دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه دمنوش بارهنگ با سه طعم مختلف

  • سمیه نیک فرجام
  • ۸ فروردین ۱۴۰۱
  • ۰

طرز تهیه دمنوش بارهنگ بسیار ساده است. شما می توانید از این دمنوش یک شربت خنک تابستانی و پر خاصیت تهیه کنید. در این مقاله چند دمنوش و شربت تابستانی را معرفی می کنیم که پر خاصیت و کاربردی هستند.

دمنوش بارهنگ همچون چای گلپر و دمنوش بابونه از نوشیدنی های گرم پرطرفدار و پر خاصیت می باشد. این دمنوش در طب سنتی نیز بسیار مهم شناخته می شود. از مهم ترین خواص این دمنوش می توان به درمان سرفه اشاره کرد. طرز تهیه دمنوش بارهنگ بسیار ساده و آسان می باشد. شما می توانید دانه های این گیاه را از عطاری تهیه کنید و مقدار کمی از آن را در آب گرم یا جوشیده قرار دهید. این دانه ها دو برابر می شوند و می توانید با آن شربت های خوش طعم تابستانی نیز تهیه کنید.

دمنوش بارهنگ

در طب سنتی این دمنوش را برای درمان بیماری هایی ریوی، سیستم گوارشی و تقویت کردن سیستم دفاعی استفاده می کنند. در زمان سرماخوردگی نیز با استفاده از این دمنوش می توانید، سرفه های مزمن را درمان و التیام دهید. این گیاه مفید دارای خاصیت درمانی، دارویی و غذایی می باشد. در سال های اخیر نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا استفاده از این دمنوش بسیار توصیه می شود.

طرز تهیه دمنوش بارهنگ و بالنگ

همانطور که می دانید، طبع بارهنگ سرد و خشک است. بنابراین باید دمنوش آن را با گرمیجات ترکیب نمایید. اضافه کردن گلاب و زعفران به این ترکیب ها می تواند، طبع سرد دمنوش را از بین ببرد. برای تهیه این دمنوش یاید در یک لیوان به مقدار سه چهارم آب و یک چهارم گلاب بریزید. یک قاشق چای خوری تخم بارهنگ و بالنگ را به لیوان خود اضافه نمایید. این دمنوش باید به مدت نیم ساعت بماند. بعد از آن که تخم ها لعاب دادند، کمی زعفران به آن اضافه نمایید. بای مزه دار کردن می توانید از مقداری عسل نیز استفاده کنید.

طرز تهیه دمنوش بارهنگ

آموزش تهیه دمنوش بارهنگ و عرق نعنا

طرز تهیه دمنوش بارهنگ و عرق نعنا نیز بسیار ساده است، و یکی دیگر از ترکیبات پر خاصیت برای سلامتی بدن می باشد. برای آماده کردن این دمنوش یک قاشق چای خوری بارهنگ را با مقداری عرق نعنا مخلوط کنید. این ترکیب باید به مدت ۵ دقیقه بجوشد. بعد از اینکه کمی ولرم شد، می توانید مقداری عسل به آن اضافه نمایید. گلاب نیز در این ترکیب می تواند پر خاصیت باشد.

تهیه دمنوش بارهنگ

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

آموزش تهیه دمنوش بارهنگ و خاکشیر

طبع خاکشیر گرم است و شما با ترکیب بارهنگ می تواند تعادل ایجاد کنید. ترکیب این دو گیاه پر خاصیت بوده و اهمیت زیادی برای سلامت بدن دارد. این دمنوش در روزهای تابستانی برای بدن بسیار مفید است، و می تواند بخش مهمی از آب بدن را تامین نماید. برای این دمنوش باید یک قاشق چای خوری خاکشیر و یک قاشق غذاخوری بارهنگ را با یکدیگر ترکیب کنید. یک ربع این دومنوش را استراحت دهید، و با کمی عسل ترکیب نمایید.

دمنوش بارهنگ و خاکشیر

خواص درمانی این دمنوش:

این دمنوش و ترکیبات آن دارای خواص درمانی زیادی برای سلامت بدن هستند. مصرف این دمنوش برای درمان یبوست، کاهنده آبریزش بینی، ضد التهاب معده، خلط آور، کاهش سرفه، ادرار آور، درمان التهاب چشمی، درمان گرفتگی عضلانی، درمان عفونت، تصفیه کننده خون و … مناسب می باشد.

توجه داشته باشید، مصرف این دمنوش ها برای برخی از افراد ضرر دارد. این دمنوش را زنان باردار نباید مضرف کنند. افرادی که بیماری های خونی دارند، نباید از این دمنوش بخورند. این گیاه آلژی آور نیز می باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *