دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

مناسب ترین سن تنها ماندن کودک در خانه

  • سحر هودانلویی
  • ۹ دی ۱۴۰۰
  • ۰

به طور کلی کودکان از تجارب خوبی برای تنها ماندن برخوردار نیستند و همواره پیشنهاد می شود که تا قبل از آموزشات کامل این کار را انجام ندهند. برای آشنایی با نکات مرتبط با تنها ماندن کودک در خانه در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

به طور کلی، کودکان باید با والدین خود زندگی کنند تا زمانی که بتوانند به طور مستقل در جامعه فعالیت کنند. بنابراین، آن ها نیز باید همیشه تحت نظر والدین یا قیم خود به ویژه در خانه باشند. با این حال، چه زمانی بهترین زمان برای تنها گذاشتن کودک در خانه است؟ اگر شما نیز چنین سوالی را در ذهن خود مرور می کنید و به دنبال آگاهی از شرایط و سن مناسب برای تنها ماندن کودک در خانه هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

سن مناسب تنها ماندن کودک در خانه

بسیاری از کارشناسان در سراسر کشور سال‌ ها است که درباره این موضوع بحث می‌کنند و بسیاری هنوز زمینه ثابتی برای استناد به این تصمیم ندارند. در حال حاضر، در کشورهای مختلف قوانینی مربوط به تنها گذاشتن کودکان در خانه در سراسر کشور وجود دارد. سن و بلوغ کودک یکی از مفاهیمی که همه کشور ها با آن موافق هستند این است که کودکان قبل از تنها ماندن در خانه باید سن خاصی داشته باشند. سن کودک تنها به هر منطقه و استانداردهای آن بستگی دارد.

تنها ماندن کودک در خانه چه پیامد هایی دارد؟

وقتی صحبت از سن کودک به میان می آید، برای هر ایالت هشت محدوده مختلف قابل قبول است. این محدوده‌ ها، محدوده‌ هایی هستند که ایالت‌ ها تصمیم گرفتند قابل قبول‌ ترین سن برای شروع باشند. به این ترتیب، وقتی کودک بزرگتر می شود، می تواند شروع به انطباق با تغییر کند و بر این اساس بر خود حکومت کند. از این رو سنین به منظور تعیین سن مناسب شروع نگهداری از کودک، برای بچه ها استفاده می شود.

همچنین سطح بلوغ کودک با تنها بودن در خانه مورد توجه قرار می گیرد. همچنین جنبه های زیر را می‌توان برای تجزیه و تحلیل میزان بلوغ یک کودک استفاده کرد؛

  • اینکه آیا کودک می تواند از خودش مراقبت کند یا خیر.
  • آیا کودک می تواند از قوانین پیروی کند و تصمیمات عاقلانه بگیرد.
  • چگونه کودک می تواند به موقعیت های فوری واکنش نشان دهد.
  • احساس کودک در مورد تنها بودن در خانه چه می باشد؟
  • از شرایط خاصی برخوردار است؟

برای تنها ماندن کودک در خانه باید چه جنبه هایی در نظر گرفت؟

نکاتی که باید در نظر داشته باشید

در برخی موارد، مناسب است که کودکان خردسال در خانه تنها بمانند. این دلایل نه تنها معتبر هستند، بلکه در بیشتر مواقع ضروری هستند. گاهی اوقات، می تواند به معنای تفاوت بین ایمنی کودک در دراز مدت باشد. هر کودکی متفاوت است. بنابراین، قبل از اینکه والدین بتوانند آن ها را در خانه تنها بگذارند، باید فرزندان خود را برای شرایط خاصی که ممکن است رخ دهد آماده کنند. این اقدام مستلزم آموزش دادن به کودکان با پرسیدن سؤالات خاص و آموزش دادن اطلاعات خاص به آن ها است، نمونه ای از این آموزش ها به شرح زیر است.

  • آموزش هرگونه اطلاعات تماس اضطراری به کودکان داده شده باشد.
  • زمان‌بندی برای تماس با کودکان در حالی که آن ها در خانه هستند، صورت گیرد.
  • نشان دادن نحوه استفاده از قفل و نگه داشتن آن ها برای انجام.
  • دور نگه داشتن اشیاء خطرناک از دسترس کودکان

همچنین باید توجه داشته باشید که تنها ماندن کودکان در خانه می تواند عواقب و پیامدهایی به دنبال داشته باشد. هر ایالت از مجازات های خاص مشابهی برای این والدین پیروی می‌کند، اما ممکن است برخی از آن ها را برای برآورده کردن قوانین ایالتی تغییر دهند.

تنها ماندن کودک در خانه با چه نکاتی باید انجام گیرد؟

  •  آرون گروپس

همچنین برای مطالعه دیگر مطالب مرتبط می توانید بر روی لینک های عوارض تنهایی کودکان و گوشه گیری کودکان کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *