دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

با والدین کنترل گر چطور برخورد کنیم؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب شما را با نحوه درست برخورد با والدین کنترل گر آشنا می کنیم و شما می توانید با این استفاده از یک سری ترفند های خاص با آن ها برخورد کنید. برای دریافت اطلاعات بیش تر تا پایان این بخش همراه ما باشید.

والدینی که کودکان خود را بیش تر از همه کنترل می کنند به آن ها آسیب های بسیاری وارد می کنند. در واقع این والدین از مشکلاتی که ممکن است برای نوجوانان و کودکان خود ایجاد کنند آگاهی ندارند در غیر این صورت محال ممکن است فردی بخواهد این آسیب ها را به فرزندش وارد کند. در ادامه شما را با برخورد با والدین کنترل گر آشنا می کنیم و شما می توانید از این تکنیک ها استفاده کنید و از بروز مشکلات روانپزشکی پیشگیری کنید.

برخورد با والدین کنترل گر

نحوه برخورد با والدین کنترل گر

همانطور که می دانید کنترل کردن مداوم کودکان مانع از این می شود که آن ها بتوانند استقلال خود را پیدا کنند و در آینده مشکلات بسیار زیادی مانند عدم اعتماد به نفس و … برای آن ها ایجاد خواهد شد. در ادامه به شما آموزش می دهیم که چگونه می توانید با این والدین برخورد کرده و آن ها را متوجه اشتباهات خود بکنید.

برقراری ارتباط خوب

یکی از دلیل هایی که معمولا والدین سعی می کنند کنترل گر باشند این است که با فرزندان خود رابطه خوبی ندارند و سعی می کنند از این راه آن ها را از خطرات احتمالی دور کنند. بهتر است با آن ها ارتباط برقرار کرده و سعی کنید احساسات خود را با آن ها در میان بگذارید. در واقع هر چقدر میزان روابط شما صمیمی تر باشد می توانید میزان کنترل گر بودن آن ها را کاهش دهید. برای کاهش کشمکش های زندگی خود می توانید روابط صادقانه و آشکاری با آن ها برقرار کنید تا آن ها به شما اعتماد پیدا کنند و شما بتوانید از کنترل گر بودن آن ها رهایی یابید.

تعیین مرز ها برای والدین کنترل گر

تعیین مرز ها

اگر نتوانستید با والدین کنترل گر خود رابطه خوبی برقرار کنید بهتر است برای آن ها مرز هایی را تعیین کنید و به صورت کاملا مودبانه از آن ها بخواهید تا این مرز ها را رعایت کنند و مشکلی بین شما ایجاد نشود. جالب است بدانید که تعیین مرز ها می  تواند از خانه ای تا خانه دیگر متفاوت باشد بنابراین این که مرز های روابط شما تا کجا باشند به تصمیم خودتان بستگی دارد. باز هم تاکید می کنیم که اصلا از لحن خشن برای بازگو کردن خواسته های خود استفاده نکنید زیرا این کار می تواند نتیجه عکس داشته و در نهایت منجر به بیش تر شدن کنترل آن ها روی زندگی نتان شود. در برخی موارد نیز باید به آن ها شنان دهید که زندگی شما وابسته به تصمیم هایی می باشد که خودتان می گیرید نه تصمیم هایی که والدین تان می گیرند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

پرورش علاقه های شخصی

برای این که بتوانید کنترل گری والدین خود را کاهش دهید به شما پیشنهاد می دهیم تا علاقه های شخصی خود را پرورش دهید. در واقع این کار ها به شما کمک می کند تا بتوانید یک مسیر را بدون دخالت والدین طی کرده و از بروز کنترل های بی مورد پیشگیری کنید. در واقع این کار برای همه خوب است و می تواند بر روی اعتماد به نفس و عزت نفس شما تاثیرات مثبتی بگذارد.

مقابله کردن با والدین کنترل گر

مقابله کردن

مکانیزم های مقابله کردن معمولا با والدین کنترل گر بسیار سخت می باشد و بهتر است برای این که حس سرخوردگی و کاهش اعتماد به نفس به سراغ شما نیاید بهتر است سعی کنید با رفتار های والدین کنترل گر خود مقابله کنید و سعی کنید در این میان بسیار صبور باشید و سعی کنید خشم خود را کنترل کنید. در حین مقابله کردن بهتر است سعی کنید اضطراب و استرس خود را نیز کنترل کنید و سعی کنید از راه های کاهش عصبانیت و کاهش استرس کمک بگیرید.

کمک گرفتن از مشاور

اگر نمی توانید با والدین کنترل گر خود کنار بیایید بهتر است به یک متخصص در این زمینه مراجعه کنید و سعی کنید به طور دقیق مشکلاتی که برایتان ایجاد شده است و رفتار های والدین خود را بیان کنید. قطعا فردی که در این زمینه تخصص دارد بهتر از هر فرد دیگری می تواند به شما کمک کند تا بتوانید یک رفتار معقول و منطقی از خود در برابر والدین کنترل گر خود نشان دهید.

درمان

در نظر داشته باشید که درمان شدن می تواند تاثیرات بسیار خوبی بر روی زندگی شما بگذارد. در واقع مادران در برخی موارد وابستگی های بسیار شدید به فرزند خود پیدا می کنند و همین وابستگی ها منجر به ایجاد کنترل گری بیش از حد می شد ولی با افزایش سن فرزند این کنترل کردن ها می تواند دردسر های بسیاری برای آن ها به همراه داشته باشد. برای این که بتوانید زندگی بهتری داشته باشید باید سعی کنید از روش های بالا بردن اعتماد به نفس کمک بگیرید و سعی کنید با حضور بیش تر و فال تر در جامعه میزان کنترل گری والدین خود را کاهش دهید.

کمکگرفتن از مشاور برای درمان والدین کنترل گر

نکات مهم

در برخورد با والدین کنترل گر باید سعی کنید یک سری نکات را حتما رعایت کنید در غیر این صورت امکان دارد رابطه شما خراب شود و یا حتی به خشونت کشیده شود. این نکات را در ادامه برایتان بررسی می کنیم.

  • در حین حرف زدن با آن ها باید بسیار محتاطانه عمل کنید و لحن شما نباید به گونه ای باشد که منجر به ناراحتی آن ها شود.
  • یادتان باشد که در جایی مناسب خواسته های خود را بیان کنید و در جایی که میزان حواس پرتی بسیار بالا است بهتر است خواسته های خود را بیان نکنید.
  • برای بحث کردن با آن ها بهتر است مهارت های کلامی خود را بالا ببرید تا بتوانید راحت تر آن ها را قانع کنید.
  • سرزنش کردن والدین کنترل گر اصلا کار درستی نمی باشد و می تواند آن ها را مضطرب کرده و بیش تر به این کنترل کردن ها دامن بزنید.
  • زمانی که والدین شما عصبانی هستند و یا حالت روحی مناسبی ندارند بهتر است گفتگو با آن ها را شروع نکنید و سعی کنید این کار را به زمانی دیگر موکول کنید زیرا بحث و مشاجره می تواند منجر به آزرده شدن روان شما شده و در نهایت این کار اصلا به نفع شما و روان تان نمی باشد.

نکاتی برای رفتار با والدین کنترل گر

حال که روش هایی را برای برخورد با والدین کنترل گر بهتر است سایر مطالبی که در زمینه کودک و والدین نوشته شده است مانند خوابیدن کودک کنار والدین و تربیت کودک مودب را با کلیک بر روی لینک های داده شده مشاهده کنید و بتوانید توانایی های خود را با افزایش اطلاعات در این زمینه ها بالا ببرید و بهتر و سریع تر به اهداف خود برسید زیرا دانایی می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر روی روابط شما و رسیدن به خواسته هایتان داشته باشد. در واقع هر چه میزان اطلاعات شما بیش تر باشد راحت تر و بهتر می توانید با والدین خود رفتار کرده و آن ها را متقاعد سازید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *