هم بزنید تا ترکیبی خمیری بدست بیاید.
  • این ترکیب را می توانید بر روی بخشی از پوستتان که می خواهید لایه برداری کنید بمالید و به آرامی ماساژ دهید.
  • بعد از این که این اسکراب ۵ الی ۷ دقیقه بر روی پوست شما بود می توانید صورت خود را با استفاده از آب ولرم بشویید.
  • استفاده از این روش دو الی سه بار در هفته توصیه می شود تا شما بتوانید پوستی زیبا و لطیف تر داشته باشید.

ماسک شکر و عسل

روغن نارگیل و شکر

یکی دیگر از معروف ترین لایه بردار هایی که می توانید با استفاده از شکر آن را تهیه کنید ترکیب روغن نارگیل و شکر و لیمو ترش می باشد. این لایه بردار به پوست شما کمک می کند تا شاداب تر و روشن تر به نظر برسد. استفاده از آن نیز برای پوست هایی که منافذ باز دارند بسیار خوب است. در ادامه طرز تهیه و استفاده از این اسکراب را برایتان بررسی می کنیم.

  •  آرون گروپس

طرز تهیه و استفاده

  • برای تهیه این اسکراب به نصف لیوان روغن نارگیل و دو قاشق غذا خوری شکر و یک قاشق غذا خوری لیمو ترش نیاز دارید.
  • این مواد را با یک دیگر مخلوط کرده و آن را به آرامی و به صورت دورانی بر روی پوست خود بزنید.
  • بعد از مدتی می توانید پوست خود را با استفاده از آب سرد بشویید و خشک کنید و از نتیجه کار لذت ببرید.
  • می توانید این اسکراب را در هفته دو بار استفاده کنید و استفاده بیش تر از آن به هیچ عنوان توصیه نخواهد شد.

شکر و بادام

بادام یکی از بهترین موادی می باشد که شما می توانید برای رساندن ویتامین E به بدن خود از آن استفاده کنید. اسکراب شکر و بادام می تواند یک لایه بردار بسیار خوب باشد که ویتامین مورد نیاز برای سلامت پوست را نیز تامین می کند.

طرز تهیه و استفاده

  • پودر بادام و روغن بادام را به همراه مقداری شکر مخلوط کنید.
  • اسکراب  را به آرامی به پوست خود بزنید و مدتی صبر کنید.
  • بعد از ۷ الی ۱۰ دقیقه می توانید صورت خود را بشویید و با استفاده از یک دستمال تمیز خشک کنید.
  • این اسکراب لایه بردار بسیار قوی می باشد و بهتر است یک بار در طی هفته از آن استفاده کنید.

اسکراب بادام و شکر

اسکراب ماست و شکر

ماست دارای یک سری از باکتری های مفید می باشد و به شما کمک می کند تا بتوانید منافذ بسته پوست خود را باز کرده و لکه های پوستی را تا حدودی از بین ببرید. طرز تهیه این اسکراب بسیار ساده است و کافی است نصف پیمانه ماست را با دو قاشق غذا خوری شکر مخلوط کنید و آن را بر روی پوست خود بزنید. شستن این اسکراب از روی پوست بسیار راحت بوده و نیازی به مواد خاصی ندارید و می توانید تنها با استفاده از آب این مشکل را از بین ببرید.

موز و شکر

موز یکی میوه هایی می باشد که دارای خاصیت بسیار زیادی بوده و می تواند فواید بسیار زیادی برای پوست شما به همراه داشته باشد. در واقع موادی که در موز وجود دارد می تواند منجر به بهبودی پوست شما و شاداب تر شدنش شود. این اسکراب را نیز مانند همه اسکراب ها می توانید با یک دیگر ترکیب کرده و بر روی پوست قرار دهید تا تاثیر آن را بعد از چند بار استفاده مشاهده کنید.

شکر و کیوی

یکی دیگر از ترکیبات شکر برای پوست این است که می توانید از آن به همراه کیوی استفاده کنید. در واقع کیوی سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها بوده و از بروز چربی بیش از حد پوست پیشگیری می کند. یک عدد کیوی را با دو قاشق شکر درون مخلوط کن بریزید و چند قطره روغن آفتابگردان نیز به آن اضافه کنید. این ترکیب را بر روی پوست خود قرار دهید و تا زمانی که خشک شود صبر کنید. بعد از این که خشک شد می توانید با استفاده از آب ولرم تمامی این اسکراب را از روی پوست خود بشویید و بهتر است بعد از این کار از صابون ها و شوینده های پوست استفاده نکنید زیرا پوست شما بسیار حساس شده است و ممکن است آسیب ببیند.

اسکراب شکر و کیوی برای پوست بسیار مفید است.

شکر و قهوه

قهوه سرشار از کافئین بوده و به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند. اگر می خواهید التهاب های پوستی خود را از بین ببرید نیاز است تا از این اسکراب استفاده کنید. تهیه این اسکراب بسیار ساده است و کافی است شما سه قاشق از پودر قهوه خام را با روغن هسته انگور و شکر مخلوط کرده و خمیری که بدست می آید را به پوست خود بزنید. بهتر است اسکراب هایی که تهیه می کنید را به صورت دورانی به پوستتان بزنید و بعد از ۱۰ دقیقه آن ها را با استفاده از آب خالی از روی پوستتان پاک کنید. بهتر است برای خشک کردن صورت خود از دستمال های تمیز استفاده کنید و صورتتان را با خشونت خشک نکنید زیرا این کار می تواند آسیب بسیاری به پوست شما وارد کند. بعد از استفاده از اسکراب ها پوست حساس تر می شود و مراقبت های لازم را باید انجام دهید در غیر این صورت آسیب های زیادی به پوست شما وارد خواهد شد.

شکر و دارچین

از اسکراب شکر و دارچین می توانید برای پاکسازی لب های خود استفاده کنید. در نظر داشته باشید که این اسکراب علاوه بر این که لایه برداری را انجام می دهد می تواند به خوش فرم شدن و زیبا تر شدن لب های شما نیز کمک کند. برای استفاده از این اسکراب نیاز است تا شکر و دارچین را به یک نسبت و به همراه مقداری روغن نارگیل و عسل مخلوط کنید و زمانی که مخلوط شما خمیر شد می توانید آن را بر روی لب های خود بزنید. این اسکراب نباید بیش تر از ۳ دقیقه بر روی لب هایتان بماند و بعد از این مدت زمان می توانید لب های خود را شسته و تازگی و طراوت آن ها را مشاهده کنید.

ساخت اسکراب با شکر

شکر و شکلات

ساخت اسکراب با شکر روش های بسیار زیادی دارد و یکی از روش های آن این است که به همراه شکر از شکلات و روغن های حامل مانند روغن بادام و یا نارگیل استفاده کنید. مواد گفته شده را به نسبتی با یک دیگر ترکیب کنید که مواد شما حالت خمیری به خود بگیرد. در نظر داشته باشید که این اسکراب بیش تر برای بدن می باشد و می توانید برای سطوح مختلف بدن از آن استفاده کنید. حدودا ۱۵ دقیقه طول می کشد تا این مواد تاثیر خود را بر روی پوست بگذارند و بعد از آن شما می توانید به راحتی پوست خود را بشویید.

اسکراب شکر و جو دو سر

ساخت اسکراب با شکر بسیار متنوع می باشد و شما می توانید به هرماه شکر از مقداری جو دو سر، عسل و روغن نارگیل نیز استفاده کنید تا لایه برداری پوست شما بهتر انجام شود و شما بتوانید پوست خود را نرم تر و روشن تر سازید. در واقع جو دو سر دارای مواد بسیار خوبی می باشد و برای پوست بسیار مفید بوده و می تواند به صورت عمقی پوست شما را پاکسازی کند. برای این که از جو در این اسکراب استفاده کنید می توانید آن را آسیاب کرده و بعد با مواد گفته شده مخلوط کنید و زمانی که مواد حالت خمیری به خود گرفت می توانید آن را بر روی پوست بزنید. یادتان باشد که پوست شما بعد از لایه برداری و استفاده از اسکراب بسیار نازک می شود بنابراین بهتر است بدون ضد آفتاب در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

اسکراب برای لب ها

شکر و زنجبیل

یکی دیگر از مهم ترین اسکراب هایی که شما می توانید با استفاده از آن تمامی التهابات پوستی و مشکلات پوست خود را درمان کنید استفاده از شکر و زنجبیل می باشد. در واقع زنجبیل می تواند به کاهش جوش ها و آکنه ها و جای آن ها کمک کند.  در این اسکراب می توانید از شکر سفید و قهوه ای به اندازه یک پیمانه، زنجبیل یک چهارم  قاشق غذا خوری، جوز هندی به اندازه زنجبیل، دارچین و روغن بادام هر کدام دو قاشق چای خوری و روغن بادام یک چهارم پیمانه استفاده کرده و همه آن ها را بعد از این که با یک دیگر مخلوط کردید بر روی پوست خود اعمال کنید.

گوجه فرنگی و شکر

ساخت اسکراب با شکر و گوجه فرنگی بسیار ساده است و شما می توانید با یک قاشق شکر و یک عدد گوجه فرنگی بهترین اسکراب خانگی را تهیه کنید. در واقع گوجه فرنگی دارای ماده ای به نام لیکوپین بوده و به پوست شما کمک می کند تا جوان بماند و بتواند طراوت خود را حفظ کند. یادتان باشد که این اسکراب را باید به آرامی و. به صورت دورانی بر روی پوست زده و بعد از ۱۰ دقیقه آن را با استفاده از آب خنک بشویید.

روغن نعنا به همراه شکر

استفاده از روغن نعنا باعث می شود که پوست شما خنک بماند و هر گونه التهاب و تحریک های پوستی را کاهش می دهد و شما می توانید پوست خود را ترمیم کنید. برای تهیه این اسکراب نیاز است تا شکر را با  آب نعنا مخلوط کرده و مقداری روغن بادام به این ترکیب اضافه کنید و ترکیب را بر روی پوست خود اعمال کنید. سعی کنید این اسکراب را به آرامی بر روی پوست بمالید زیرا ممکن است لایه های زیادی از پوست شما را از بین ببرد. بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه می توانید این لایه ها را از روی پوست خود بردارید.

اسکراب شکر و گوجه فرنگی

استفاده از اسکراب های مختلف برای پوست بسیار خوب است و می تواند منجر به بهبود مشکلات پوستی شده و پوست شما را روشن تر خواهد کرد. در واقع شما می توانید ساخت اسکراب با شکر را در خانه امتحان کنید. در ادامه می توانید ساخت سایر اسکراب ها را مانند طرز تهیه اسکراب لب و لایه برداری پوست را با کلیک بر روی لینک های داده شده مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *