دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه آش کوفته ریزه

  • شقایق ایران دوست
  • ۹ فروردین ۱۴۰۱
  • ۰

یکی از غذا هایی که در سفره همه ایرانی ها یافت می شود آش است. در این مطلب قرار است طرز تهیه آش کوفته ریزه را به شما آموزش دهیم تا بتوانید یک آش مقوی و متفاوت را تهیه کنید.

آش یکی از اصلی ترین غذا هایی می باشد که ایرانی ها در روی سفره های خود معمولا آن را همراه غذا های دیگر می آورند. در مطالب قبلی شما را با طرز تهیه آش پرپوله و آش خرفه  آشنا کردیم و در ادامه قصد داریم شما را با طرز تهیه آش کوفته ریزه آشنا کنیم.

مواد لازم برای تهیه آش کوفته

مواد لازم

  • گوشت چرخ شده ۲۰۰ گرم
  • پیاز یک عدد
  • اسفناج ۴۰۰ گرم
  • برنج خام نصف پیمانه
  • رشته ۷۰ گرم
  • آب ۲ لیتر
  • کشک، پیاز داغ، سیر داغ و نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه آش کوفته ریزه

برای تهیه این آش خوشمزه و مقوی باید ابتدا برنج را با آب شسته و به همراه دو لیتر آب روی حرارت قرار دهیم تا پخته شده و کاملا له شود. در صورتی که برنج شما خوب پخته نشود لعاب کافی نمی دهد و ممکن است آش شما شکل خوبی به خود نگیرد بنابراین بهتر است بگذارید که برنج شما خوب پخته شده و لعاب بیندازد.

زمانی که برنج شما خوب پخته شد می توانید به آن یک الی دو قاشق سوپ خوری سیر داغ اضافه کنید. برای تهیه سیر داغ کافی است آن ها را رنده کرده و درون مقداری روغن سرخ کنید.

پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید و بعد با گوشت های چرخ شده مخلوط کرده و خوب ورز دهید. در این میان می توانید به اندازه لازم نمک و فلفل را نیز به گوشت ها اضافه کنید تا در حین ورز دادن مواد به خوبی به خورد یک دیگر بروند. بعد از این که گوشت ها را خوب ورز دادید می توانید گوشت های کوچک و قلقلی تهیه کنید.

این گوشت ها را می توانید به برنج و سیر در حال پختن اضافه کنید و حدودا ۱۵ الی ۲۰ دقیقه به آن ها زمان بدهید تا خوب خود را بگیرند و از یک دیگر جدا نشوند. در این میان نباید آش را هم بزنید زیرا امکان باز شدن گوشت ها وجود دارد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

درست کردن آش ساده و مقوی در خانه

بعد از این که گوشت های شما پخته شد می توانید اسفناج ها را هر مدلی که دوست دارید خرد کرده و به آش اضافه کنید. بسیاری از افراد دوست دارند که سبزی های داخل آش بزرگ باشد و دیده شود بنابراین باید با توجه به سلیقه ای که دارید آن ها را خرد کنید.

بعد از اسفناج ها نوبت به کشک می رسد و هر مقداری که دوست دارید می توانید کشک را به آش اضافه کنید و اجازه بدهید تا اسفناج  ها خوب پخته شود. بعد از اسفناج ها می توانید رشته ها را به آش اضافه کنید و خوب آن ها را هم بزنید تا رشته ها به یک دیگر نچسبد.

بعد از این که رشته ها پخته شدند و منی ضخیم تر از زمان خامی شدند آش شما آماده می باشد و می توانید آن را با استفاده از نعنا داغ، سیر داغ و پیاز داغ تزیین کنید.

نکته : یادتان باشد که در تمامی مراحل پخت نباید شعله گاز از متوسط تغییر کند در غیر این صورت ممکن است برخی مواد شما خوب پخته نشود و یا حتی رشته های آشی به یک دیگر چسبیده و ظاهر آش را زشت خواهد کرد.

طرز تهیه آش کوفته ریزه

آش ها معمولا با ساده ترین وسایل پخته می شوند و بسیار کم هزینه اند. شما می توانید با توجه به ذائقه ای که دارید میزان نمک و فلفل را در آش تغییر داده و در صورتی که دوست دارید می توانید میزان فلفل را کمی بیشتر کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *