دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان خانگی واریس واژن و نحوه تشخیص آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب قرار است با درمان خانگی واریس واژن آشنا شوید. این بیماری ممکن است برای هر مادر بارداری رخ دهد از این رو بهتر است بیش تر مراقب خود در این دوران باشید.

واریس واژن یکی از مشکلاتی است که معمولا خانم ها در دوران بارداری دچار آن می‌شود. این مشکل به دلیل جمع شدن خون در عروق های قسمت تحتانی بدن اجازه می شود و معمول ترین عامل آن افزایش حجم خون در این دوران است. درمان خانگی واریس واژن را در ادامه برایتان بررسی می کنیم.

درمان خانگی واریس واژن

درمان خانگی واریس واژن

بیشترین علائمی که زنان باردار در اثر واریس واژن تجربه می‌کنند درد در اطراف لگن و یا کمر است این دردها در طی روز بدتر شده چون وضعیت ایستادن و نشستن فرد در این زمان بیشتر است و و نشستن و ایستادن منجر به تجمع خون بیشتر خواهد شد. واریس هایی که در دوران بارداری برای فرد ایجاد می شوند معمولاً برجسته و بی رنگ هستند. در جایی که این بیماری برای فرد ایجاد می کند معمولاً قبل و حین زمان قاعدگی تشکیل خواهد شد و فرد علائمی مانند دردهای مزمن و عروق آبی رنگ را در ناحیه واژن خود مشاهده می کند.

نشانه ها

در نظر داشته باشید که واریس واژن ممکن است علائم و نشانه خاصی نداشته باشد. در واقع زمانی که آنها ایجاد می شوند ممکن است احساس پر بودن و یا فشار شرایط را در این ناحیه تجربه کنید. از دیگر علامت های این مشکل به موارد زیر اشاره می شود :

  • بیرون زدگی رگ های خونی
  • تغییر رنگ رنگ ها به رنگ آبی
  • بدتر شدن وضعیت در حین ایستادن
  • ورم و ناراحتی واژن

تشخیص واریس واژن در بارداری

تشخیص درست

جالب است بدانید که معمولاً تشخیص این بیماری برای خود فرد امکان پذیر نمی باشد و حتماً باید تحت نظر پزشک معاینه بالینی صورت گیرد تا این بیماری به درستی تشخیص داده شود. در بسیاری از موارد عروق برجسته قابل رویت هستند اما در برخی دیگر ممکن است فقط در عمق لگن و عروق عمقی لگن ایجاد شده باشند و از نظر ظاهری علامتی نداشته باشد بنابراین نیازمند معاینه بالینی دقیق تری هستند. برای تشخیص واریس واژن معمولاً از تصویربرداری های استفاده می‌شود که برای جنین هیچ مشکلی ایجاد نمی کنند و کاملا ایمن هستند.

  •  آرون گروپس

درمان

درمان خانگی واریس واژن امکان‌پذیر است زیرا این بیماری معمولاً دائمی نیست و پس از زایمان از بین می رود. زنانی که این بیماری را در یک بارداری خود تجربه می‌کنند ممکن است در بارداری بعدی نیز آن را تجربه کنند و حتی شدت این بیماری در بارداری های بعدی ممکن است بسیار بیشتر و دردناک تر باشد. معمولاً این بیماری منجر به ایجاد دردهای شدید خواهد شد که زندگی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در ادامه شما را با درمان های خانگی واریس واژن آشنا می کنیم.

استفاده از آب گرم

آب گرم یکی از بهترین تسکین دهنده ها می باشد و شما می توانید در روز به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه درون وان آب گرم بنشینید و یا دوش آب گرم بگیرید. اگر این روش ها برایتان امکان پذیر نبود می توانید از کمپرس آب گرم استفاده کنید و آن را در ناحیه کمر و لگن خود قرار دهید تا درد های شما بهبود یابد.

استفاده درست از سرویس بهداشتی

بهتر است در سرویس بهداشتی زیاد ننشینید و تا جایی که امکان دارد به خودتان فشار وارد نکنید زیرا این فشارهای وارد شده ممکن است منجر به شدیدتر شدن واریس واژن شود.

کمک گرفتن از آب گرم برای درمان واریس واژن

محدود کردن حرکات

بهتر از ایستادن یا نشستن برای مدت طولانی را محدود کنید و سعی کنید بیشتر از قبل با های خود را دراز کرده و در چه روز حتماً استراحت کنید. در حین استراحت سعی کنید با های خود را بالاتر از سطح بدن خود قرار دهید تا خون رسانی به لگن و واژن را افزایش داده و تا حدودی بتوانید دردهای ناشی از واریس واژن را کاهش دهید.

پوشیدن لباس های مناسب

لباس های مناسب بپوشید و از پوشیدن لباسهای تنگ که فشار بسیار زیادی به بدن شما وارد می‌کند خودداری کنید. در واقع لباسهای تنگی که شامل می پوشید می‌تواند با تشدید فشار واژن رگ های واریسی را ایجاد کرده و آنها را تشدید کند.

برنداشتن وسایل سنگین

سعی کنید وسایل سنگین او را از زمین بلند نکنید زیرا این کار هم می‌تواند به جریمه شما آسیب برساند که می‌تواند منجر به دردهای شدید شود که در اثر واریس واژن ایجاد می‌شود.

استفاده از بالش کوچک

زمانی که برای استراحت دراز می کشید بهتر است یک بالش کوچک را زیر باسن خود قرار دهید تا بتوانید گردش خون را در بدن بهبود بخشید.

درمان خانگی واریس واژن

دردها و مشکلات ناشی از این بیماری را می‌توانید با روش های گفته شده از بین ببرید ولی جالب است بدانید که این بیماری درمان قطعی نداشته و نمی توان گفت که استفاده از روش های گفته شده ۱۰۰% مفید بوده و می توانند منجر به از بین رفتن و درمان خانگی واریس واژن شود. در ادامه می توانید سایر مطالبی که در زمینه سلامت نوشته شده است را مانند درمان واریس و درمان خانگی واریس پا مشاهده کنید و برای این کار نیاز است تا بر روی لینک های داده شده کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *