دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

بالون معده چیست و با چه عوارضی همراه است؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۷ دی ۱۴۰۰
  • ۰

بالون معده چیست و چه عوارضی برایتان به همراه دارد را در این مطلب مورد بررسی قرار خواهیم داد. اگر قصد انجام چنین کاری را دارید بهتر است تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا شما را با این روش لاغری آشنا کنیم.

برخی از افراد دوست دارند برای کاهش وزن خود روش های سریع تری را انتخاب کنند. یکی از روش هایی که در سال های پیش مورد استفاده قرار می گرفت کمک گرفتن از بالون معده بود. این روش به افراد کمک می کرد تا کم تر غذا بخورند و شخص با کاهش مصرف غذا وزن خود را کاهش می داد. در ادامه در مورد این که بالون معده چیست و چگونه مورد استفاده قرار می گیرد مطالبی را مطرح خواهیم کرد.

بالون معده چیست؟

بالون معده چیست

این که بالون معده چیست و چه کاربردی دارد برای بسیاری از افراد روشن و واضح می باشد. در واقع یک پزشک با استفاده از وسایل مخصوص سعی می کند بخش بزرگی از معده را با استفاده از مایعات بی خطر پر کند. این مایعات درون معده به میزان مشخصی باقی می مانند و شخص اشتهای خود را برای غذا خوردن از دست می دهد و به این ترتیب بدون هیچ گونه سختی وزن خود را کاهش می دهد. البته این روش عوارضی دارد که امروزه دیگر هیچ فردی از آن استفاده نمی کند.

عوارض جانبی

بعد از این که متوجه شدید بالون معده چیست جالب است بدانید که این کار یک سری عارضه ای با خود به همراه دارد و بعد از گذشت چند سال تمامی عوارض این کار معلوم شده است. تمامی عوارضی که این روش با خود به همراه دارد را برایتان بیان خواهیم کرد.

کاهش وزن بسیار کم

یکی از مشکلاتی که این روش با خود به همراه داشت کاهش وزن بسیار کم بود. در مقابل این کار عمل معده اسلیو معده وجود دارد و تقریبا ۹۰ درصد اضافه وزن را به طور کامل از بین می برد و این میزان در بالون گذاری معده ۳۰ درصد می باشد. اگر اضافه وزن بسیار زیادی ندارید بهتر است از روش های دیگری برای لاغری استفاده کنید.

عوارض جانبی بالون معده

  •  آرون گروپس

ناراحتی های معده

بالون معده باعث می شود که شما احساس کنید یک چیز خارجی دائما در معده شما قرار دارد و همین حال می تواند منجر به بروز مشکلاتی شود. این ناراحتی برای برخی از افراد قابل تحمل است ولی برخی دیگر نمی توانند آن را تحمل کنند و دائما با این موضوع مشکل دارند. استفاده از بالون معده برای افرادی که دارای ناراحتی های معده هستند مناسب نمی باشد.

تهوع و استفراغ

یکی دیگر از مشکلاتی که افراد دارای بالون تجربه می کنند حالت تهوع و استفراغ می باشد. در واقع شما ممکن است بعد از بالون گذاری در مدت زمان های بسیار زیادی این احساس را با خود به همراه داشته باشید.

کمر درد

اگر بعد از بالون گذاری یک سری کار هایی مانند غذا خوردن بیش از حد و یا تحرک بالا داشته باشید نشانه هایی مانند شکم درد و کمر درد را تجربه خواهید کرد.

رفلاکس اسید معده

حدودا ۸۰ درصد افرادی که این کار را انجام داده اند بیان کرده اند که رفلاکس اسید آن ها شبانه روزی می باشد و از این موضوع بسیار ناراحت هستند.

زمان استفاده از بالون معده مشکلات زیادی برایتان ایجاد می شود.

مشکل در هضم غذا

همانطور که می دانید بالون فضای بسیار زیادی از معده را پر می کند بنابراین می توان گفت کار آیی معده تا حدودی کاهش پیدا می کند و همان غذای نسبتا کم تری که مورد استفاده قرار می دهید به سختی هضم می شود. همین مشکل می تواند در دراز مدت مشکلات زیادی را برای روده ها فراهم کند.

انسداد معده

در برخی از موارد ممکن است بالون ها مانع از هضم شدن و عبور کردن غذا در بخش های مختلف معده شوند بنابراین ممکن است خطر پارگی معده، درد شدید و مشکلات دیگری را برایتان به همراه داشته باشد.

عفونت

یکی از پیچیده ترین خطراتی که این مشکل به همراه دارد ایجاد عفونت بسیار شدید در معده است. در واقع بالون گذاری می تواند به دیواره های معده آسیب های فراوانی برساند و از همین رو ممکن است منجر به عفونت شدید و زخم معده شود.

فواید بالن گذاری در معده

فواید بالون گذاری در معده

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بالون گذاری در معده برخلاف این که یک زمانی دارای محبوبیت خاصی بوده است ولی فواید آنچنانی ندارد. به طور کلی این روش سه فایده دارد که عبارت اند از :

  • برگشت پذیری بودن آن
  • موقتی بودن بالون ها در معده
  • کاهش مشکلات فشار خون و دیابت

بهترین روش های لاغری

از بهترین روش های لاغری و کاهش وزن می توان به ورزش کردن اشاره کرد. در واقع اگر شما روزانه ۳۰ الی ۴۵ دقیقه پیاده روی داشته باشید می توانید از بروز مشکلات اضافه وزن رهایی یابید. در نظر داشته باشید که این روش برای افرادی پیشنهاد می شود که شاخص توده بدنی آن ها ۴۰ به بالا است و چاق در نظر گرفته می شوند. افرادی که شاخص توده بدنی آن ها بین ۲۰ الی ۳۵ می باشد می توانند تنها با رژیم گرفتن مشکل اضافه وزن خود را به راحتی از بین ببرند و به وزن دلخواه خود دست یابند.

یکی از ساده ترین روش های دیگری که می توانید از آن برای کاهش وزن و لاغری استفاده کنید جراحی اسلیو معده است. این روش جراحی دارد و برگشت پذیر نیست و تاثیراتی که بر روی بدن شما می گذارد دائمی هستند.

در نظر داشته باشید که تمامی جراحی ها برای لاغری مناسب نمی باشند و جراحی های لاغری خطرناک می توانند عوارض بسیار زیادی را با خود به همراه داشته باشند، بنابراین بهتر است قبل از انجام هر عمل زیبایی با پزشک یا پزشکان متبحر و متخصص در این زمینه مشورت کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *