دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

آشپزی آسان در خانه!

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۹ دی ۱۴۰۰
  • ۰

در گذشته آشپزی برای اکثر افراد کاری سخت و طاقت فرسا بوده اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، آشپزی کردن به یکی از راحت ترین کارها تبدیل شده است. دستگاه های بسیاری تولید شده که از هرکدام نمونه های بسیاری در بازار وجود دارد اما اینکه کدام دستگاه برای چه کاری و با چه ویژگی هایی بهتر است، نکته مهمی می باشد که حتما باید به آن توجه کنید.

آشپزی آسان در خانه!

با ما همراه باشید تا با انواع دستگاه ها و کاربرد هرکدام آشنا شوید.

غذاساز

غذاساز ها از جمله وسایل برقی مورد نیاز در هر آشپزخانه ای هستند. اولین غذاساز در سال ۱۹۷۳ به بازار آمریکا معرفی گردید و به مرور زمان در سراسر دنیا طرفداران زیادی پیدا کرد.

به طور کلی کاربرد غذاساز در له کردن، پوره کردن و خرد کردن موادغذایی است اما کارایی آن به همین موارد محدود نمی شود و می توان با استفاده از غذاساز، غذا ها را بدون اضافه کردن مایعات میکس و له کرد؛ در واقع غذاساز ها آچار فرانسه هر آشپزخانه ای به حساب می آیند.

آشپزی آسان در خانه!

سولاردام، مایکروفر و مایکروویو

وجود حداقل یکی از این سه وسیله در هر آشپزخانه ای ضروری است چرا که پیشرفت تکونولوژی هدفی جز آسان تر کردن زندگی ندارد و استفاده از این دستگاه ها کمک بزرگی برای دستیابی به این هدف است.

مایکروفر چیست؟

مایکروفر یک دستگاه چند کاره است که از آن برای یخ زدایی، گرم کردن و پخت غذا استفاده می شود. درون مایکروفر ها المنت هایی وجود دارد که از خود گرما تولید می کنند و با روشن کردن دستگاه و داغ شدن المنت ها غذا به خوبی پخته و گرم می گردند. مایکروفر ها علاوه بر بخت غذا در پختن کیک و شیرینی به شما کمک می کنند.

آشپزی آسان در خانه!

مایکروویو چیست؟

یکی از اختراعات مهم قرن بیستم مایکروویو می باشد. مایکروفر و مایکروویو در ظاهر شباهت بسیاری به یکدیگر دارند اما مایکروویو ها مولکول های درون مواد غذایی را از بین می برند به همین دلیل مواد غذایی که درون مایکروویو ها پخته شده اند حالت خشک تری دارند. عملکرد مایکروویو هم با استفاده از المنت است و با آن امواج گرما را تولید کرده سپس با برخورد امواج گرما با دیواره فلزی دستگاه امواج به مواد غذایی ساطع می گردند و سبب گرم شدن غذا می شوند.

آشپزی آسان در خانه!

سولاردام چیست؟

سولاردام جدید تر و پیشرفته تر از ماکروویو و مایکروفر است در واقع می توان گفت که سولاردام ها  تلفیقی از دستگاه مایکروویو و امواج گرمایی نورانی هستند. درون سولاردام ها المنت های نورانی وجود دارد که با روشن شدن دستگاه این المنت ها شروع به کار می کنند و در مدت زمان خیلی کم امواج نورانی خود را به سمت غذا می تابانند علاوه بر آن در قسمت زیرین محفظه سولاردام ها سیستم مگاهیتری وجود دارد که با استفاده از آن امواج گرمایشی نورانی را از قسمت پایین به سمت مواد غذایی می تابانند تا به این طریق قسمت زیرین مواد غذایی به خوبی پخته و گرم شود.

آشپزی آسان در خانه!

آبمیوه گیری

آبمیوه گیری از آن وسایلی است که نیاز آن در هر آشپزخانه ای حس می شود به خصوص در فصل تابستان که لذت بخش ترین کار نوشیدن یک لیوان آبمیوه طبیعی، تازه و خنک است. انواع مختلفی از آبمیوه گیری ها در بازار موجود است که با بررسی ویژگی های هر مدل نسبت به نیاز خود می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

آشپزی آسان در خانه!

همزن برقی

همزن یا میکسر برقی در همزدن، مخلوط کردن یا یکنواخت‌ کردن غلظت مواد مخلوط شده کاربرد دارد که مخترع آن رالف کالیر می باشد. همزن های برقی به دو دسته همزن برقی دستی و همزن برقی ایستاده یا کاسه دار تقسیم می شوند.

آشپزی آسان در خانه!

همزن برقی دستی

همزن برقی دستی یا معمولی در همزدن تخم ‌مرغ، درست ‌کردن کیک ‌های معمولی و ساده، مخلوط‌ کردن مواد گوناگون برای پختن غذا و… به شما کمک می کند. هچنین معمولا اندازه کوچکی دارند و فضای زیادی را اشغال نمی کنند. برای شست و شو هم کافیست سری ها را جدا کنید و آن ها را بشویید.

همزن برقی ایستاده

این نوع همزن ها را با نام های دیگری مانند همزن برقی پایه دار یا کاسه دار نیز می شناسند و تمامی کاربرد های همزن برقی معمولی را شامل می شوند اما کاربردهای دیگری مانند آماده کردن حجم زیادی خمیر را داراست و مناسب حرفه ای ها و کسانی که قصد دارند حرفه ای شوند، می باشد.

ماشین ظرفشویی

آخرین مرحله و زمان بر ترین کار در آشپزخانه و آشپزی شستن ظروف کثیف است در این قسمت ماشین های ظرفشویی به کمک شما می آیند.

ماشین ظرفشویی یک وسیله مکانیکی و برقی است که در شستن و تمیز کردن ظرف ها کاربرد دارد. اولین ماشین ظرفشویی در سال ۱۸۸۶ توسط جوزفین کاکرن اختراع شد.

آشپزی آسان در خانه!

ماشین ظرفشویی سه نوع مختلف دارد :

  1. ماشین ظرفشویی توکار: در کابینت نصب می شود. جای ثابتی دارد و قابل جا به جایی نیست.
  2. ماشین ظرفشویی رومیزی : تنوع رنگی زیادی دارند و قابل جا به جایی هستند.
  3. ماشین ظرفشویی ایستاده : مانند ماشین لباسشویی جای مشخصی برای نصب شدن در آشپزخانه دارد و مناسب حجم زیادی از ظروف کثیف است.

نحوه عملکرد ماشین ظرفشویی به این صورت است که آب ورودی از مخزن نمک عبور کرده و وارد حوضچه می شود. این آب توسط پمپ در دستگاه به گردش افتاده و توسط بازوهای آبپاش به روی ظروف با فشار بالا پاشیده می شود.

فروشگاه اینترنتی خانه من و تو

در بالا تعدادی از لوازم برقی آشپزخانه را معرفی کردیم و کاربرد و ویژگی هر وسیله گفته شد اما برای خرید هر کدام به بررسی ویژگی های دقیق تری مثل توان مصرفی، جنس بدنه، در برخی موارد جنس تیغه و… نیاز است.

آشپزی آسان در خانه!

فروشگاه اینترنتی خانه من و تو، یک فروشگاه آنلاین است که در زمینه فروش انواع لوازم برقی خانه و آشپزخانه فعالیت می کند و با مراجعه به وب سایت آن می توانید انواع لوازم برقی را جست و جو و ویژگی های هر محصول را مشاهده و با سایر محصولات مقایسه کنید. در آخر دستگاه مورد نظرتان را سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

برای ورود به وب سایت فروشگاه اینترنتی خانه من و تو به آدرس اینترنتی www.khanehmanoto.com مراجعه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *