دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی بهترین برندهای هارد اکسترنال به لحاظ کیفیت و مقاومت بدنه

  • حکیمه فهیمی
  • ۸ دی ۱۴۰۰
  • ۰

در حال حاضر استفاده از هارد اکسترنال به شدت طرفدار پیدا کرده است. از این رو تصمیم گرفتیم در این مطلب به معرفی بهترین برندهای هارد اکسترنال از نظر دوام و مقاومت بدنه بپردازیم.

یکی از پر مصرف ترین کالاهای دیجیتال حال حاضر، هارد اکسترنال ها می باشند. و از آنجا که در خرید این محصول فاکتورهای مختلفی مانند سرعت، ظرفیت، دوام بدنه و … دخیل هستند. در این مطلب با بهترین برندهای هارد اکسترنال از نظر دوام بدنه آشنا می شوید.

بهترین برندهای هارد اکسترنال از نظر دوام بدنه

با توجه به تنوع زیاد هارد اکسترنال انتخاب یک مدل مناسب آن دشوار شده است. در حال حاضر هارد اکسترنال یکی از کالاهای دیجیتال پرمصرف به شمار می رود که به مرور زمان و با افزایش اطلاعات کاربران درباره اهمیت این کالا، خرید هارد اکسترنال به یکی از اولویت های اصلی آن ها تبدیل خواهد شد.

ولی همانطور که اشاره شد تنوع این محصول انتخاب یک برند مناسب را دشوار کرده است. از این رو در این مطلب برآن شدیم تا به معرفی بهترین برندهای هارد اکسترنال در بازار کشور اقدام کنیم تا بتوانید با دانش بیشتری به خرید این محصول بپردازید.

انواع هارد اکسترنال

در دهه اخیر، دنیای حافظه های ذخیره سازی با تغییرات گسترده ای همراه شده است. اما هارد دیسک ها همچنان در بین کاربران و طرفداران ذخیره سازی حجم زیاد دیتاها محبوبیت بسیاری دارد. هارد دیسک هنوز اصلی ترین حافظه ذخیره سازی در رایانه های شخصی به حساب می آید. و بسته به نسبت حجم به قیمت یک گزینه ایده آل جهت آرشیو اطلاعات محسوب می گردد.

حافظه ذخیره سازی در خرید رایانه ، لپ تاپ و حتی گوشی و تلبت یکی از اصلی ترین فاکتورها در نظر گرفته می شود. ولی اگر به انتقال اطلاعات نیاز شود و حجم این اطلاعات از فضای ذخیره سازی موجود، بیشتر باشد استفاده از یک هارد اکسترنال کمک شایانی خواهد کرد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

هر چند امروزه استفاده از کلاد یا فضای ابری رایج و آسان شده ولی این فناوری هنوز در حالت ایده آل قرار نگرفته است. برای استفاده از این فناوری هم به یک اینترنت عالی نیاز دارید و هم باید هزینه این گونه سرویس ها را به طور ماهانه و سالانه نیز پرداخت نمایید. بنابراین نمی توانید با سرویس ابری در صورت احتیاج به سرعت بالا به اطلاعات تان دسترسی پیدا کنید و اینجاست که درایوهای اکسترنال کمک کننده خواهند بود.

در حالت کلی هارددیسک ها به دو دسته اینترنال یا داخلی و اکسترنال یا خارجی تقسیم بندی می شوند. دسته اینترنال در داخل لپ تاپ و رایانه های خانگی مورد استفاده قرار می گیرند و برای ارتباط با سیستم از پورت sata بهره می گیرند. دسته دوم یا اکسترنال جهت ذخیره سازی اطلاعات بیرون از رایانه استفاده می شوند و از پورت هایی مانند تاندریولت و usb برای اتصال خود بهره می گیرند.

حال هارد اکسترنال ها را می توان از لحاظ طراحی و کاربرد به دو گروه مهم اکسترنال های معمولی و اکسترنال های آرشیوی تقسیم بندی نمود.

گروه اول دارای ابعاد کوچکی بوده و عموما در بطن خود درایوهای ۲.۵ اینچی را جای داده اند. این حافظه معمولا به منبع تغذیه بیرونی نیاز نداشته و انرژی مورد نیاز را توسط پورت یو اس بی به دست می آورند. ضمنا قابلیت جابجایی راحتی داشته و بدون نیاز به برق می توان آن ها را در هر جایی استفاده کرد.

گروه دوم یا اکسترنال های آرشیوی ابعاد بزرگتری داشته و طوری طراحی می شوند که به صورت ایستاده روی میز قرار گرفته و در ظرفیت های عظیمی به آرشیو اطلاعات می پردازند.

تقریبا همه این حافظه ها به خاطر استفاده از درایوهای بزرگتر ۳.۵ اینچی، به منبع برقی خارجی نیاز دارند. از این رو ابعاد و وزنی دارند که حمل و نقلشان را دشوار می کند همچنین گاهی با چند نوع پورت به رایانه متصل می گردند.

فاکتورهای خرید هارد

برای خرید بهترین برندهای هارد اکسترنال توصیه می شود فاکتورهای زیر را نیز مدنظر قرار دهید.

ظرفیت:

مهمترین ویژگی هارد اکسترنال تنوع ظرفیت و قیمت معقول هر گیگابایت آن می باشد. هارد اکسترنال های یک و دو ترابایتی معمولی جزو پرفروش ترین ظرفیت ها محسوب می شوند و احتیاجات طیف گسترده ای از کاربران را پاسخ می دهند. اکسترنال های معمولی با سایز کوچک و حداکثر ظرفیت ۶ ترابایت نیز در بازار موجود می باشند.

قابل ذکر است امروزه هارد اکسترنال رومیزی تا ظرفیت بسیار بالا مانند ۴۰ ترابایت هم در دسترس می باشند و ظرفیت های ۶و ۱۰ و ۱۴ ترابایت هم از ظرفیت های محبوب این حافظه ها به شمار می روند. پس به یاد داشته باشید پیش از خرید ابتدا ظرفیت هارد اکسترنال مورد نیاز خود را در نظر بگیرید بعد به انتخاب یکی از برندهای هارد اکسترنال  اقدام کنید.

سرعت:

سرعت چرخش دیسک در همه مدل های معمولی هارد اکسترنال تقریبا حدود ۵.۴۰۰ دور بر دقیقه می باشد و مدل های رومیزی یا دسکتاپ به خاطر ساختار فنی در مدل های ۵.۴۰۰ و ۷.۲۰۰ ارائه می شود. سرعت چرخش دیسک نسخه های ۷.۲۰۰ دور بر دقیقه تقریبا حدود ۳۳ درصد بیشتر از نمونه ۵.۴۰۰ است.

نوع اتصال به رایانه:

فاکتور دیگری که در انتخاب یکی از برندهای هارد اکسترنال باید مد نظر قرار گیرد نوع اتصال آن به رایانه است. یعنی اگر هارد اکسترنالی با پشتیبانی از usb 3.0 را به پورت usb 2.0 متصل نمایید، سرعت به مراتب کمتر از حد انتظار خواهد بود. از این رو پیش از خرید حتما به نوع درگاه حافظه و رایانه دقت نمایید.

دوام بدنه:

هارد دیسک ها حتی در بهترین مدل نیز به تکان خوردن حین کار حساس می باشند. از این رو هارد اکسترنال با قابلیت ضد ضربه در برابر تکان و زمین خوردن ها از داده ها محافظت می کند در صورتی که به رایانه متصل نباشد. در این بخش استانداردهای مختلفی مانند مقاومت در برابر افتادن از ارتفاع ۱.۵ متری، گواهی ضد آب بودن و … که همه را پیش از خرید مد نظر قرار دهید.

از دیگر فاکتورهای کم اهمیت تر حسگر اثر انگشت، تنوع درگاه ها در هارد آرشیوی یا نورپردازی در خرید برندهای هارد اکسترنال  می باشد. به این ترتیب هنگام خرید هارد اکسترنال  باید به ویژگی هایی مانند سرعت، ظرفیت، قابل حمل بودن، قابلیت های امنیتی و دوام آن توجه داشته باشید و این موارد را با کارایی مورد انتظار از هارد اکسترنال  و بودجه خرید خود مطابقت دهید.

در ادامه به معرفی بهترین برند های هارد اکسترنال از نظر دوام و مقاومت بدنه می پردازیم.

بهترین برندهای هارد اکسترنال از نظر دوام بدنه

بهترین برندهای این هارد می توان به وسترن دیجیتال، ای دیتا، سیلیکون پاور، سیگیت، توشیبا و ایپسر اشاره کرد. این دسته از هاردها در بازار محبوبیت خاصی پیدا کرده اند و عموما دارای ابعاد، وزن و حتی قیمت بیشتری هم می باشند. این حافظه ها فقط زمانی که مشغول به کار نباشند ضد آب و ضد ضربه هستند. ولی برخی محصولات این دسته به خاطر سیستم ضد ارتعاش خود در برابر تکان های در حال کار ممکن است مقاوم تر باشند.

این دسته از محصولات دارای تنوع و طراحی اسپرت تر می باشند. از این رو اگر قیمت برای شما اهمیت ندارد و یک هارد اکسترنال مقاوم مدنظر شماست می توانید به موارد زیر نگاهی داشته باشید.

هارد اکسترنال silicon power

یکی از بهترین برندهای هارد اکسترنال، هارد اکسترنال silicon power مدل Armour A80 با ظرفیت ۲ ترابایت می باشد. silicon power یک سری هارد اکسترنال را به اسم Armour  معرفی نموده که به معنی زره پوش می باشد. این اسم بی منطق نبوده چرا که این سری از هارد دیسک ها که A80 جزو آن هاست در برابر آب، گرد و غبار، ضربه، فشار و لرزش مقاوم بوده و این قابلیت ها در آزمایش های متعدد برای مقاومت سیلیکون اثبات شده است.

این هارد اکسترنال ۲ ترابایتی از یک رابط پر سرعت USB 3.0 پشتیبانی می کند و به رابط های قدیمی مانند USB 2.0 هم سازگار می باشد. همچنین با همان رابط USB تغذیه شده که آن را هنگام تبادل داده انجام می دهد.

هارد اکسترنال silicon power مدل Armour A80 برای افرادی که اکثر اوقات در حال حرکت هستند یا می خواهند همیشه اطلاعات مهم خود را همراه داشته باشند و از آسیب یا خطرات ناگهانی نگرانی دارند، مناسب خواهد بود.

ایپسر AC731

این هارد اکسترنال  با ظرفیت های یک و دو ترابایت ، یک محصول ضد آب و ضد ضربه ولی با طراحی غیر اسپرت می باشد که با توجه به وزن ۲۳۸ گرمی دارای ابعاد مناسبی هم می باشد. ایپسر AC731 دارای گواهی IP68 بوده و حداکثر سرعت خوانش ۱۴۰ مگابایت بر ثانیه را به همراه دارد.

این حافظه مخصوص افرادی است که به دنبال حافظه ای با ظاهر رسمی و ضد ضربه می باشند. ایپسر AC731 از پورت تایپ A بهره می گیرد و عدم از دست رفتن اطلاعات در افتادن از ارتفاع ۱.۲ متری را تضمین می کند.

توشیبا Canvio slim

قابل ذکر است این محصول یکی از لوکس و گران قیمت هارداکسترنال های شرکت توشیبا می باشد. این هارد اکسترنال در رنگ های نقره ای و مشکی عرضه می شود و دارای بدنه ای باریک و سبک و تمام آلومینیومی می باشد که روکش مات آن هم تاحدودی در برابر جذب اثر انگشت مقاوم است.

همه ظرفیت های این هارد اکسترنال از نسل اول usb 3.2 پشتیبانی دارند و روی کاغذ با سرعت حداکثری ۵ گیگابیت بر ثانیه، برای تبادل اطلاعات همراه هستند. هارد اکسترنال مذکور با سایز ۲.۵ اینچ برق مورد نیاز خود را از پورت usb دریافت و بدون هیچ مشکلی می توان آن را به انواع تلویزیون هوشمند وصل کرد.

ایپسر AC630

هارد اکسترنال ایپسر AC630 با ظرفیت یک ترابایت محصولی از برند Apacer می باشد که با سایز ۲.۵ اینچ بدنه ای آلومینیومی داشته و اندازه خوب و کوچک محصول قابلیت حمل آن را راحت کرده و هر نوع داده ای را می توان روی آن کپی کرد. در این هارد اکسترنال از یک لایه سیلیکون استفاده شده که به مقاومت آن در برابر ضربه و سقوط از ارتفاع بسیار کمک می کند.

در اطراف هارد دیسک نیز شکافی جهت قرار گیری کابل در رایانه تعبیه شده است. ساختار کلی ایپسر AC630 به گونه ای است که توسط مکانیسم تعلیق داخلی از تاثیرات جدی روی دیسک سخت داخلی و داده آن جلوگیری کند.

ای دیتا HD770G

هارد اکسترنال ADATA HD770G ضد آب، ضد ضربه می باشد که با وزن ۲۷۰ گرم در دو ظرفیت یک و دو ترابایت به بازار ارائه شده است. این هارد اکسترنال با چراغ های ال ای دی و ظاهر به روزی که دارد گزینه مناسبی برای گیمرها می باشد. باز شدن ساده پوشش پورت ها، مقاومت در مقابل نفوذ آب تا عمق ۲ متری، فقدان محلی برای اتصال کابل، استانداردهای ضد شوک از ویژگی های ADATA HD770G محسوب می شود.

این هارد اکسترنال در دو رنگ مشکی و قرمز به بازار روانه شده و کاربر روی نورپردازی آن کنترلی ندارد.قابل ذکر است  ADATA HD770G از پورت میکرو یو اس بی B هم بهره می برد.

 ای دیتا HD710 PRO

این هارد اکسترنال با ظرفیت ۲ ترابایت محصولی از برند ADATA می باشد. ADATA هم از برندهای شناخته شده در تولید هارد اکسترنال محسوب می شود. ای دیتا HD710 PRO با بدنه ای جنس پلاستیک سیلیکون می تواندد در برابر ضربات وارد شده تا حد زیادی مقاوم باشد. سنسور جی شوک استفاده شده در این هارد اکسترنال، داده های آن را از آسیب دیدن هنگام برخورد و ضربه سخت احتمالی محافظت می کند.

در این هارد اکسترنال همه درز و شکاف های موجود در کیس پوشانده شده تا قطرات آب و ذرات گردو غبار به راحتی نتوانند به محصول نفوذ پیدا کنند و این قابلیت آن را به استاندارد IP0 می رساند.

ای دیتا HD830

هارد اکسترنال ای دیتا HD830 با ظرفیت ۴ ترابایت یک محصول قدرتمند از این برند می باشد که توسط رابط USB 3.1 به رایانه وصل می شود. استفاده از چنین رابطی در این محصول انتقال سریعتر داده ها را ممکن می سازد. این هارد اکسترنال از بدنه محکمی ساخته شده که جنس آن آلومینیوم با روکش سیلیکون می باشد.

ای دیتا HD830 قادر است در برابر ضربات نسبتا شدید و سقوط از ارتفاع مقاومت داشته باشد و با وزن ۶۰۰ گرمی می تواند با حضور در کیف لپ تاپ شما را همراهی کند. این هارد اکسترنال شرکت ای دیتا از استاندارد IP68 بهره می برد از این رو در عمق ۲ متری آب نیز (البته در صورت بسته بودن درب آن) می تواند حدود ۲ ساعت دوام بیاورد. قابل ذکر است هارد اکسترنال ای دیتا HD830 در مقابل فشار سه هزار کیلوگرمی نیز از خود مقاومت بسیار خوبی نشان داده است.

شما می توانید برای نصب هارد دوم در سیستم و همچنین آموزش تست هارد بر روی لینک های قرار داده شده کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *