دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

از بین بردن اثر کراتینه مو و بررسی معایب و مزایای آن

  • منصوره رمضان زاده
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

در دنیای مدرن امروزی داشتن موهای صاف و درخشان یکی از نمادهای زیبایی به حساب می آید و در واقع می توان گفت از جمله دغدغه های افرادی می باشد که دارای موهای فری می باشند. کراتینه مو یکی از روش های کاربردی و پرطرفدار در زمینه صاف و براق کردن موها می باشد که می توان به آن اشاره داشت ولی به دلیل داشتن معایب و مضرات باید نسبت به راه های از بین بردن اثر کراتینه مو نیز آگاهی کامل داشت.

یکی از موضوعاتی که در رابطه با زیبایی ظاهری به آن توجه بسیاری می شود سلامت و حالت درخشندگی و صافی موها می باشد که به ویژه خانم ها اهمیت زیادی به این مسئله داده و سعی می کنند با بکارگیری روش های مختلفی به زیبایی هر چه بیشتر موهایشان بپردازند ولی استفاده ار این روش ها امکان دارد همراه با معایبی نیز باشد و مشکلاتی را به وجود آورد، بدین منظور تصمیم داریم در این مطلب به جهت آگاهی شما عزیزان راه های از بین بردن اثر کراتینه مو را مورد بررسی قرار دهیم.

نحوه از بین بردن اثر کراتینه مو

کراتینه کردن مو در واقع از جمله شیوه های رایج بهبود بخشیدن به ظاهر موها و همچنین درمان موهای آسیب دیده می باشد که این روش امکان دارد عوارض و دردسرهایی نیز به دنبال داشته باشد که به همین دلیل باید در این مواقع با استفاده راهکارهای از بین بردن اثر کراتینه مو مشکل به وجود آمده را رفع نمود و اثرات نامطلوب آن را کاهش داد.

بهتر است بدانید که در سال های گذشته کراتینه کردن مو طرفداران خیلی زیادی پیدا کرده است. در این شیوه کراتین مایع یا همان پروتئین اصلی بافت مو وارد غلاف مو شده و بعد از آن روی موها را یک غلاف می پوشاند. در آخر کراتینه کردن مو موجب بالا رفتن استحکام و خاصیت ارتجاعی موها شده و بدین ترتیب از این راه موهای صدمه دیده درمان می گردند.

طریقه از بین بردن اثر کراتینه مو

نحوه انجام روش کراتینه مو

کراتینه مو در حقیقت روشی برزیلی برای صاف کردن موها به شمار می آید و یک شیوه نیمه دائمی محسوب می گردد. کراتینه نوعی ترکیب شیمیایی می باشد که با حرارت داده شدن سبب صاف شدن موها می گردد. برخی از ترکیبات کراتینه زمان حرارت دیدن باعث ایجاد فرمالدهید می شوند. اما انواع دیگری از ترکیبات کراتینه موجود می باشند که بدون فرمالدهید بوده و این ماده را تولید نمی کنند.

علاوه بر دارا بودن فرمالدهید نحوه کار این گونه می باشد که کراتینه مو با فولیکول های مو به صورت مستقیم برخورد کرده و منفذهای مو را با کراتین و پروتئین های مهم و ضروری پر می کند. بدین گونه است که موها سالم تر و درخشان تر از پیش می شوند. فارغ از این که کراتینه مو سبب زیبا شدن موها می گردد ولی نمی توان نسبت به میزان زیاد فرمالدهید چشم پوشی کرد. این مقدار از فرمالدهید ضمن این که برای مصرف کننده دارای ضرر می باشد برای اطرافیان نیز مضر است بنابراین از بین بردن اثر کراتینه مو در برخی موارد ضروری می باشد.

  •  آرون گروپس

طریقه رفع اثر کراتینه مو

مزایای مهم استفاده از این روش

شناخت فواید مختلف این شیوه دیدتان را وسیع تر نموده و آگاهی شما را بالاتر برده و در نهایت به شما کمک می کند در این رابطه راحت تر تصمیم گیری نمایید. در ادامه به بیان این موارد مهم پرداخته ایم.

مناسب و سازگار برای انواع موها :

خوشبختانه روش کراتینه مو به صورتی است که هیچ گونه محدودیتی را برای اشخاص به وجود نمی آورد. این شیوه برای انواع موهای مجعد، صاف، فر درشت یا ریز، رنگ شده، نرم و … مناسب و قابل کاربرد می باشد. جدای از هر نوع جنسیتی و هر نوع سن و سالی کراتینه کردن مو می تواند در بالا بردن میزان کیفیت جنس موها تاثیرگذار باشد.

حالت پذیری راحت تر :

هنگامی که موهای خود را کراتینه می کنید نه فقط موهایی صاف و پرپشت خواهید داشت بلکه می توانید به راحتی به آن حالت دهید و آن را در هر نوع مدلی که مدنظر دارید به آسانی در آورید.

برطرف شدن وزی مو :

اشخاصی که موهای خیلی وزی دارند و در واقع در هنگام شانه زدن در بین موهایشان شانه گیر می کند می توانند با عمل کراتینه موهای خیلی صاف و سالمی داشته باشند و خیلی راحت آن را شانه بزنند.

نحوه کراتینه کردن مو

صدمه ندیدن موها :

آسیب دیدگی موها از راه کراتینه خیلی ناچیز می باشد و مضرات آن به نسبت شیوه هایی همچون ریباندینگ مو خیلی کم می باشد. زمانی که موهای شما رشد نمایند با همان موهای اصلی خود رو به رو خواهید شد و هیچ گونه اثری از کراتینه بر روی موهای شما نخواهد بود.

نگهداری راحت :

این شیوه برخلاف خیلی از روش های زیبایی مو احتیاج به مواظبت خاصی ندارد و در صورتی که از محصولات مخصوصی استفاده کنید می توانید دوره زمانی زیادی کراتینه بودن موهای خود را حفظ نمایید.

بهبود بخشیدن به میزان کیفیت مو :

ساختار موها به گونه ای است که با استفاده از پروتئینی به اسم کراتین عمل می کند. بدین ترتیب یک ترکیب مورد احتیاج به موهای خود تزریق کرده اید که باعث بهبودی کیفیت ساختار مو می گردد.

احتیاج به مواظبت کمتر :

با توجه به این که مواد پروتئینه کل منفذهای مو را اشباع کرده اند در نهایت آلودگی و ترکیبات مضر زیاد نمی توانند به موها صدمه برسانند و در نتیجه موهای شما سالم تر باقی می مانند.

راهکارهای حذف تاثیر کراتینه مو

مضرات و عوارض جانبی

این شیوه همچون دیگر روش ها که با ترکیبات شیمیایی سر و کار دارند معایبی را به همراه دارد که همین موضوع باعث شده افراد به دنبال راه های از بین بردن اثر کراتینه مو باشند. در ادامه به معرفی معایب و عوارض کراتینه مو پرداخته ایم.

قیمت و هزینه زیاد :

مواد کراتینه به طور معمول ترکیبات گران قیمتی هستند به همین خاطر کراتینه مو زنانه معمولا هزینه زیادی به همراه دارد. از سویی دیگر به دلیل این که کراتینه مو زمان زیادی را صرف می کند به طور معمول هزینه انجام آن نیز بالا می باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که بعد از انجام کراتینه بایستی از موها مواظبت نمود که قطعا همراه با هزینه می باشد. به عنوان مثال حتما باید از شامپو بدون سولفات استفاده نمود که اغلب این مدل شامپوها قیمت بالایی دارند.

راه های کاربردی برطرف کردن اثر کراتینه مو

عامل فرمالدهید :

فرمالدهید نوعی ترکیب شیمیایی سرطان زا می باشد و با توجه به این که کسانی که به طور دائم با کراتینه سر و کار دارند این گاز را استنشاق نموده و در معرض بیماری قرار خواهند گرفت. بدین ترتیب پیشنهاد می شود که حتما از ترکیبات فاقد فرمالدهید به منظور انجام روش کراتینه مو استفاده گردد.

ماندگاری کم :

مدت زمان ماندگاری و دوام کراتینه مو متناسب با جنس مورد مصرف از ۲ تا ۳ ماه متغیر می باشد. البته امکان دارد بر اساس جنس موهای شما زمان مقداری طولانی تر گردد ولی به طور معمول تغییر یافتن به حالت اول در طول ۳ ماه انجام می گیرد و بعد از آن احتیاج به تجدید نمودن کراتینه خواهد بود.

فواید و عوارض کراتینه کردن مو

امکان صدمه دیدن مو :

با توجه به این که اتوی کراتینه در درجه حرارت بالایی فعالیت خود را انجام می دهد این امکان وجود دارد که در نتیجه حرارت زیاد موها صدمه ببینند. از جمله عللی که توصیه می شود حتما از آرایشگر مجرب برای انجام این کار استفاده گردد همین مسئله می باشد. البته باید توجه داشت که حتما از محصولات مرغوب با کیفیت عالی و برند معتبر استفاده گردد.

واکنش های حساسیت زای پوستی :

امکان دارد بعضی از افراد به ترکیبات مورد مصرف در کراتینه مو آلرژی داشته باشند و در نهایت مصرف آن با تورم و التهاب مواجه شوند. از یاد نبرید که پیش از انجام کراتین در ابتدا کمی از آن را بر روی بازو یا پای خود امتحان نمایید تا اطمینان حاصل کنید که روی پوست شما عکس العمل منفی ندارد.

نحوه از بین بردن اثر کراتینه مو

در مطلب ارائه شده با معایب و مزایا و نحوه از بین بردن اثر کراتینه مو آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *