دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

گشاد کردن لباس تنگ با آموزش مرحله به مرحله

  • سحر هودانلویی
  • ۱۴ دی ۱۴۰۰
  • ۰

در طول زندگی همه افراد تغییر وزن هایی را دارا می شوند که در نهایت به از بین رفتن سایز مورد نظر لباس دلخواه منجر می شود. برای آشنایی با تکنیک گشاد کردن لباس در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

در دوره های مختلف از زندگی افراد تغییرات وزن متفاوتی را تجربه می کنند که گاها این تغییر سایز می تواند به عدم پوشیدن لباس های دلخواه منجر گردد. در شرایطی که شما نیز به دلیل افزایش وزن دیگر قادر به پوشیدن لباس مورد علاقه تان نیستید، پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا روش گشاد کردن لباس تنگ را با کمترین تجهیزات و در منزل آموزش ببینید.

روش گشاد کردن لباس تنگ چگونه انجام می شود؟

آموزش گشاد کردن لباس تنگ

با تهیه وسایل گفته شده در ادامه مطلب می توانید به سادگی با مراحلی که معرفی کرده ایم این کار را انجام دهید.

  • وسایل مورد نیاز

  1. انتخاب لباس مورد نظر
  2. بشکاف
  3. نخ همرنگ لباس و سوزن
  4. قیچی خیاطی
  5. سوزن ته گرد
  6. متر خیاطی
  7. اتو
  8. مقداری از پارچه به رنگ و جنس دلخواه

توجه داشته باشید که اگر لباس مورد نظرتان طرح دار است، بایستی از پارچه اضافه طرح دار و اگر لباس ساده است، از پارچه ساده استفاده نمایید.

  • مراحل به چه صورت است؟

برای ایجاد تغییر در سایز لباس مورد نظر بایستی از مراحل گفته شده در ادامه مطلب پیروی نمایید.

برش دادن پشت لباس:

در این مرحله بایستی لباس را بر روی میز کار خود قرار داده و یا آن را بر روی سطح صاف طوری پهن نمایید که پشت لباس به رو باشد. آن را مرتب کنید و توجه داشته باشید که در خطی صاف آن را برش دهید. از این رو می توانید از متر خیاطی نشانه ای بر وسط لباس ایجاد کنید و سپس از قسمت پاییینی لباس تا سرشانه آن را برش دهید.

این مرحله را با قیچی تیز انجام دهید که برشی صاف در نهایت داشته باشید.

از اتو استفاده کنید:

حالا در این مرحله قسمت های برش خورده لباس را به مقدار ۱.۵ سانتی متر تا کرده و سپس به داخل ببرید. پس از آن که اتو داغ شد آن را به طور صاف بر روی بافت پارچه قرار دهید و توجه داشته باشیبد که در این مرحله لبه های لباس به بیرون نباشد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

معرفی مراحل گشاد کردن لباس تنگ

پارچه ها را به هم وصل کنید:

در این مرحله پارچه ای را که انتخاب کرده اید را با لباس تان هماهنگ کنید. توجه داشته باشید که لباس های حریر و گیپور برای ایجاد این هماهنگی بسیار مناسب تر هستند. در برخی از مواقع می توانید از تکه پارچه های لباس قدیمی استفاده کنید که در حالتی دیگر نیز می توانید با مابقی پارچه برای قسمت های پایینی لباس مورد نظرتان حاشیه بدوزید.

فیکس کردن تکه پارچه ها با لباس:

به اندازه ای که مد نظر دارید قسمت های پشتی بریده شده لباس را از یک دیگر باز کنید. پارچه اضافه را به میان لباس قرار دهید و به کمک سوزن ته گرد آن ها را به یک دیگر متصل و فیکس کنید. پس از انجام این مرحله بایستی لباس را پرو نمایید تا متوجه شوید که تا چه اندازه لباس را گشاده کرده اید و یا اگر هنوز سایز شما نشده است، تکه پارچه ای به آن اضافه کنید.

دوخت پارچه:

در این قسمت بایستی به وسیله چرخ خیاطی و یا نخ سوزن لبه های پارچه را دوخت نمایید. در این مرحله توجه داشته باشید که استفاده از نخ های همرنگ به جذابیت لباس می افزاید. همچنین برخورداری از دوخت صاف و منظم سبب می گردد که کسی متوجه ایجاد تغییر در سایز لباس نشود.

در پایان نیز سوزن ته گرد ها را از لباس خارج نمایید.

پارچه های اضافه را ببرید:

باری دیگر لباس را از قسمت پشتی بر روی سطزح صافی پهن نمایید و سپس تکه های پارچه های اضافه را برش دهید. در این مرحله توجه داشته باشید که تکه پارچه های برش خورده را قیچی نکنید و این کار را با احتیاط کامل و به صورت صاف انجام دهید.

پبرای بهتر دیده شدن لباس می توانید لبه ای به اندازه ۱.۵ سانتی متر از محل دوخت باقی نگه دارید و سپس با داخل تاکنید و با انجام اتو و سر دوزی به لباس شکل مرتب تری ببخشید.

گشاد کردن لباس تنگ چگونه است؟

جابه جایی دکمه ها:

در این مرحله بایستی با استفاده از بشکاف بدون ایجاد آسیب بر روی پارچه، قسمت دوخت دکمه ها را شکاف دهید و آن ها را کمی به آستین نزدیک تر نمایید. سپس این کار را به وسیله نخ هایی همرنگ بدوزید تا در نهایت آستین های شما آزاد تر بایستد و جای حرکت راحت تری داشته باشید.

در نهایت لباس مورد علاقه تان به خوبی تغییر سایز پیدا کرده و می توانید آن را در محل دلخواه بپوشید و از زیبایی آن نهایت لذت را ببرید.

در صورتی که مطالعه این مطلب آموزشی گشاد کردن لباس تنگ برایتان مفید بود، می توانید با کلیک به روی دیگر مطالب مرتبط همانند نحوه تشخیص لباس مارک و علائم روی برچسب لباس با تیم آموزشی مجله آرگا همراه شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *