دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

متن در مورد بخشش خدا با مضامین دلنشین و پر محتوا

  • ندا خوشرو
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب مجموعه ای از متن در مورد بخشش خدا با مضامین زیبا و مفهومی را پیش رو خواهید داشت که امیدواریم از مطالعه این جمله ها نهایت بهره را ببرید همچنین در صورت تمایل می توانید این جملات را در شبکه های مجازی برای دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.

گاهی نفس اماره بر انسان غلبه می کند و باعث می شود وی مرتکب گناه شود ولی خداوند بزرگ آنقدر بخشنده و مهربان است که با لطف و کرم خویش گناهان انسان ها را می بخشد و اگر بخشش خدا در کار نبود سنگ روی سنگ بند نمی شود و سرنوشتی سخت در انتظار انسان بود. در متن در مورد بخشش خدا قدرت بخشش خداوند به خوبی توصیف شده است و هر انسانی با مطالعه این متن ها احساس امنیت و آرامش بیشتر می کند.

متن در مورد بخشش خدا با انواع جملات پرمحتوا

برخی اوقات ممکن است از هر انسانی رفتاری سر بزند که حتی نزدیکانش او را نبخشند ولی خداوند آنقدر الرحم الراحمین است که می توانید از خطای بندگان خود بگذرد و بارها آن ها را ببخشد. در مطالب قبلی متن در مورد خدا و متن ستایش خداوند را مطالعه کردید در ادامه جملاتی در مورد بخشش خداوند را مطالعه خواهید کرد.

متن در وصف بخشش خدا

جملاتی در مورد بخشش خدا

غرق گنه ناامید مشو ز درگاه ما
که عفو کردن بود در همه ی دم کار ما

**********

گفتم منم اهل خطا، گفتی کـه بخشیدم، بیا
گفتم شکستم توبه ها، گفتی کـه بخشیدم، بیا

  •  آرون گروپس

**********

خدایا ای مهربان ترین مهربانان تو را به خاطر تمامی خوبی ها و بخشش هایت در زندگیم شکر می گویم. بی گمان بدون وجود الطاف خداوندی و بدون وجود این همه لطف و کرم هرگز نمی توانستم قدمی بردارم. هر چه دارم و ندارم از توست. من را به خاطر تمامی گناهان و اشتباهات و تصورات غلط و اشتباهم در طول زندگی ببخشای که تو بخشنده ترین آمرزندگانی.

**********

خداوند ارحم الراحمین است. گاهی انسان ها با توجه به موجود جائز الخطا بودن خود مرتکب اشتباهاتی در زندگی می شوند و بلافاصله از اشتباه خود پشیمان می شوند. خداوند منان آنقدر بزرگ و متین است که بتواند به راحتی از خطای بنده گنهکار خود بگذرد.

**********

گاهی اوقات خداوند بارها و بارها انسان ها را می بخشد تا جایی که خود آن ها عرق شرم می ریزنند که باز هم اسیر نفس اماره خویش شده اند و باز هم این خداوند بزرگ است که دست آن ها را گرفته و آن ها را بخشیده است. همین حالت شرم خود باعث می شود که افراد دست از گناهان خویش برداشته تا باری دیگر در برابر خداوند بزرگ شرمسار نگردند.

متن زیبا و ناب در مورد بخشش خدا

جملات زیبا در مورد بخشش خداوند

از لطف و کرم تو ای یار چه بگویم؟ زندگی هر انسانی سرشار از پستی و بلندی ها و اوج و فرودهای مختلفی است که می تواند در زندگی هر کسی عارض گردد. گاهی انسان ها هیچ فرد مطمئنی را روی زمین نمی یابند و تنها به ایزد منان پناه می آورند تا او را تکیه گاه زندگی خود بدانند و به او اعتماد کنند. چرا که می دانند خداوند تنها کسی است که می تواند از اشتباهات و گناهان آن ها به راحتی بگذرد و آن ها را فراموش کند.

**********

بخشش خداوند، یک بخشش زمینی است که سر مسائل ریز و درشت زیادی با کلی مزد و منت بتوان آن را به دست آورد. بخشش خداوند یک بخشش آسمانی است. یک بخششی از جنس امید به زندگی و احیای مجدد زندگی یک فرد، بخششی از جنس زندگی دوباره از جنس برپایی مجدد یک انسان و سلام دوباره او به زندگی. این بخشش آنقدر بزرگ است که حتی می توان شنیع ترین رفتارهای زشت و پلید را با توبه نصوح از کارنامه اعمال خود پاک کرد و خود را شامل عفو و بخشش خداوندی ساخت.

**********
بخشش انسان ها از حد خود که بگذرد، دیگر ممکن است نسبت به طرف مقابل سرد شده و هیچ گاه بخشش آن ها شامل حال دوستان و عزیزان سابق خویش نگردد؛ ولی بخشش خداوند محدود به یک بار و دوبار نیست. ربطی به کوچکی و بزرگی گناهان ندارد. بخشش خداوند رنگ و بویی دیگر دارد. همه انسان ها را در بر می گیرد. ان شاءالله بخشش خداوندی سایه سار زندگی همه شما گردد.

**********

خداوند می بخشد چون می داند بنده او خطاکار و از کار خویش پشیمان است. او که در درون ما انسان ها قرار دارد و از تمامی احوالات و حتی فکر و خیال های ما خبر دارد، به خوبی می داند که سرنوشت ما به چه سمت و سویی می رود. بخشش خداوندی اگر شامل حال ما نشود، معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار ماست.

جملاتی در مورد بخشش خدا

متن طولانی در مورد بخشش خدا

خداوند متعال می فرماید: هر کس گامی به سمت من بردارد، من دو گام به سمت او بر می دارم و هر کس آهسته به سمت من آید، من شتابان به سمت او می روم. پروردگار ما این گونه است. گاهی با بخشش گناهان ما سبب ساز می شود تا ما به سمت و سوی او گام برداریم و گاهی آنقدر ما را نمک گیر خود می کند و لطف و عفو و بخشش خویش را شامل زندگی ما می سازد که آهسته و شتابان به سمت این معبود دوست داشتنی می رویم تا او را بیابیم.

**********

گاهی خدا آنقدر چشم انتظار بنده اش هست و دوست دارد که از کردار خویش دست بردارد و به سمت خیر و خوبی رهسپار شود که حتی زشت ترین و بدترین گناهان کبیره او را هم می بخشد تا بلکه بتواند تأثیری در جسم و جان او بگذارد و او را نسبت به رفتارهای زشت گذشته خویش نادم و پشیمان سازد.

**********

بی گمان بخشش گناهان و گذشتن از اشتباهات ما آدمیان توسط خداوند متعال یکی از ناب ترین لحظات زندگی ما انسان هاست که یک حس فوق العاده عجیبی در نهاد ما انسان ها به وجود می آید یک حس زیبا از جنس خالی شدن و تخلیه نفس از هر گونه گناه و اشتباه. این حس زیبا و بی نظیر را از خداوند متعال برای تک تک شما آرزومندم.

متن در وصف بخشش خداوند

جملات زیبا درباره بخشش خداوند بزرگ

آنقدر این جمله را تکرار کرده ام که خدایا من را ببخش قول می دهم که دیگر در ورطه این مصیبت گرفتار نیایم و راه درست زندگی را به پیش گیریم که دیگر خودم از خودم هم بدم می آید. نمی دانم خداوند بزرگ چگونه می تواند باز هم توبه من را پذیرا باشد و از خطاهای من بگذرد. بی گمان اگر او من را با این همه اشتباهات و گناهان ببخشد، تا ابد زانو خواهم زد و در برابر این پروردگار بزرگ و عظمت بی کران او سر بر سجده خواهم گذاشت و می گویم: خدایا به بزرگی و جلال و شکوه تو ندیدم کسی.

**********

خدایا پروردگار خوبی ها من را به خاطر تمامی آن شب هایی ببخش که بی شکرگذاری تو سر بر بالین نهادم و چند صباحی از زندگی خویش را بدون سلام و درود به تو صبحم را آغاز نمودم. آری خدایا من را به خاطر تمامی آن لحظات خوش و شادی که به یاد تو نبودم و آن همه موفقیت هایی که یا به شانس نسبت می دادم یا به توان خویش، ببخش و بیامرز که وجود من بی تو هیچ است و هیچ است و هیچ…

متن در مورد بخشش خدا با جملاتی زیبا و ناب

در این بخش از سرگرمی مجله آرگا گلچینی از متن درباره بخشش خدا را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم این جملات مورد توجه تان قرار گرفته باشند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *