دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

علت باز نشدن درب لباسشویی چیست؟

  • سحر هودانلویی
  • ۹ دی ۱۴۰۰
  • ۰

خراب شدن لوازم برقی و آشپزخانه از مشکلات رایجی است که هر فردی در طول زندگی آن را تجربه می کند. باز نشدن درب لباسشویی برای برخی از افراد مشکلی آزار دهده است، چرا که در طولانی مدت به ایجاد بوی بد لباس ها منجر می شود و پس از آن بایستی به دنبال روش هایی برای رفع بوی بد آن باشید.

اگر درب ماشین لباسشویی شما بسته شده است، باید سریعاً یک تعمیر کار پیدا کنید. همان طور که می دانید گذاشتن لباس‌های مرطوب در ماشین باعث می‌شود لباس‌های شسته شده و خود ماشین بو بگیرند. از این رو در این مطلب از آرگا به معرفی علت باز نشدن درب لباسشویی پرداخته ایم.

آشنایی با علت باز نشدن درب لباسشویی

به طور کلی چهار دلیل احتمالی وجود دارد که چرا درب ماشین لباسشویی شما باز نمی شود، پس در ادامه این مطلب ما را همراهی نمایید. همچنین در ابتدا به یاد داشته باشید که قبل از شروع تعمیر، دستگاه خود را خاموش و از برق بکشید.

معرفی دلایل باز نشدن درب لباسشویی

  • تخلیه نشدن ماشین لباسشویی

گفتنی است که اگر نوعی انسداد در سیستم زهکشی وجود داشته باشد که مانع از تخلیه ماشین لباسشویی شما شود، درب بسته می ماند. به داخل دستگاه خود نگاه کنید، اگر می توانید ببینید که هنوز پر از آب است، به نظر می رسد مشکل زهکشی وجود دارد. باز کردن دستگاه در حال حاضر باعث می شود که تمام آب به مانند سیل بیرون بیاید، بنابراین بهتر است در صورت امکان ابتدا آن را تخلیه کنید.

محتمل ترین جایی که انسداد پیدا می شود فیلتر است. بعد از اینکه انسداد را برطرف کردید یا اگر نتوانستید آن را پیدا کنید، سعی کنید دستگاه خود را روی چرخه تخلیه اجرا کنید تا آب اضافی از بین برود. اگر دستگاه شما مستقیماً به لوله‌های زیر سینک وصل می‌شود، می‌توانید آن را جدا کرده و آن را در یک سطل بریزید تا آب خارج شود. هنگامی که توانستید با موفقیت تخلیه دستگاه خود را انجام دهید، باید بتوانید در را باز کنید.

  • شکسته شدن دسته ماشین لباسشویی

ممکن است متوجه شوید ماشین لباسشویی شما مشکلی در تخلیه آب نداشته است اما دستگیره در شل شده است. در این حالت دسته به احتمال زیاد شکسته است. خوشبختانه دو راه برای باز کردن دستی درب ماشین لباسشویی وجود دارد. اگر دسته ماشین شما رو به بیرون است، می توانید با مقداری سیم که در اطراف لبه در بسته شده است، گیره را آزاد کنید. در این شرایط می توانید به سادگی سیم را به طرفین و به آرامی اما محکم به سمت دستگیره بکشید تا گیره در باز شود.

عوامل تاثیر گذار در باز نشدن درب لباسشویی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

اگر این کار جواب نداد یا دستگیره ماشین لباسشویی شما برعکس بود، همچنان می توانید گیره در را رها کنید. پیچ بالای ماشین لباسشویی را باز کنید و آن را بلند کنید تا بتوانید به پشت درب دسترسی پیدا کنید. همچنین می توانید نوک گیره را فشار دهید و سپس رها کنید. اگر گیره آنقدر سفت است که با انگشتانتان آزاد نمی شود، ممکن است به یک پیچ گوشتی سر صاف نیاز داشته باشید تا به شما کمک کند.

  • تخلیه آب

هر آبی که در دستگاه باقی می ماند پس از باز شدن درب بیرون می ریزد، بنابراین اگر دستگاه شما هنوز پر آب است، سعی کنید شلنگ تخلیه را پایین بیاورید تا آب خارج شود، سپس حتماً قبل از باز کردن درب، تعدادی حوله قدیمی را کنار بگذارید تا از آب گرفتگی کف جلوگیری کنید. همچنین ممکن است متوجه شوید که دستگیره در شما شکسته است و به یک دستگیره جدید نیاز دارید.

  • قفل حرارتی

گفتنی است که قفل حرارتی نیز از باز شدن درب جلوگیری می کند. قفل حرارتی باید حدود دو دقیقه پس از پایان چرخه درب ماشین لباسشویی را آزاد کند. با گرم شدن و انبساط کار می کند، بنابراین حتی زمانی که ماشین لباسشویی خاموش است، درب بلافاصله باز نمی شود. ترفند این است که ماشین لباسشویی را حدود پنج دقیقه خاموش کنید تا قفل خنک شود و آزاد شود. سپس شما می وانید به راحتی در را باز کنید. گاهی اوقات قفل حرارتی می چسبد. در این مورد، ضربه محکم به محل ممکن است به شما اجازه دهد آن را رها کنید.

روش های رفع باز نشدن درب لباسشویی به چه صورت است؟

به خاطر داشته باشید که همه مدل‌ها و مدل‌های ماشین لباس‌شویی با هم متفاوت هستند و دلایل زیادی وجود دارد که درب ماشین لباسشویی باز نمی‌شود، بنابراین راه‌ حل‌ های بالا ممکن است پاسخی برای باز کردن قفل هر درب ماشین لباسشویی نباشد. با این حال چهار مشکل بالا رایج‌ ترین مشکلاتی هستند که مانع باز شدن درب ماشین لباسشویی می‌شوند.

در صورتی که مطالعه چنین مطالبی برایتان تاثیر گذار قائل شد، می توانید با کلیک به روی دیگر مطالب مرتبط همانند صدای ماشین لباسشویی و برچسب انرژی ماشین لباسشویی باری دیگر با ما همراه شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *