دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ترفند تغییر زبان صفحات گوگل به هر زبانی که دوست دارید

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۱ دی ۱۴۰۰
  • ۰

اگر هنگام کار با موتور جستجوی گوگل مشاهده کرده اید که زبان مرورگر تغییر کرده است و این زبان برای شما آشنا نیست با این مطلب همراه ما باشید تا به شما نحوه تغییر زبان صفحات گوگل را به زبان دلخواه بیاموزیم.

یکی از قابلیتهای گوگل برای کاربرانش امکان تغییر زبان توسط کاربر می باشد که به راحتی می توانید زبان مرورگر را به زبان دلخواه خود طی چند مرحله تغییر دهید. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

    

تغییر زبان صفحات گوگل به زبان دلخواه

موتور جستجوی گوگل از شناخته شده ترین موتور جستجوی جهان می باشد که به تعریف نیازی ندارد و روزانه میلیون ها کاربر از آن بهر می گیرند. قطعا به اندازه کافی با این موتور جستجو آشنا هستید ولی یکی از مشکلاتی که ممکن است حین استفاده از آن شاهد بوده باشید تغییر زبان است. به طور مثال همواره زبان فارسی مورد استفاده شما بوده و حالا با زبان آلمانی یا فرانسوی روبرو شده اید.

اگر برای شما هم اتفاق افتاده که قصد استفاده از مرورگری را در موتور جستجوگر گوگل داشته اید ولی با زبانی ناآشنا روبرو شده اید و اکنون به دنبال روشی برای تغییر زبان صفحات گوگل به زبان دلخواه خود هستید ما در این مطلب روش ساده ای را به شما خواهیم آموخت که طی چند مرحله کوتاه به آسانی این کار را انجام دهید.

قابل ذکر است قابلیت تغییر زبان صفحات گوگل برای کاربران فراهم می باشد تا زبان مرورگر را به زبانی که می خواهند تغییر دهند. روبرو شدن با زبانی نا آشنا معمولا هنگام روشن بودن vpn دیده می شود. یعنی هنگامی که برای دسترسی به سایت های فیلتر شده از آی پی کشور دیگری استفاده می کنید ممکن است زبان حساب کاربری شما را به کشوری که به آن متصل شده اید، تغییر دهد.

اکنون اگر می خواهید زبان صفحات برنامه و همه خدمات گوگل را برای استفاده بهتر به زبان دلخواه خود تغییر دهید مراحل زیر را دنبال کنید. روش کار بسیار ساده است با اجرای این مراحل می توان زبان گوگل را برای همه خدمات مانند موتور جستجو، گوگل مپ، یوتیوب، گوگل درایو، کوگل کیپ و …. تغییر داد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مرحله ۱. پیش از هر چیز به حساب کاربری خود در گوگل وارد شوید. برای این کار به آدرس google. com مراجعه نموده و در صفحه جدید اطلاعات حساب گوگل خود را وارد نموده و پس از درج اطلاعات روی کلید sign in کلیک نموده تا به صفحه اصلی حساب گوگل هدایت شوید.

مرحله ۲. پس از وارد شدن به حساب کاربری در صفحه اصلی با مشاهده گزینه data & personalization روی آن کلیک کنید.

مرحله ۳. در صفحه جدید، به طرف پایین اسکرول نموده تا گزینه language را بیابید. سپس روی آن کلیک کرده تا به تنظیمات زبان حساب گوگل هدایت شوید.

مرحله ۴. در قسمت language زبان مدنظر خود را انتخاب کرده و در حقیقت برای تغییر زبان همه خدمات گوگل باید روی آیکون مداد یا ویرایش کلیک نمود تا همه زبان های موجود را به نمایش در آورد. پس از جستجو میان زبان های موجود زبان دلخواه و مدنظر خود را انتخاب و تنظیمات را ذخیره نمایید.

چنانچه با دیگر زبان ها هم آشنا می باشید می توانید انتخاب کرده تا گوگل دیگر زبان هایی را که شما بلد هستید ترجمه نکند. در این صورت زمانی که گوگل به مطالبی که به زبان های مدنظر شما نوشته شده برخورد نماید با همان زبان اصلی برای شما نمایش می دهد. جهت این کار کافی است در قسمت add another language زبان های مدنظرتان را انتخاب و تنظیمات را ذخیره نمایید.

در آخر برای مشاهده تغییرات باید از حساب کاربری گوگل خارج شده و دوباره به آن وارد شوید. به این ترتیب همه خدمات گوگل نظیر گوگل مپ، گوگل کروم، گوگل کیپ، گوگل داکز و … در همه دستگاه ها تغییر می یابد.

در این مطلب سعی نمودیم که نحوه تغییر زبان گوگل برای همه خدماتش در تمام دستگاه های متصل به اکانت گوگل را به شما آموزش دهیم. امیدواریم که مطالب مفید بوده باشد و اگر مایل به آشنایی با نحوه غیر فعال کردن مترجم گوگل و تکنیک های بالا بردن رتبه سایت در گوگل به صورت طبیعی هستید، روی لینک کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *