دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بوستان نیلوفر آبی ساری و جاذبه های این تالاب تماشایی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۴ دی ۱۴۰۰
  • ۰

بوستان نیلوفر آبی از مهم ترین دیدنی های شهر زیبای ساری به شمار می آید. این برکه دارای نیلوفرهای صورتی رنگ و بسیار زیبا است، که شما می توانید از دیدن آن ها شگفت زده شوید. در این برکه می توانید گونه هایی زیبا از این نیلوفرها را مشاهده کنید، که بسیار کمیاب می باشند.

شهر زیبای ساری از جمله شهرهای زیبای شمالی کشورمان است. این شهر دیدنی در استان مازندران واقع شده و با وجود جذابیت های خود مورد توجه می باشد. یکی از جذاب ترین جاذبه های این شهر که می توان گفت آن را منحصر به فرد کرده است، بوستان نیلوفر آبی می باشد. این تالاب مساحت ۴۵ هکتار دارد، و با سه حوضچه بزرگ و طبیعی از مجموعه بزرگ ترین مزارع نیلوفر در کشور است. در این تالاب می توانید باغی پر از گل های صورتی را مشاهده کنید. این مجموعه بسیار منحصر به فرد و زیبا می باشد.

طبیعت نیلوفر آبی

بوستان نیلوفر آبی شهر ساری:

استان مازندران از جمله استان های پر جاذبه کشور است. در این استان جاذبه های طبیعی بی شماری می تواند در اختیار شما گردشگران قرار بگیرد. در بسیاری از فصل های سال این استان دارای چشم اندازهای ویژه ای است. جنگل و دریا از مهم ترین چشم اندازهایی می باشد، که در این مناطق از آن دیدن خواهید کرد. در سفر به این منطقه می توانید سری به شهر ساری نیز بزنید. شهری که بوستانی کمیاب را در خود جای داده است. شما در راهنمای سفر به ساری و معرفی مکان های دیدنی ساری می توانید با جاذبه های بیشتری از این شهر دیدنی آشنا شوید.

 جاذبه های نیلوفر آبی

از مهم ترین دیدنی های این استان می توان به چشمه باداب سورت، سد سلیمان تنگه، آبشار اسپه او و دشت دریاسر اشاره نمود. این منطقه از جذابیت های توریستی بسیار بالایی برای گردشگران برخوردار می باشد. اما این بار قصد داریم با یکی از شگفتی های جذاب در این استان آشنا شویم. تالاب های نیلوفرهای یکی از زیباترین چشم اندازهایی است، که می توانید در استان مازندران و شهر زیبای ساری مشاهده کنید.

بوستان نیلوفر آبی

این بوستان کجا قرار دارد؟

بوستان نیلوفر آبی با جاذبه های شگفت انگیز خود در فاصله ۲ کیلومتری از جاده ساری به نکا واقع شده است. شما با طی این مسیر می توانید به مرداب نیلوفرهای آبی برسید. این منطقه با وجود تمام جذابیت های طبیعی خود می تواند یک مکان جدید برای گشت و گزار باشد. نزدیکی این بوستان به روستای آبندان نیز یکی دیگر از دلایل اهمیت این منطقه می باشد.

  •  آرون گروپس

 بوستان نیلوفرهای آبی

دیدنی های بوستان:

سه حوضچه طبیعی که در آن گل های نیلوفری رشد یافته اند، از فاصله چندین متری نیز خودنمایی می کنند. این سه حوضچه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. در این مجموعه تفریحی امکانات بسیار زیادی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته می شود. قایق، سوپرمارکت، آلاچیق، رستوران، نمازخانه و وسایل بازی از مهم ترین امکاناتی هستند، که برای بازدیدکنندگان ارائه خواهند شد.

آب های نیلوفر آبی

این مرداب امروزه یکی از بکرترین جاذبه های توریستی و گردشگری در منطقه مازندران به شمار می آید. بسیاری از علاقه مندان برای ثبت تصاویری بسیار زیبا به این منطقه سفر می کنند. این حوضچه ها و تالاب ها به لحاظ برخورداری از گونه های نیلوفر آبی ارزشمند هستند. گل های زیبا و دیدنی که در این منطقه رشد کرده اند، بسیار جذاب و دیدنی می باشند.

زیبایی های نیلوفر آبی

این جاذبه امروزه یکی از دیدنی های کمیاب شمال ایران محسوب می شود، و از دیدنی های ساری به شمار می آید. اهمیت این منطقه به لحاظ جذب توریست ها نیز بسیار بالا می باشد. این گل به نام های سوسن شرقی و لوتوس نیز شناخته می شود. رشد اینگونه از گل ها تنها در مناطق گرمسیری امکان پذیر می باشد. در فصل های مختلفی از سال شما می توانید شاهد رشد این گل های زیبا باشید.

نیلوفر آبی

چه فصلی به این منطقه سفر کنیم؟

برای بازدید از بوستان نیلوفر آبی شهر ساری بهترین زمان فصل تابستان و تیرماه است. در این زمان فصل گلدهی این گیاهان بوده و بعد از این فصل نیز می توانید شاهد رویش و باز شدن گل های صورتی رنگ باشید. خودنمایی این گل های صورتی بر روی سطح آب ها می تواند، توجه شما علاقه مندان را جلب کند. این منطقه دارای چشم اندازهای بسیار بی نظیری برای گردشگران است.

نیلوفر آبی ساری

با توجه به اینکه تیرماه شدت گرما در مناطق شمالی ایران بیشتر خواهد شد، و آب و هوای شرجی آن موجب کم طاقتی گردشگران می شود، باید صبح زود به این منطقه بروید. صبح ها این منطقه دارای آب و هوای معتدل تر و مناسب تری است.

دشت نیلوفر آبی

دیدنی های ساری:

شهر ساری یکی از مناطق توریستی در استان مازندران به شمار می آید. این شهر جاذبه های بسیار زیادی را در خود جای داده است. از مهم ترین دیدنی های این شهر می توان به سواحل زیبای فرح آباد اشاره نمود. در منطقه فرح آباد ویلاهای زیبا و دلنشینی ساخته شده اند، که بدون اغراق می توانید در آن روزهای خوشی را سپیری کنید. این مکان ها از مهم ترین مکان های دیدنی مازندران هستند.

از دیگر دیدنی های ساری می توان به جنگل هلی دار، پارک ملی ساری، پارک جنگلی شهید زارع، سد ساری، میدان ساعت، خیابان های شهر و … اشاره نمود. این جاذبه های دیدنی از سوی گردشگران زیادی مورد توجه می باشند.

بوستان نیلوفر آبی ساری

با توجه به اینکه شهر ساری یکی از شهرهای توریستی استان مازندران به شمار می آید، ویلاها و سوئیت های مختلفی در این منطقه به اجاره می رسند. سوئیت های ساحلی بسیار پرطرفدار هستند، زیرا هم هزینه های آن نسبت به هتل ها و ویلاها کمتر است، و هم نزدیک دریا قرار دارد. شما با اجاره سوئیت های ساحلی می توانید، از جذابیت های بیشتری در این مناطق دیدن نمایید.

جذابیت های فرهنگی بوستان نیلوفر:

جالب است بدایند بوستان نیلوفر آبی شهر ساری دارای جذابیت های فرهنگی نیز می باشد. از یک سو ثبت تصاویر زیبا در این مناطق موجب شده تا به یکی از مهم ترین مکان های شهر برای عکاسی تبدیل شود، از سوی دیگر نیز نیلوفرهای آبی در میان ایرانیان یک نماد به شمار می آیند. در نماد ایران باستان نیلوفر نماد ایزد بانوی آب می باشد. در دین زرتشتیان نیز آن را نماد اهورامزدا می دانند. از این رو می توان گفت نیلوفر در دین زرتشت و در میان ایرانیان نمادی ارزشمند محسوب می شود.

نیلوفر آبی مازندران

متاسفانه این برکه ای نیلوفر در ایران کمیاب هستند، در سال های اخیر نیز تعداد زیادی از گردشگران برای ثبت عکس به این مناطق سفر می کنند، و موجب آسیب هایی به این برکه ها شده اند. بنابراین در سفر خود به این برکه باید توجه کنید، که به نیلوفرها آسیبی وارد نکنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *