دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش بافت گل با قلاب با تصاویر و توضیحات هر مرحله

  • یلدا محمدی
  • ۹ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

آموزش بافت گل با قلاب را به صورت مرحله به مرحله و کامل در این مطلب ارائه می دهیم که با استفاده از این آموزش زیبا و کاربردی می توانید انواع گل های قلاب بافی زیبا را تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

یکی از هنرهای جالب و کاربردی که اغلب خانم ها تمایل زیادی به یادگیری آن دارند، بافت گل با قلاب است، همانطور که می دانید انواع مختلف گل های قلاب بافی کاربردهای زیادی از جمله: تزیین لباس های بافتنی، ساخت گیره مو و گل سر، تزیینات منزل و … دارند که با کمی خلاقیت و ابتکار می توانید بهترین استفاده را از این نوع گل ها ببرید. در ادامه همراه ما باشید و از این بافت گل با قلاب نهایت استفاده را ببرید.

آموزش بافت گل با قلاب و کاموا با روشی ساده و آسان :

در این مطلب قصد داریم به ارائه کامل نحوه بافت گل با قلاب و کاموا بپردازیم که با یادگیری آن می توانید علاوه بر این مدل گل، اقدام به بافت انواع گل های قلاب بافی زیبا نمایید. برای بافت این گل به دو رنگ کاموا با رنگ های دلخواه و یک قلاب مناسب نیاز دارید تا کار بافت را شروع نمایید. توجه داشته باشید که با به کارگیری خلاقیت و ابتکار خود می توانید از این گل ها در بافت شال گردن و کلاه یا لباس های بافتنی استفاده نموده و یا آنها را با استفاده از این گل ها، تزیین نمایید.

ابتدا به تعداد مورد نیاز بافت زنجیره می زنیم و بعد قلاب را وارد اولین زنجیره می کنیم و سپس نخ را گرفته و از داخل حلقه و زنجیره بیرون می کشیم، حال یک دایره تشکیل می شود، سپس دوازده پایه کوتاه می بافیم و نخ را کور می نماییم. (مطابق تصویر زیر)

آموزش بافت گل قلاب بافی

در این مرحله به سراغ کاموا با رنگ متفاوت می رویم و ابتدا سه زنجیره می زنیم.

آموزش بافت گل با قلاب

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

نخ را پشت قلاب انداخته و به سمت بالا می کشیم تا هم ردیف با زنجیره ها قرار بگیرد.

آموزش بافت گل با قلاب

حالا نخ را پشت میل انداخته و در ردیف بعدی دوباره وارد نمایید و یک بار دیگر این کار را تکرار می نماییم. توجه داشته باشید که بعد از تکرار دوباره شما در مجموعه پنج دانه دارید.

مراحل بافت گل کاموایی با قلاب

در این مرحله نخ را پشت میل انداخته و همه را با هم به صورت یکباره یکی می کنیم. گلبرگ اول ما تشکیل شد.

مراحل بافت گل قلاب بافی

حالا دوباره سه زنجیره بزنید و گلبرگ بعدی را طبق مراحل گفته شده ببافید. فقط توجه داشته باشید که هر یک از گلبرگ های گل در دو دانه بافته می شوند و به این صورت ما شش گلبرگ بر روی دوازده دانه خواهیم داشت. تصویر زیر مربوط با پشت کار است که صحت این گفته را تایید می کند.

مراحل بافت گل با قلاب و کاموا

بافت را با همین روش ادامه دهید و تمامی گلبرگ ها را تهیه نمایید تا گل شما تکمیل شود.

آموزش بافت گل با قلاب و کاموا

آموزش بافتن گل با قلاب به پایان رسید، تنها نکته باقی مانده این است که در صورت تمایل به بافتن گل هایی با ابعاد بزرگتر تنها کافی است تعداد زنجیره اول هر گلبرگ و همچنین تعداد پشت میل انداختن ها را بیشتر نمایید. از سایز بزرگتر این گل می توانید در بافت کلاه و همچنین ساخت کلیپس گل سر استفاده نمایید.

مدل گل قلاب بافی زیبا و شیک

مدلهایی از بافت گل با قلاب

قلاب بافی یکی از انواع بافت با کاموا است که پیشینه آن در کشورمان به حدود ۵۵۰ سال قبل از میلاد می رسد، حال می توان این هنر زیبا را به روش های مختلفی از جمله قلاب بافی ساده، برجسته و معرق انجام داد؛ در این میان قلاب بافی معرق بسیار زیباتر بوده و کاربرد بیشتری نیز دارد و برای انجام این روش ماهوت رنگی را در شکلهای مورد نظر برش می دهند و بر زمینه کار، روی برگ ها و گلبرگ ها قرار داده، سپس دور تا دور آن را به وسیله قلاب به پارچه زمینه وصل می کنند. در ادامه آموزش یک نمونه گل بافتنی زیبا با قلاب، تصاویر متنوعی از انواع گلهای بافتنی گلچین کرده ایم که به روشهای گوناگون و زیبای قلاب بافی درست شده اند و می توانید از آنها برای تزیینات مختلف استفاده کنید و از هنر دستی تان لذت ببرید.

ساختن گل با قلاب بافی

از گلهای بافتنی که با استفاده از قلاب درست می کنید، استفاده فراوانی می توانید داشته باشید، گل رز نمونه ای از این گلهای زیبا است که می توان از آن در ساخت شاخه گلی زیبا، تزیینات مختلف از جمله لباس، گیره سر، تزیین هدایا با گل بافتنی، ساخت پادری، بافتن شال و … به کار برد، در اینجا مدلهای زیبا و جذابی از گلهای بافتنی با قلاب را ملاحظه می کنید.

انواع گلهای بافتنی با قلاب

آموزش گل بافتنی زیبا

آموزش گلهای بافتنی شیک

تصاویری زیبا از گلهای بافتنی

آموزش گل بافتنی

ساخت گل بافتنی زیبا

ساخت گل با قلاب بافی

آموزشی از گل با قلاب بافی

آموزش بافت گل ساده با قلاب

آموزش گل جذاب با قلاب بافی

آموزش گل رز با قلاب بافی

آموزش بافت گل شیک با قلاب

آموزش گل با قلاب بافی

آموزش بافت گلهای زیبا با قلاب

آموزش بافتن گل با قلاب

آموزشی از بافت گل با قلاب

آموزش بافت گل رز با قلاب

امیدواریم آموزش بافت گل با قلاب که در این مطلب ارائه دادیم، مورد توجه و پسند شما دوستان واقع شده باشد و با استفاده از این آموزش کامل و جامع و نیز الگوگیری از تصاویر ارائه شده از انواع مدلهای بافتنی گل اقدام به بافتن گل های زیبا و تزیینی نمایید. همچنین در صورت تمایل می توانید در بخش آموزش بافتنی با دیگر آموزش ها و همچنین مدل های بافتنی زیبا و متنوع آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *