دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

عواقب مثبت نگری سمی و توصیه های مهم در رابطه با آن

  • سحر هودانلویی
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب شما را با مثبت نگری سمی آشنا می کنیم و شما می توانید به راحتی با عواقبی که این کار در پی دارد آشنا شوید. برای این که بتوانید با عواقب این کار آشنا شوید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

به طور کلی مثبت نگری سمی افراد را چنین تشویق می کند که به مراتب احساسات دشوار خود را نادیده گرفته و به مراتب آن ها را در زندگی شان تشویق دهد.

آشنایی با مثبت نگری سمی

آشنایی با مثبت نگری سمی

گفتنی است که نمی توان از فواید مثبت اندیشی غافل شد اما خب فکر کردن به آن به صورت پیوسته نمی تواند خوب باشد. توجه داشته باشید که اجبار بودن به این که فقط احساسات مثبت را ابراز کرد، در ادامه می تواند توانایی های او را در برقراری ارتباط خفه کند و در نهایت چنین سبب گردد که به خاطر داشتن افکار منفی نسبت به خود، احساس بدی در بر او را بگیرد.

همچنین مثبت اندیشی سمی در ادامه می تواند وسواس فکری مثبت را برای افراد در پی داشته باشد. باور این دسته از افراد به این صورت است که افراد باید بر روی همه تجربیات، اعم از مواردی که شدیدا غم انگیز هستند، چرخشی مثبت داشته باشند. به مراتب مثبت اندیشی سمی می تواند احساسات منفی را خاموش کرده، غم و اندوه را کوچک کند که در نهایت سبب آن گردد که افراد تحت فشار قرار بگیرند و حتی در شرایطی که خیلی سخت به دست و پنجه نرم کردن با آن می پردازند، باز هم ظاهری خوشحال داشته باشند.

این اختلال را می توان با ذکر مثالی به این صورت بیان کرد که فردی سعی دارد تا همیشه با تظاهر کردن به اینکه همه چیز در یک نور مثبت و خوشحال قرار دارد، بپردازد. در این شرایط شخص می تواند تحت یک فشار خارجی قرار گیرد و آن می تواند شامل موقعیتی باشد که افراد به شخصی که داغدار است، چنین می گویند که ادامه دهد یا در از دست دادن خود به دنبال یک نکته مثبت بگردد.

توصیه های مهم در رابطه با مثبت نگری سمی

توصیه هایی در این رابطه

گفتنی است که در جلوگیری از ابتلا به مثبت نگری سمی می توانید از برخی نکات پبروی کنید که در ادامه به معرفی آن ها پرداخته ایم.

توجه داشته باشید که تشخیص احساسات منفی به عنوان طبیعی و بخش مهمی از تجربه های هر انسان به شمار می آید که بایستی در ازای تلاش برای دوری از آن ها به صحبت کردن با اشخاصی که مورد اعتماد هستند در مورد احساسات، از جمله منفی و آزار دهنده باشند.

  •  آرون گروپس

به طور کلی یک فرد می تواند از اجبار به انجام مثبت اندیشی های سمی شما تا حد قابل توجهی پیشگیری نماید. نکات گفته شده در ادامه بسیار حائز اهمیت است و فرد شنونده تا حد می توان، بایستی آن ها را رعایت نماید.

  • تشویق کردن افراد به انجام صحبت هایی واضح و آشکار در مورد احساسات خود
  • راحت تر شدن با احساسات منفی
  • دوری از تلاش برای داشتن پاسخ مثبت به هر چیزی که شخص می گوید
  • تشخیص این که احساسات شدید منفی اغلب با احساسات مثبت قدرتمند منطبق است، مانند زمانی که غم و اندوه عمیق سیگنال عشق شدید را نشان می دهد.

عواقبی که در پی دارد

از عواقبی که مثبت نگری سمی برای افراد در پی دارد، می توان به موارد زیر اشاره داشت.

نادیده گرفتنآسیب ها با مثبت نگری بیش از حد

  • نادیده گرفتن آسیب واقعی

طی مطالعات انجام شده در سال ۲۰۲۰ از ۲۹ مطالعه درباره خشونت خانگی چنین نشان داد که انجام یک سوگیری مثبت، چنین سبب شد که افرادی مورد سوء استفاده قرار بگیرند.چرا آن ها قدرت این نگرش سمی  را دست کم گرفتند و در نهایت به درون روابط توهین آمیز خود باقی ماندند. به طور کلی خوش بینی، امید و بخشش به مراتب می تواند خطر ماندن افراد را در کنار سوء استفاده کنندگان و مواجه با معرض این عوامل به شمار آید.

  • تحقیر شدن

به طور کلی اندوه در مواجهه با از دست دادن چیزی یا غمی بزرگ امری طبیعی به شمار می آید. کسی که که پیوسته پیام هایی برای ادامه دادن یا شاد بودن زندگی دریافت می کند می تواند در ذهن خود چنین فکر کند که دیگران به مشکل و بحران های او توجهی ندارند و آن ها را دست کم می گیرند.

  • گوشه گیری

به طور کلی کسانی که در مواجهه با سختی احساس فشار بسیاری دارند اما با این حال لبخند می زنند، شاید می خواهند که کمتر به دنبال حمایت بروند. این دسته از افراد امکان دارد که احساس انزوا یا شرم از شرایط خود داشته باشند و چنین فکر کنند که دیگران از کمک به آن ها اجتناب می کنند.

رابطه مثبت نگری سمی و گوشه گیری از دیگران

  • ارتباط ها

طبیعی است که در هر رابطه ای چالش هایی وجود داشته باشد. این در حالتی است که مثبت اندیشی سمی افراد را چنین تشویق می کند که این چالش ها را نادیده گرفته و بر روی نکات مثبت تمرکز داشته باشند. این روش به مرور زمان می تواند ارتباطات و توانایی حل مشکلات آن رابطه را از بین ببرد.

  • کاهش عزت نفس

این طبیعی است که همه افراد در برخی از مواقع زندگی خود احساسات منفی داشته باشند. به طور کلی مثبت اندیشی های سمی می تواند افراد را چنین تشویق کند که احساسات منفی خود را نبینند و این می تواند تا حدی افزایش پیدا کند که اگر فرد را زیر بار فشار له کند،  باز هم نتواند احساس خوشحالی نماید و اقدام به از میان برداشتن آن ها کند.

نکته پایانی

به طور کلی برخورداری از یک دیدگاه مثبت چندان مضر نیست. اما باید توجه داشت فردی که چنین اعتقاد دارد، تنها باید باید بر روی نکات مثبت توجه کند، شاید نسبت به مشکلات جدی نیز بی اهمیت باشد که در نهایت مشکلات جدی برای سلامت روان آن ها به وجود می آورد.

مثبت نگری سمی

در صورتی که مطالعه این مطلب برایتان موثر واقع گشت، می توانید با کلیک به روی دیگر مطالب مرتبط همانند فواید مثبت اندیشی و دید مثبت به زندگی باری دیگر بل تیم مقاله نویسی آرگا همراه شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *