دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ساحل شیله از سواحل فیروزه ای استانبول با جذابیت های توریستی بسیار

  • سمیه نیک فرجام
  • ۸ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

ساحل شیله یکی از سواحل بکر و دیدنی در شهر استانبول می باشد. این ساحل از چشم اندازهای جنگلی و طبیعی زیادی برخوردار می باشد. وجود پلاژهای تفریحی این امکان را برای گردشگران فراهم کرده تا در روزهای آفتابی در این پلاژها استراحت کنند و آفتاب بگیرند. این ساحل بکر امروزه یکی از مکان های دیدنی ترکیه است.

سواحل شنی همواره یکی از بکرترین چشم اندازهای گردشگری هستند. در تمام دنیا می توانید سواحلی فیروزه ای با تنوع زیستی و جانوری بالا مشاهده کنید. یکی از معروف ترین سواحل دنیا در استانبول قرار دارد. ساحل شیله که یک ساحل شنی با آب های فیروزه ای رنگ است، در تابستان دارای جذابیت های تفریحی زیادی برای گردشگران می باشد. شهر استانبول که در کنار بافت های تاریخی خود دارای جذابیت های توریستی و طبیعی است، مقصد گردشگرانی می باشد که می خواهند به این ساحل بروند و در آن قدم بزنند. این ساحل به ساحل افسونگری نیز شناخته می شود.

سواحل شیله استانبول

شگفتی های ساحل شیله

این ساحل که ساحل دریای سیاه است، در شهر استانبول واقع شده و یکی از جاذبه های مهم قاره آسیا به شمار می آید. برای اینکه به این سواحل برسید، باید راهی استانبول شوید. همانطور که می دانید این شهر در سال های اخیر یکی از مهمترین مقاصد گردشگری دنیا است. این شهر از جمله شهرهای مهم و مدرن دنیا محسوب می شود که با وجود فروشگاه ها و جاذبه های لاکچری خود مقصد گردشگران ایرانی است. این ساحل از جمله سواحل استانبول بوده که امروزه گردشگران زیادی از نواحی مختلف دنیا جذب می کند.

معرفی سواحل شیله

چرا این ساحل خاص است؟

در روزهای تابستان این سواحل می توانند چشم اندازهای زیبایی را برای شما ارائه دهند. با تابش آفتاب روی این شن ها به دلیل گرم بودن هوا می توانید آب تنی کنید. تخت ها با سایبان هایی که در اطراف این ساحل قرار دارند، مکتن مناسبی برای استراحت هستند. شما می توانید بر روی این تخت ها دراز بکشید، و از گرمای آفتاب آن نیز استفاده کنید. در روزهایی از سال که این نواحی بارانی می باشد، نیز می توانید در اطراف این ساحل به راحتی قدم بزنید. این ساحل دیدنی همانند سواحل کیلیوس به شمار می آید. این سواحل از دیدنی های منطقه اروپایی هستند.

طبیعت سواحل شیله

آنچه که این سواحل را در میان جاذبه های استانبول بکر کرده است، مناظر طبیعی می باشد که در اطراف آن قرار دارند. چشم اندازهای جنگلی و دریای بیکرانی که در این سواحل وجود دارد، می تواند برای شما جذب کننده و جالب باشند. طبیعت این منطقه بسیار بکر و دست نخورده است. بسیاری از گردشگران این ساحل دیدنی را به عنوان ساحل شنی آکوا نیز می شناسند. این ساحل از مکان های دیدنی استانبول به شمار می آید.

  •  آرون گروپس

سواحل دیدنی شیله

چه چیزهایی در این ساحل وجود دارند؟

ساحل شیله از جمله سواحل شناخته شده در دنیا هستند. این ساحل با توجه به امکانات و جذابیت های تفریحی که برای گردشگران دارد، مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی است. در کنار طبیعت زیبا و دیدنی این نواحی می توانید از امکانات تفریحی که برای شما در نظر گرفته شده است، استفاده کنید. این منطقه دارای امکانات تفریحی و رفاهی می باشد. پلاژها و رستوران هایی که در اطراف این سواحل قرار دارند، مکان مناسبی برای استراحت کردن هستند. این پلاژها در استانبول بسیار شناخته شده می باشند.

چشم انداز سواحل شیله

کافه های مدرن و سنتی نیز در اطراف این سواحل واقع شده اند. در رستوران های این نواحی می توانید به روزترین غذاها را میل کنید. غذاهای دریایی در این رستوران ها بسیار پرطرفدار هستند. سرو انواع ماهی ها، خرچنگ ها و غذاهای دریایی در این نواحی طرفداران زیادی دارند. همانطور که می دانید، دومین فانوس دریایی معروف دنیا که بسیار مرتفع است، در این سواحل قرار گرفته اند.

سواحل مشهور شیله

پلاژ لایف بیج:

این پلاژ یکی از پلاژهای تفریحی و رفاهی در اطراف این ساحل دیدنی است. این پلاژ نیز دارای مجموعه ای از امکانات تفریحی و رفاهی برای گردشگران می باشد. دیجی و موسیقی های زنده در میان مردمان این منطقه نیز بسیار پرطرفدار هستند. این پلاژها بسیار باکیفیت بوده و برای هر یک از افراد در تابستان ۴۰ لیر است. در اواخر هفته نیز این مبلغ به ۵۰ لیر می رسد. اگر می خواهید بخش های خصوصی این پلاژها را رزرو کنید، باید ۱۵۰ لیر بپردازید. این هزینه ها هر ساله در حال افزایش هستند.

سواحل زیبای شیله

پلاژ آکوابیج:

این پلاژها نیز از دیگر مجموعه های تفریحی و رفاهی در این نواحی هستند. این پلاژ در میان گردشگران بسیار پرطرفدار بوده و در روزهای تعطیل نیز می توانید از قبل رزرو کنید. مبلغی که برای ورودی این پلاژها در نظر گرفته شده است، هر ساله در حال تغییر می باشد. این پلاژ دارای فضای داخلی است که دوش و نجات غریق نیز از دیگر امکانات آن هستند. برای اینکه از این پلاژها استفاده کنید، باید تخت و چتر مخصوص تهیه نمایید. هزینه ورود به این پلاژها ۳۰ لیر می باشد. شما برای چتر و تخت باید ۲۰ لیر جداگانه تهیه کنید.

ساحل شیله

چه زمانی به این سواحل برویم؟

ساحل شیله در فصل های مختلفی از سال برای گردشگران امکانات دارد. اگر قصد دارید، در فصل تابستان به این نواحی بروید، می توانید از شرایط آب و هوایی مطبوع آن نیز استفاده کنید. اگر می خواهید شنا کنید، و در کنار این سواحل آفتاب بگیرید، بهتر است، فصل تابستان را برای این کار انتخاب کنید. در روزهای وسط هفته نیز زمان مناسبی برای بازدید از این سواحل هستند که خلوت تر بوده و هزینه های کمتری نیز دریافت می کنند.

سواحل معروف شیله

هر ساله توریست ها و گردشگران زیادی از نواحی مختلف اروپا به این منطقه سفر می کنند، و از جذابیت های این ساحل دیدنی بازدید می کنند. در سفر به این مناطق تجربه های بکر و خاطره انگیزی خواهید داشت. اگر قصد دارید، از دیدنی های رایگان استانبول نیز دیدن کنید، می توانید سری به لینک بزنید، و در سفر به این شهر با جاذبه های رایگان آن نیز آشنا شوید.

سواحل شیله

دیدنی های استانبول:

شهر استانبول یکی از شهرهای توریستی پر جاذبه در دنیا است. این شهر که در کشور ترکیه قرار دارد، از ایران گردشگران زیادی جذب می کند این شهر دارای مکان های تاریخی، طبیعی و جاذبه های مدرنی بوده و امروزه یکی از شهرهای مدرن دنیا به شمار می آید. ایاصوفیا که یکی از مکان های تاریخی این شهر است، بنایی تاریخی متعلق به قرن ۱۵ می باشد. جزایر پرنس که از مجموعه جزایر دیدنی و شناخته شده در این نواحی هستند، می تواند از دیگر جذابیت های این شهر باشد.

سواحل شیله و جذابیت ها

از دیگر دیدنی های استانبول می توان به بازار بزرگ استانبول، کلیسای چورا، مسجد رستم پاشا، موزه هنر مدرن، مسجد سلیمانیه و ساحل شیله اشاره کرد. این جاذبه ها به دلیل تاریخی بودن و همچنین جذابیت های فرهنگی می توانند مکان های دیدنی این شهر باشند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *