دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شربت زرشک خوش طعم با ۲ دستور مختلف

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

طرز تهیه شربت زرشک بسیار ساده است. شما برای آماده کردن این شربت خوش طعم می توانید از زرشک های طبیعی یا خشک شده استفاده کنید. برای تهیه این شربت به مقداری زرشک، شکر و آب نیاز دارید.

شربت زرشک یکی از انواع شربت های خوش طعم و خوشمزه است که می توانید به راحتی آن را در خانه تهیه کنید. این شربت خواص مختلفی دارد. از مهم ترین خواص این شربت ها می توان به چربی سوزی اشاره کرد. مصرف این شربت ها می تواند موجب لاغری شود و با مواد ویتامینه ای که دارد، برای سلامت بدن مناسب می باشد. این شربت دارای ویتامین های A و c می باشد. در ادامه با ۲ روش متفاوت برای طرز تهیه شربت زرشک آشنا می شوید.

طرز تهیه شربت زرشک

همانطور که اشاره شد، این شربت از خواص درمانی بالایی برخوردار می باشد. این شربت همچون شربت زعفران و شربت توت سیاه بسیار مفید و پر خاصیت بوده و به دلیل اینکه خوش رنگ و خوش طعم است، طرفداران زیادی دارد. برای آماده کردن این شربت می توانید از زرشک تازه و مقداری شکر و آب استفاده کنید. برخی به دلخواه مواد معطر مانند گلاب نیز به این شربت اضافه می کنند.

مواد لازم

  • زرشک تازه: ۵۰۰ گرم
  • شکر: ۲ پیمانه
  • آب: ۵۰۰ گرم

آماده کردن شربت زرشک

طرز تهیه شربت زرشک عالی

در اولین گام از تهیه این شربت خوشمزه و خوش رنگ باید زرشک ها را پاک کنید. بعد آن ها را با آب سرد به خوبی بشویید و درون قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارتی قرار دهید و زمانی که جوشید آن را به مدت ۱۰ دقیقه کنار بگذارید. اجازه دهید تا زرشک ها با شعله ملایم بجوشند.

در این مرحله باید زرشک ها را از صافی رد کنید. اجازه دهید تا زرشک ها خشک شوند و شربت را آماده کنید. برای آماده کردن یک شربت خوشمزه باید شکر را با موادمان یکدیگر مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید. شربت باید به میزانی از غلظت برسد.

برای سرو این شربت خوشمزه می توانید مقداری از شربت زرشک را با آب سرد رقیق کنید و نوش جان نمایید. برای آماده کردن این شربت تنها به ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارید. این شربت در فصل تابستان بسیار مناسب بوده و می توانید برای خنک شدن از آن استفاده کنید. خواص مختلفی که این شربت دارد، موجب شده تا طرفداران زیادی داشته باشد.

  •  آرون گروپس

دستور تهیه شربت زرشک

برای روش دیگر تهیه این شربت شما می توانید از زرشک های طبیعی استفاده کنید. در صورتی که زرشک های طبیعی ندارید، می توانید از زرشک های خشک شده نیز استفاده کنید.

مواد لازم

  • زرشک خشک: ۱ کیلو
  • آب: ۵ پیمانه
  • شکر: ۲ کیلو و نیم
  • یخ: به میزان لازم
  • گلاب: ۱ قاشق چایخوری

شربت زرشک خانگی

آموزش دوم تهیه شربت زرشک

برای آماده کردن این شربت نیز زرشک ها را بعد از شستن در آب قرار می دهیم تا چند ساعتی استراحت کند. بعد زرشک را با مقداری شکر و آب روی حرارت قرار می دهیم. مواد باید چند ساعتی بجوشند تا به غلظت کافی برسند.

در نهایت نیز می توانید مقداری گلاب اضافه کنید. شما برای معطر شدن این شربت می توانید از هل نیز استفاده کنید.

در این مطلب شما علاقمندان با ۲ طرز تهیه شربت زرشک تابستانی آشنا شدید. این شربت برای تصفیه کردن و حفظ سیستم ایمنی بدن بسیار مناسب می باشد. این شربت همچنین ضد صفرا و ضد چربی نیز می باشد. شما می توانید این زرشک های طبیعی را از بازار تهیه کنید و یا از زرشک های کوهی استفاده نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *