دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با دیدنی های گلابدره و زیبایی های طبیعی آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

دیدنی های گلابدره شامل جاذبه های طبیعی و بکری هستند. این منطقه یکی از محله های قدیمی در اطراف تهران است. مناطق ییلاقی این منطقه از جذابیت های زیادی برخوردار می باشند. دره های این نواحی و آبشارهای آن از زیبایی های زیادی برخوردار هستند، که در این مقاله با آن آشنا می شوید.

گلابدره یکی از اماکن گردشگری و دیدنی های در تهران است. این منطقه ییلاقی خوش آب و هوا دارای شرایط بسیار مناسبی برای گردشگران می باشد. گلابدره دره و محله ای است، که اطراف تهران قرار گرفته و می تواند مقصد مناسبی برای گردشگران باشد. این دره از نواحی اطراف به امامزاده قاسم و دربند منتهی می شود. از مهم ترین دیدنی های این منطقه می توان به مراتع سرسبز و چشم اندازهای بکر آن اشاره نمود. این محله قدیمی از تهران در شمیرانات واقع شده و از دیرباز با عنوان محله امامزاده قاسم شناخته شده است.

کوهستان های گلابدره

اطراف گلابدره

معرفی دیدنی های گلابدره:

این محله از موقعیت جغرافیایی مناسبی نیز برخوردار می باشد. این محله قدیمی از نواحی شمالی به مراتع و دامنه های سرسبزی ختم می شود، که موجب رونق و جذابیت های بیشتر آن شده اند. شما در این مناطق می توانید از دامنه های سرسبز، مراتع دیدنی و ییلاق های بکر دیدن نمایید. این محله از دیدنی های اطراف تهران هستند.

مناظر گلابدره

چرا به این منطقه گلابدره می گویند؟ علت نامگذاری این محله قدیمی وجود درحتان متنوع و انبوه سیب است. از دیگر گونه های درختان در این نواحی می توان به گلابی و … اشاره نمود. جالب است بدانید که درختان سیب گلاب در این نواحی خودرو هستند. در مسیر کوهستانی این منطقه می توانید از چشم اندازهای بسیار زیادی دیدن نمایید. این منطقه هر هفته میزبان کوهنوردان زیادی است. شما با قرار گرفتن بر فراز این قله ها و ارتفاعات می توانید از مناظر متنوعی دیدن کنید.

جنگل گلابدره

  •  آرون گروپس

بوستان گلابدره:

این بوستان در کوهپایه های گلابدره واقع شده است، و از زیبایی های زیادی برای گردشگران برخوردار می باشد. این مناطق مساحت ۲۲ هکتار دارند، و احداث آن نیز سال ۱۳۸۹ آغاز شده است. در حال حاضر از این بوستان بهره برداری های زیادی انجام می شود. سیمای مدرن و نوع معماری این بوستان از ویژگی های مهم این بوستان به شمار می آید. شما در دامنه های کوهستان های سنگی و پرشیب این منطقه می توانید مناظر زیادی را مشاهده کنید. این دامنه ها از دیدنی های گلابدره هستند.

گلابدره کجاست

چشم اندازهای شمالی این بوستان را کوه های دربند تشکیل داده اند، و در جنوب آن نیز نمایی از زیبایی شهر تهران را مشاهده می کنید. بلندترین و کوتاه ترین نقطه های این بوستان به فاصله ۱۰۰ متر از یکدیگر قرار دارند. در طراحی این بوستان خطوط طبیعی و توپوگرافی حفظ شده اند. یکی از مسیرهای بوستان جاده تندرستی است، که شیب تندی دارد، و ۶ کیلومتر می باشد. مسیرهای آب نیز با استفاده از خط القعرها و دره ها طراحی شده اند. آب نما نیز بخش دیگری از جذابیت های این بوستان محسوب می شود.

دیدنی های گلابدره

امکانات بوستان:

در این بوستان امکانات زیادی برای گردشگران در نظر گرفته شده است. بوفه، رستوران، دریاچه، چایخانه، پیست دوچرخه سواری، دیوار صخره نوردی و … از مهم ترین امکانات و تفریحاتی هستند، که در این روستان برای گردشگران در نظر گرفته شده اند. آبشار، آلاچیق، فضای سبز، پله های شیب دار، زمین بازی، آب نما، دستگاه های ورزشی، زمین بازی، سورتمه و … از دیگر امکانات آن می باشند.

پارک های گلابدره

این بوستان دارای شعله های لامپ روشن است، و در ان از انرژی خورشیدی نیز استفاده می شود. درختان این بوستان نیز اقاقیا هستند، و از زیبایی زیادی برای گردشگران برخوردار می باشند. در ارتفاعات این بوستان می توانید پرندگان در حال پرواز را مشاهده کنید. این منطقه دارای پرندگان مختلف و روباه می باشد. از این رو این منطقه یکی از سکونتگاه های حیوانات در اطراف تهران به شمار می آید. دیدنی های گلابدره شامل جذابیت های طبیعی و حیات وحش آن نیز هستند.

دیدنی های مهم گلابدره

کوهنوردی:

این منطقه ویژه علاقه مندان به طبیعت گردی و کوهنوردی می باشد. اگر قصد کوهپیمایی دارید، می توانید به صخره ها و ارتفاعات این منطقه بروید. در این دره رستوران یا کافه ای وجود ندارد، و همچنین خالی از سکنه می باشد. یکی از قله های مرتفع در این منطقه که علاقه مندان زیادی قصد فتح آن را دارند، قله های کلکچال است. این قله ها در این دره واقع شده اند. دره وزباد نیز یکی دیگر از دره های معروف در این نواحی هستند. این دره دارای دیواره های سنگی و پر از شکاف بوده در این دره می توانید درختانی مرتفع را مشاهده کنید.

آبشار گلابدره

رودخانه ای که در این دره قرار دارد، محل رشد درختان و گونه هایی از پرندگان است. گونه هایی از بوته ها، درختان، گل های نسترن و … در این دره چشم اندازهای بکری را به آن بخشیده است. از مهم ترین گونه های پرندگان موجود در این منطقه می توان به توکا، بلبل، خرما، سهره و … اشاره نمود. از بوته های جنگلی نیز می توان به تمشک اشاره نمود.

رودخانه های گلابدره

زیبایی های مسیر:

از دیگر دیدنی های گلابدره می توان به زیبایی هایی اشاره نمود که در طی مسیر قرار دارند. در طی مسیر صخره های مرتفع و کوهستان هایی مشاهده می کنید. اگر قصد دارید، از آبشار نیز دیدن نمایید، باید ۴۵ دقیقه ای را پیاده روی کنید. در ابتدای مسیر نیز دو رودخانه وجود دارند، که جزوی از زیبایی های گلابدره هستند. برای پیاده روی کردن در این مسیر باید گروهی و دسته جمعی به این منطقه بروید. در بالای آبشار اصلی این منطقه آبشاری کوچک نیز وجود دارد.

گلابدره را بشناسید

درختزارهای کوچکی که در طی مسیر از آن دیدن خواهید کرد، یکی دیگر از زیبایی های این دره هستند. این منطقه دارای چند چشمه کوچک نیز می باشد. طبیعت کوهستانی این منطقه نیز یکی دیگر از چشم اندازهای آن به شمار می آیند. آبشارهای این مسیر از زیبایی های دیگری نیز برخوردار هستند. در این مناطق درختان کهنسال همچون درختان سیب گلاب قرار دارند.

تفریح در گلابدره

دو کافه سنتی که در طی این مسیر قرار دارند، امکان اسکان و اقامت برای شما فراهم کرده اند. تخت هایی که در سایه سار قرار داده شده اند، در کنار حوضچه های آبنما محل مناسبی برای نشستن هستند. این منطقه از سرویس دهی مناسبی نیز برخوردار است. از مکان های دیدنی حومه تهران می توان به این منطقه دیدنی و دره های آن اشاره نمود، که جذابیت های زیادی دارند. از دیگر مکان های دیدنی تهران می توان به مناطق شمیرانات اشاره کرد. این منطقه دیدنی نیز در شمیرانات واقع شده و از جذابیت های زیادی برای گردشگران برخوردار است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *