دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ساخت آباژور در منزل با ایده های بکر و جدید

  • یلدا محمدی
  • ۵ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

آموزش مرحله به مرحله ساخت آباژور با وسایل دور ریختنی و ساده را در این مطلب ملاحظه نموده و با ایده های خلاقانه برای ساخت انواع آباژور های تزیینی زیبا و جدید برای منزل آشنا شوید.

ساخت آباژور یکی از فعالیت های هنری جالب و زیبا است که از این طریق و با به کار گیری خلاقیت و ابتکار می توانید زیباترین آباژورهای تزیینی دست ساز را برای منزل خود داشته باشید. بر این اساس قصد داریم در این مطلب به معرفی مراحل ساختن و تهیه آباژوری زیبا و شیک بپردازیم که تهیه آن می تواند نقش مهمی در زیبایی منزل شما داشته باشد. تا پایان با این آموزش جالب و زیبا ما را همراهی نمایید.

آموزش ساخت آباژور با وسایل ساده در منزل :

ساختن آباژور را می توان با انواع وسایل ساده و در دسترس انجام داد، اما آموزشی که قرار است در این مطلب به ارائه آن بپردازیم مربوط به ساختن انواع آباژورهای تزیینی با مقوا است که می تواند ایده ایی جالب برای شما باشد و از این طریق و همچنین به کارگیری خلاقیت در خانه زیباترین آباژور را تهیه نمایید. برای درست کردن این مدل آباژور به مقداری مقوای ضخیم یا کارتن، ورق اکرلیک یا طلق، شاخه درخت، رنگ اکرلیک طلایی و قلمو، چسب حرارتی، طناب کنفی و ابزار های مخصوص برش مثل چاقو و قیچی نیاز دارید تا اقدام به ساختن این آباژور زیبا نمایید.

ساخت لوستر و آباژور

برای شروع کار مقوا را به شکل مستطیل برش بزنید، طول و عرض آن با توجه به سایز آباژور شما تعیین می گردد. فقط توجه داشته باشید که طول مقوا باید چهار برابر اندازه ایی باشد که برای عرض آباژور در نظر دارید. حال مقوا را به چهار قسمت مساوی تقسیم نموده و تا بزنید.

ساخت انواع آباژور با مقوا

یک طرح زیبا و مناسب را انتخاب و آن را بر روی هر چهار وجه مستطیل بکشید و سپس با کارتر یا چاقوی لیزری طرح را برش زده و خارج نمایید. برای زیبایی بیشتر کار، لبه های طرح را با استفاده از قلمو و رنگ طلایی سایه بیندازید.

  •  آرون گروپس

آموزش ساخت انواع آباژور با مقوامراحل ساخت لوستر و آباژورساخت آباژور های تزیینی زیبا

بعد از تکمیل طرح مورد نظر، چند تکه طلق در رنگ دلخواه از داخل به مقوا بچسبانید و بعد از خشک شدن چسب، مقوا را که بدنه آباژور را تشکیل می دهد به هم متصل نموده و از این طریق مکعب مستطیل مناسبی بسازید.

ساخت کاردستی آباژور با مقوا و چوبآباژوری های دست ساز

حال به سراغ چوب ها و شاخه های درخت رفته و پایه آباژور را مطابق تصاویر زیر بسازید. این مرحله نیاز به دقت و توجه بیشتر دارد، زیرا پایه اصلی کار محسوب می گردد و همانطور که می دانید در ساختن انواع وسایل تزیینی دست ساز، توجه به پایه اصلی از اهمیت فوق العاده ایی برخوردار است.

خلاقیت با چوب برای ساخت انواع آبازورمراحل ساخت یک آباژور با چوب و مقواآباژور با ایده های خلاقانه و جالب

در این مرحله لامپ و سرپیچ مناسب تهیه نموده و آنها را به قسمت پایه آباژور که از چوب تشکیل شده است، متصل نمایید.از این مدل لامپ ها قبلا در ساخت لوستر نیز استفاده نمودیم و با نحوه اتصال آنها آشنایی دارید.

آباژور با وسایل دور ریختنی

در مرحله آخر ساختن آباژور تزیینی، مکعب مقوایی را به پایه متصل نموده و از این طریق آباژور خود را تکمیل می نماییم.

مدل آباژور دست ساز زیباساخت آباژور در منزل با وسایل ساده

در ادامه نمونه تکمیل شده آباژور را ملاحظه می فرمایید که شما نیز می توانید آن را به شکل های مختلف و زیبا تهیه نمایید.

ساخت آبازور با وسایل دور ریختنی

تصاویری از مدل آباژور های دست ساز و زیبا

با انواع وسایل دور ریختنی و بازیافتی از جمله بطری های شیشه ای، ظروف یکبار مصرف، کاغذ، مقوا، پارچه و  … می توان کاردستی های خلاقانه و زیبای زیادی به وجودآورید، ساخت وسایل تزئینی و کاربردی با وسایل ساده و به دردنخور علاوه بر اینکه یک سرگرمی جذاب محسوب می شوند، می تواند موجب افزایش خلاقیت شما و بروز استعداد های نهفته شما شود، ضمن اینکه امکان استفاده مجدد از وسایلی که فکر می کنید به دردنخور و اضافی هستند را در اختیارتان قرار می دهد، حال در صورتی که علاقمند به ساخت چراغ خواب و آباژور های زیبا هستید، می توانید از تصاویر انواع آباژور و چراغ خواب که در ادامه به اشتراک گذاشته ایم دیدن کرده و الگو بگیرید.

آموزش چراغ خواب دست ساز

ایده های جذاب و خلاقانه زیادی برای ساختن آباژور ها با استفاده از ساده ترین وسایل و به صورت ارزان قیمت در طراحی های تزئینی و کاربردی در منزل وجود دارد، حال در ادامه آموزش بالا از ساختن یک مدل آباژور زیبا در این بخش تصاویر جذاب و متنوعی از انواع مدل آباژور دست ساز قرار داده ایم که ضمن لذت بردن از تماشای تصاویر می توانید ایده درست کردن هر یک از مدلهای آن را با کمی دقت و بکارگیری خلاقیت و ذوق بدست آورید و آباژور های زیبایی در منزل بسازید.

ساخت خلاقانه چراغ خواب

ساختن چراغ خواب دست ساز

آموزش آباژور دست ساز

ایده ساختن چراغ خواب در منزل

ساخت چراغ خواب ساده و شیک

ساخت آباژور تزئینی شکیل

ساخت چراغ خواب هنرمندانه

ساخت چراغ خواب خلاقانه

ساخت آباژور خلاقانه

ساخت چراغ خواب زیبا

ساخت چراغ خواب

خلاقیت ساختن آباژور

آموزش ساختن آباژور

خلاقیت ساخت آباژور

امیدواریم آموزش ساختن آباژور و مدلهای متنوع آباژور دست ساز برای شما نیز جالب و مفید بوده باشد و با استفاده از این آموزش و همچنین به کارگیری ایده های خلاقانه، اقدام به ساختن آباژوری های زیبا و شیک برای منزل خود نمایید. همچنین می توانید با مراجعه به بخش هنر در خانه از دیگر آموزش ها و مدل های متنوع وسایل تزیینی دست ساز و زیبا دیدن فرمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *