دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه دوبلین کادل غذایی خوشمزه مخصوص مادر بزرگ های ایرلندی

  • محدثه خاکشور
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

اگر از آن دسته کدبانوهای علاقه مند به آشنایی با غذاهای ملل و کشورهای مختلف هستید، پیشنهاد می کنیم تا با آموزش طرز تهیه دوبلین کادل یک غذای ایرلندی خوش طعم ما را همراهی کنید.

طبخ یک غذای خوشمزه سنتی ایرلندی در آشپزخانه ی ایرانی خودمان حتما تجربه ای به یاد ماندنی خواهد بود. ترکیبات این غذا سیب زمینی، سوسیس، کالباس ببیکن می باشد. آسان پخت و در دسترس بودن مواد لازم این غذا در کنار طعم بینظیرش از مزایایی است که می توان نام برد. در این مطلب به آموزش طرز تهیه دوبلین کادل خواهیم پرداخت.

در مطالب قبلی با غذاهای مکزیکی، غذاهای هندی، غذاهای آرژانتینی و … آشنا کردیم. در این مطلب قصد داریم شما را با یک غذای خوشمزه ایرلندی به بیانی نوعی خوراک و یا خورش آشنا سازیم. می توانید به راحتی در منزل تهیه و برای وعده ی غذایی اصلی به خصوص شام در شب های سرد و خنک پاییزی و زمستانی میل نمایید. همچنین ایده ای مناسب برای عصرانه ای مناسب و دلچسب به شمار می رود. این غذا را می توانید هنوز وقتی دارای آب است از روی حرارت بردارید و یا کاملا خشک کرده و بی آب میل کنید.

طرز پخت و آماده سازی دوبلین کادل

مواد لازم

  • سوسیس ۲۵۰ گرم
  • بیکن ۲۵۰ گرم (بهتر است ضخیم باشد)
  • پیاز ۳ عدد
  • سیب زمینی ۲ کیلوگرم
  • سبزی جعفری ۴ قاشق غذاخوری خرد کرده
  • ژامبون گوشت و یا آب گوشت
  • اندازه لازم فلفل و نمک

آموزش طرز تهیه دوبلین کادل با طعمی اصیل

ابتدا فر را بر روی درجه ۱۵۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم گردد. سپس آن را به تکه های یک اندازه و البته اختیاری برش بزنید.

مواد را با حرارت پایین پخته کنید. بیکن و سوسیس خود را نیز به صورت کبابی پخته نمایید به طوری که تغییر رنگ داده و قهوه ای گردد.

درون قابلمه ای یک لایه پیاز طعم دار شده همراه با جعفری را بچینید، سپس بیکن را طعم دار کرده و همراه با جعفری  قرار دهید. در لایه ی سوم سیب زمینی های طعم دار شده همراه با جعفری را قرار دهید. مابقی مواد را بر روی آخرین لایه بریزید.

  •  آرون گروپس

قابلمه حاوی مواد را بر روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و چند جوش بزند. سپس شعله را کم کرده و درب قابلمه را بر روی آن قرار دهید.

در نهایت هم برای ۳ تا ۵ ساعت درون فر قرار دهید تا پخته شود.

آموزش شیوه تهیه دوبلین کادل

نکات طلایی

می توانید در صورت تمایل از عصاره مرغ و یا عصاره گوشت گاو بهره ببرید.

دوبلین کادل را می توانید در صورت نگهداری درست و درون یخچال تا ۴ روز پس از تهیه نیز مصرف نمایید. برای گرم کردن آن می توانید هم از فر (با درجه ۱۵۰ درجه سانتی گراد) به مدت نیم ساعت و هم از حرارت شعله گاز استفاده کنید.

بهتر است این غذا را منجمد نکرده و درون فریزر نگه داری نکنید.

اموزش طرز تهیه دوبلین کادل

دوبلین کادل یکی از غذاهای خوش طعم ایرلندی است که در واقع نوعی غذای ملل نیز به شمار می آید. با تهیه این غذا در آشپزخانه آریایی خود می توانید با فرهنگ غذایی این کشور آشنا شده و سفری چند ساعته به این کشور داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *