دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آموزش کانتور صورت چاق در چند مرحله

  • ندا خوشرو
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب آموزش کانتورینگ صورت چاق را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار دادیم که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده مهارت لازم را در این زمینه بدست آورید و بتوانید به کمک ترفندهای ذکر شده فرم صورت تان را نرمال و لاغرتر کنید.

اگر شما تمایل دارید میکاپ صورت تان حرفه ای تر به نظر می رسد بهتر است برای ایجاد تغییرات قابل توجه در فرم صورت از کانتورینگ استفاده نمایید. کانتور صورت چاق یکی از انواع روش های کاربردی برای میکاپ صورت گرد و درشت به شمار می رود و به کمک این روش اصولی می توان فرم صورت را متناسب و لاغرتر کرد و جذابیت ظاهری را تکمیل نمود.

نحوه کانتور صورت چاق

کانتورینگ صورت به معنای ایجاد سایه روشن هایی در بخشی از اجزای صورت می باشد که این سایه روشن ها باعث می شوند تا فرم صورت متعادل تر به نظر برسد. توجه داشته باشید که در کانتور صورت به کمک رنگ های روشن نقاط مثبت صورت برجسته می شوند و سایر نقاطی از صورت که باید کوچک تر به نظر برسند توسط رنگ های تیره پوشش داده می شوند. در مطالب قبلی کانتور صورت بیضی را مطالعه کردید در ادامه با نحوه کانتور صورت چاق در خدمت شما خواهیم بود.

آموزش کانتور صورت چاق

آموزش کانتورینگ صورت درشت

۱.ابتدا زیرسازی پوست صورت را انجام دهید. بهتر است برای زیرسازی آرایش از پرایمرهای مخصوص استفاده نمایید زیرا این پرایمرها باعث می شوند تا ماندگاری میکاپ صورت بیشتر شود.

۲. پیشانی افراد با فرم صورت چاق باید مقداری پوشیده شود تا عرض و ارتفاع آن کمتر به نظر برسد. به کمک کانسیلر تیره رنگ و قلمویی نازک دو طرف پیشانی را تیزه نمایید. اگر پیشانی شما بلند است باید تیرگی پیشانی را مقداری پایین تر از خط رویش موها ادامه دهید. قسمت وسط پیشانی و وسط ابرو ها را کانسیلر رنگ روشن بزنید.

۳. برای کانتورینگ بینی دو طرف تیغه بینی را تیره نمایید و قسمت وسط بینی را باید روشت کنید. توجه داشته باشید که هر چقدر فاصله بین تیرگی ها و روشنایی ها کاهش پیدا کند فرم بینی باریک و استخوانی تر به نظر می رسد.

۴. قسمت زیرین چشم ها را تا بالای پره بینی کانسیلر روشن بزنید.

  •  آرون گروپس

۵. برای کانتور کردن گونه ها باید از قسمت بالای گوش تا روی استخون گونه و نزدیکی لب ها را خط تیره ای بکشید همچنین باید زیر این خط تیره را روشن نمایید تا گونه ها برجسته شوند توجه داشته باشید که با انجام این کار از پهنای صورت کم می شود و صورت خوش فرم و جذاب تر به نظر می رسد.

کانتور صورت چاق با روشی اصولی

۶. افرادی که صورت چاق و درشتی دارند فاقد زاویه فک می باشند بنابراین بهتر است این زاویه توسط گریم حرفه ی ایجاد گردد. برای زاویه دار کردن فک می توانید از قسمت زیرین گوش خط تیره ای را بکشید و این خط را تا قسمت چانه ادامه دهید. اگر دارای غبغب نیز می باشید بهتر است در قسمت بالایی غبغب نیز خط تیره ای را بکشید.

۷. در این مرحله باید سایه روشن های روشن و تیره را فید کنید که بهتر است برای فید کردن از دو براش مخصوص فید گریم یا دو اسفنج برای خط های روشن و خط های تیره استفاده نمایید. قسمت روشن را به کمک اسفنجی نرم دار به آرامی ضربه بزنید تا فید شوند و قسمت های تیره را نیز به کمک خط های تیره فید نمایید. توجه داشته باشید که خط های تیره باید به سمت پایین فید شوند و خط های روشن نیز به سمت بالا فید شوند.

۸. بعد از فید کردن سایه روشن ها نباید هیچ خطی باقی مانده باشد زیرا خطوط بیانگر مرز بین سایه روشن ها می باشند و باعث می گردند تا گریم صورت مصنوعی به نظر برسد.

کانتورینگ صورت با فرم چاق

۹. بعد از کانتورینگ صورت چاق و متعادل ساختن فرم صورت می توانید به آرایش چشم ها بپردازید که بهتر است سایه چشم را با توجه به فرم چشم ها انتخاب نمایید همچنین در صورتی که تمایل دارید فرم صورت تان جذاب تر به نظر برسد بهتر است خط چشم دنباله داری را بکشید. برای تکمیل آرایش چشم ها می توانید مژه ها را فر دهید و از ریمل مشکی برای فرم دادن به مژه ها استفاده نمایید.

۱۰. در صورتی که ابروهایی تو خالی دارید بهتر است به کمک مداد ابرو یا سایه ابرو قسمت خالی ابروها را پر کنید.

۱۱. برای زدن رژگونه از رنگی مناسب استفاده نمایید و علاوه بر این خط رژگونه نیز باید صاف باشد و نباید خط رژگونه را به صورت دورانی و گرد بکشید.

۱۲. اگر تمایل دارید فرم صورت تان لاغرتر به نظر برسد بهتر است برای آرایش لب ها از رژلب با رنگ تیره استفاده نمایید.

آموزش کانتور کردن صورت درشت با ساده ترین روش

در این مطلب توجه شما عزیزان را به نحوه کانتورینگ صورت چاق جلب کردیم که امیدواریم با توجه به نکات ذکر شده توانسته باشید مهارت لازم را در این زمینه بدست آورده باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *