دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

معنی اسم هیوا چیست؟

  • حکیمه فهیمی
  • ۱ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

هیوا اسم چهار حرفی زیبای کوتاه و خوش آوایی است. این اسم کردی دخترانه و پسرانه خاص با فراوانی نسبتا خوب دارای معنای نیکویی هم می باشد. برای دانستن معنی اسم هیوا با این مطلب همراه ما باشید.

هیوا یکی از اسامی زیبای دخترانه یا پسرانه کردی می باشد که اخیرا فراوانی آن افزایش یافته و بسیاری از والدین از آن استقبال می کنند. ما در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با معنی اسم هیوا آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

 

آشنایی با معنی اسم زیبای هیوا

هیوا اسم چهار حرفی، دو هجایی زیبایی است که کوتاه، خوش آوا و معنای زیبایی هم دارد. این اسم ریشه کردی داشته و یکی از نام های دخترانه یا پسرانه در زبان کردی می باشد. در ادامه با معنی اسم هیوا آشنا می شوید.

فروانی اسم هیوا در گذشته نسبتا کم بوده ولی اخیرا بسیاری از والدین به ویژه افرادی که اصالت کردی دارند ، برای انتخاب نام فرزند خود از نام هیوا استقبال می کنند. می توان گفت در بین اسامی دخترانه و پسرانه کردی، اسم هیوا یکی از نام های پرطرفدار و نیکو می باشد که معنی زیبایی هم دارد.

همانطور که پیشتر اشاره شد اسم هیوا بسیار خوش آوا بوده و اخیرا فراوانی آن افزایش یافته است. اگر شما هم قصد دارید نام هیوا را برای فرزند خود انتخاب کنید و مایلید معنای آن را بدانید باید اشاره کرد که اسم هیوا به معنی امید، آرزو، فریاد و صدای بلند می باشد.

به این ترتیب اگر اسم پسر هیوا باشد به معنای امید و اگر این اسم برای دختر انتخاب شود به معنی آرزو خواهد بود. قابل ذکر است در زبان ترکی اسم هیوا را میوه به معنا کرده اند. همانطور که اشاره شد ریشه اسم هیوا، کردی بوده و یک اسم مشترک بین دختر و پسر می باشد.

  •  آرون گروپس

**در ثبت احوال کشور نیز اسم هیوا را برای هر دو جنسیت دختر و پسر به ثبت می رسانند. از نظر این سازمان، هیوا اسم کردی دخترانه یا پسرانه می باشد که مورد پذیرش اداره ثبت احوال است. در ثبت احوال نیز این اسم به معنای امید و آرزو می باشد.

** فراوانی اسم هیوا در کشور بیشتر از ۸ هزار نفر طبق آمار ثبت احوال برای سال ۹۶ گزارش شده که این رقم برای هر دو جنسیت دختر و پسر ارائه شده است.

اسامی دخترانه و پسرانه مشابه اسم هیوا

اسم پسر مشابه اسم هیوا: هیراد، هومان، هیتاسب، هیشوی، هیشنگ، هیرود، هیرسا، هیربد،هیرا، هیژا،

اسم دختر مشابه اسم هیوا: هیلا، هلیا، هانا، ویدا، هلنا، هرمینا، هینا، هیژان،هیزان، هیلان،هیوان، هیران، هیما

البته در بین اسامی پسر شبیه اسم هیوا می توان به همایون، هوراد، هیرسا، هادی، هومن، هایکا و در بین اسامی دختر شبیه اسم هیوا به هورمهر، هلن، هلنا، هدیه، هانیه ،هما،و همتا نیز اشاره کرد.

ابجد اسم هیوا: ابجد کبیر این اسم برابر با ۲۲ است و ابجد صغیر آن برابر با ۱۳ می باشد.

متن و عکس نوشته درباره اسم هیوا

در این بخش چند متن و عکس نوشته درباره اسم هیوا ارائه می شود.

هیوا

امید و آرزوی من

دوست داشتنت را به من بسپار

تا با تار و پود جانم

بهترین تن پوش عشق را برایت ببافم

****************

هیوای عزیزم

لبخندت تمام خستگی های دنیا را دور می کند

عشق همیشگی من، تو بزرگترین بهانه زندگی من هستی

****************

هیوای زیبای من

به یاد داشته باش، آنچنان تو را دوست می دارم

که به خاطر تو همه سختی های دنیا را درخواهم نوردید

تکیه گاهم باش. تکیه گاهت تو را عاشقانه دوست می دارد.

*****************

سخن پایانی

هیوا یک اسم چهار حرفی دخترانه- پسرانه کردی است که تلفظ و معنای زیبایی دارد. این اسم امروزه نسبتا طرفداران زیادی داشته و مورد پسند والدین به ویژه با اصالت کردی می باشد. حال که معنای اسم هیوا آشنا شدید، پیشنهاد می شود برای آشنایی با معنی اسم های هیراد ، لنا و هاکان روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *