دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

معرفی روش های درمان زگیل کف پا در خانه

  • مریم صبوری
  • ۵ دی ۱۴۰۰
  • ۰

اگر به دنبال راهی برای پیدا کردن درمان زگیل کف پا به صورت خانگی هستید می توانید با کمک گرفتن از مراحلی که در مقاله گفته شد به نحوی آن را کاملا رفع کنید.

زگیل کف پاها گوشت اضافی است که اغلب در قسمت هایی از کف پاها که وزن انسان را تحمل می کند مثل پاشنه ایجاد می شود. امکان دارد زمانی فشار ناشی از وزن موجب شود تا زگیل پاها در قسمت داخلی زیر لایه ضخیم و سخت پوست پینه ای رشد کند. اکثر زگیل ها خطرناک نبوده و اغلب بدون مداوا از بین می روند. درمان زگیل کف پا کمی سخت است که اکثر زگیل ها در لایه سطحی زیر پوست قرار داشته و اگر مداوای زگیل پاها با موفقیت پیش رود امکان دارد دوباره ایجاد شود.

درمان زگیل کف پا در خانه

درمان زگیل کف با روش های طبیعی

مداوای زگیل پاها در خانه امکان پذیر است و راه هایی وجود دارد که به شما کمک کرده تا از پس این مشکل برآیید و نیاز به مراجعه به مراکز و مطب ها نخواهد بود. کسانی هستند که قبل از این که اقدامی برای درمان انجام دهند دارای اختلالاتی همچون مشکل گردش خون، بیماری عروقی، دیابت و هرگونه بیماری قلبی و عروقی می باشند بهتر است پیش از اقدام با پزشک مشورت بگیرید.

  • سرکه سیب

سرکه سیب دارای خواص متعددی می باشد که برای بدن ضروری است و علاوه بر مصرف خوراکی در مصارف دیگری کاربرد دارد. که سرکه سیب برای درمان زگیل کف پا می توانید مقداری از آن را بر روی یک پنبه ای آغشته به سرکه سیب نمایید و روی زگیل بگذارید. حالا با گذاشتن بند یا نوار چسب بگذارید چند روز بماند سپس تا اسیدیته شود و تاثیر خودش را بگذارد.

از بین رفتن زگیل پا

  • سیر

سیر دارای خاصیت ضدباکتریایی و ضدویروسی و ضدقارچی است که از اثرات اصلی آن آلیسین یکی از دلایل درمان کننده زگیل کف پا است. ابتدا سیر را خرد کنید و در منطقه زگیل قرار دهید و بر روی آن باند ببندید بگذارید تا بیست دقیقه بماند و بعد به طور کامل بشویید. این راه درمان را ۲ بار در روز انجام دهید تا یک هفته اثر سوزانندگی آن کمی آزاردهنده است.

در زگیل های بزرگ تر امکان دارد زمان بیشتری تا بهبودی کامل ببرد که اگر حساسیت به سیر دارید کپسول های سیر را ۳ مرتبه در روز تا ۱ هفته استفاده نمایید. یک راه حل دیگه هم وجود دارد که روزانه یک سیر له شده را مستقیم بر روی زگیل گذاشته و با باند بپیچید به خاطر سوزانندگی آن تا یک هفته بعد زگیل می ترکد و رفع می شود. روزانه یک عدد سیر بردارید و له نمایید و بر روی زگیل بگذارید و ببندید سعی کنید که سیر در دیگر نقاط سالم بدن نخورد. با زدن ژل یا کرم نگذارید سیر به جای دیگه از پوست برسد. درمان زگیل کف پا در خانه

  •  آرون گروپس
  • پیاز

از بهترین راه های مداوای زگیل کف پاها استفاده از پیاز است که در این روش پیاز را خرد نمایید و بر روی زگیل بگذارید سپس شاهد بهبودی آن خواهید بود.

  • ریحان

چون گیاه ریحان دارای خاصیت ضد ویروسی می باشد و سبب از بین رفتن ویروس ها می شود این مسئله موجب شده که جزو بهترین درمان های خانگی قرار بگیرد. برای استفاده از این روش شما از برگ های تازه چیده شده ریحان به مقدار یک چهارم فنجان برگ ریحان را خرد نماید سپس له کنید و در محل زگیل قرار دهید و باند ببندید. برای زودتر درمان کردن آن روزی ۲ مرتبه تا ۱۵ روز آن را انجام دهید.

درمان زگیل کف پا در خانه

  • پوست موز

پوست موز حاوی آنزیم هایی با پتاسیم بالا می باشد که مفید در این راه واقع می شود. قسمتی از پوست موز را بردارید و ببرید و در محل زگیل بگذارید. با انجام این کار هر چند بار می توانید تکرار کرده تا قبل از خواب یک شب بماند. سپس برای نتیجه گیری بهتر پوست موز نرسیده را استفاده کنید. به شکلی که داخل پوست را روزی ۲ مرتبه تراش دهید و بر زگیل بگذارید. همینطور می توانید محل مورد نظر را با چند عدد برش موز بپوشانید امکان دارد به اندازه و نوع زگیل و مداوای آن چند روز و یا چند هفته زمان ببرد.

نابودی سریع زگیل ها

  • عسل

عسل دارای خاصیت سلامتی بسیاری می باشد که ضد ویروسی و ضد باکتریایی هم هست و موجب شده از درمان های موثر باشد. برای این که زگیل کف پاها را با عسل درمان کرد به صورت کامل آن را در عسل قرار داده و بپوشانید تا به آن اکسیژن نرسد. بعد با یک لایه ضخیم عسل برداشته و با باند پوشش دهید. همینطور تا یک روز کامل بماند بعد آن را عوض کنید و این عمل را آن قدری تکرار نمایید تا زگیل از بین برود. توجه به لایه بالایی و با گذاشتن عسل تاثیر بیشتری خواهد گذاشت.

  • روغن درخت چای

روغن درخت چای برای پوست خواص های متعددی دارد که در ماسک صورت استفاده می شود. برای درمان زگیل کف پا در خانه می شود از آن بهره برد. روغن درخت چای را با کمی آب رقیق نمایید سپس محلول به دست آمده را بر روی زگیل بزنید. چون این روغن بسیار قوی بوده قبل استفاده از آن روی پوست آسیب دیده بگذارید با آب یا ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. در شبانه روز این عمل را چند بار تکرار کنید و بمالید تا زگیل کاملا رفع شود.

همچنین در این موارد شما می توانید درباره درمان خانگی میخچه و درمان خانگی زگیل دست با کلیک بر روی لینک بیشتر اطلاعات کسب کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *