دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دلایل مهم عطر زدن که هرگز مورد توجه قرار نگرفته اند

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

وقتی صحبت از یک عطر خوب می‌شود تنها به کیفیت رایحه و ماندگاری آن اشاره می‌شود اما عطر خوب فواید بی‌شماری دارد. بااین‌حال برخی از افراد از عطر استفاده نمی‌کنند و بنابراین، نمی‌توانند از مزایای فوق‌العاده عطر زدن بهره‌مند شوند. امروزه عطرها بسیار محبوب هستند زیرا آن‌ها نه‌تنها به مبارزه با بوی بدن کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند در تقویت روحیه نیز بسیار موثر باشند. بااین‌حال، آیا می‌دانید عطر زدن فواید دیگری نیز دارد؟ در ادامه با دلایل مهم عطر زدن آشنا می‌شوید که هرگز به آن‌ها توجه کافی نشده است.

دلایل مهم عطر زدن که هرگز مورد توجه قرار نگرفته اند

  1. عطر زدن به بهبود خلق کمک می‌کند

متخصصان بر این باورند که عطرها می‌توانند خلق‌وخوی شما را بهبود ببخشند و روحیه شما را تقویت کنند. بنابراین، عطر زدن نه‌تنها نقش مهمی در بهبود خلق شما دارد بلکه می‌تواند نگرش شما در مورد زندگی را نیز تحت تاثیر قرار دهد. حس بویایی به‌صورت مستقیم با سیستم لیمبیک ارتباط دارد و به همین دلیل، مغز فورا به عطرهایی که استفاده می‌کنید پاسخ می‌دهد. بنابراین، خرید عطر زنانه یا مردانه برای تقویت روحیه اهمیت زیادی دارد. شما می‌توانید گزینه‌هایی مثل لانکوم، بلک افغان، ایفوریا، ورساچه و شنل را در نظر بگیرید. بااین‌حال، مهم است علاوه بر قیمت، هنگام خرید و بررسی قیمت انواع عطر به اورجینال یا اصل بودن آن نیز توجه کنید.

  1. عطر زدن می‌تواند در رایحه ‌درمانی مفید باشد

بوییدن اسانس‌های خاص می‌تواند کمک زیادی به آرامش بدن و ترشح هورمون‌های خاصی کند که اضطراب را کاهش می‌دهند و تنش را از بین می‌برند. همانطور که برای افزایش آرامش در خانه عود روشن می‌کنید عطر زدن نیز باعث می‌شود مزایای روانشناختی زیادی را دریافت کنید.

  1. عطر زدن به از بین بردن بوی بدن کمک می‌کند

عطر زدن به از بین بردن بوی بدن کمک می کند

جای تعجب نیست که عطر خوب می‌تواند بوی بدن را از بین ببرد و گاهی اوقات به بوی طبیعی بدن را تقویت کند. بیشتر عطرهای خوب اغلب با افزودنی‌های ارگانیک و طبیعی تقویت می‌شوند که این امر باعث می‌شود آن‌ها کاملا بوهای طبیعی را تکمیل کنند و موجب ایجاد تعادل شوند.

  1. عطر زدن خاطرات را تداعی می‌کند

آیا تابه‌حال با بوییدن مربای تمشک بلافاصله به یاد خانه مادربزرگتان افتاده‌اید؟ یا بوی یک ماده غذایی خاص، شما را به رستوران محلی موردعلاقه‌تان برده است؟ مواردی از این قبیل به ما نشان می‌دهد که عطر چه تاثیر قدرتمندی بر ذهن و بدن می‌گذارد.

  1. عطر زدن اعتمادبه‌نفس را بالا می‌برد

درست مانند یک لباس زیبا، استفاده از عطر خوشبو می‌تواند اعتمادبه‌نفس شما را بالا ببرد و تضمین کند که یک روز را بدون بوی بدن سپری می‌کنید. حتی استفاده از کمی عطر می‌تواند برای شخصیت شما معجزه کند. مهم است رایحه‌ای را انتخاب کنید که با شخصیت شما تناسب داشته باشد و روحیه شما را برای مقابله با چالش‌ها تقویت کند.

  1. عطر زدن شما را جذاب می‌کند

حس بویایی یکی از مهم‌ترین حس‌ها از حواس پنج‌گانه است. گاهی اوقات، شما ممکن است به‌سادگی جذب کسی شوید که بوی خوبی می‌دهد. عطرها سرشار از فرومون هستند و می‌توانند شما را به‌شدت جذاب کنند. یکی از بهترین انتخاب‌ها در این زمینه، عطرهای برند دیور است که احتمالا این برند را در تولید عینک دیور نیز به‌خوبی می‌شناسید. دیور عطرهای بسیار خوشبوی زنانه و مردانه مانند ساواج، پویزن، ادیکت و جادور را روانه بازار کرده است که قیمت هر یک از آن‌ها متفاوت است. شما می‌توانید از طریق این لینک به انواع عطر، عینک و سایر محصولات دیور در فروشگاه دیجی استایل دسترسی پیدا کنید.

  1. عطر زدن به سلامت شما کمک می‌کند

اگرچه هیچ شواهد علمی‌ای برای تایید اثربخشی عطر بر سلامتی وجود ندارد. بااین‌حال، همانطور که مطرح شد عطر زدن به بهبود خلق‌وخو کمک می‌کند که این امر باعث می‌شود از استرس و سایر مسائل مرتبط با اضطراب دور شوید. از سوی دیگر، استفاده از عطر موردعلاقه خود به شما در کاهش اضطراب و تقویت روحیه کمک می‌کند.

  1. عطر زدن بی‌خوابی را درمان می‌کند

یکی دیگر از اثرات درمانی عطر این است که به شما کمک می‌کند شب‌ها بهتر بخوابید. عطرهایی که حاوی روغن‌های ضروری هستند می‌توانند به شما کمک کنند که آرامش پیدا کنید و از خواب شبانه‌ای آرام لذت ببرید.

  1. عطر زدن سردرد را بهبود می‌بخشد

عطر زدن سردرد را بهبود می‌بخشد

این دلیل عطر زدن می‌تواند عجیب باشد اما عطر می‌تواند سردرد را بهبود ببخشد. استفاده از عطر می‌تواند سردردهای آزاردهنده شما را درمان کند. بااین‌حال، این امر برای عطرهایی صدق نمی‌کند که حاوی روغن‌های ضروری‌ای هستند که سردرد را تشدید می‌کنند.

  1. عطر زدن تمرکز شما را بهبود می‌بخشد

وقتی استرس و اضطراب شما کاهش پیدا می‌کند، توجه و تمرکز شما نیز بهبود می‌یابد. خاصیت یک عطر خوب این است که به بهبود روحیه شما به‌شدت کمک می‌کند و خلق شما را بالا می‌برد. این امر به شما کمک می‌کند که به‌خوبی بتوانید وظایف و تکالیف خود را انجام دهید.

  1. عطر زدن شخصیت شما را بسط می‌دهد

 یکی دیگر از مزایای استفاده از عطر باکیفیت این است که می‌تواند شخصیت شما را بسط بدهد. درحالی‌که برخی افراد ممکن است عطرهایی با نت‌های گلی را ترجیح بدهند برخی دیگر ممکن است عطری را ترجیح بدهند که نت خاکی دارند. این امر می‌تواند بسته به علایق و ترجیحات فردی شما متفاوت باشد و بنابراین، نقش مهمی در به تصویر کشیدن شخصیت شما دارد.

  1. استفاده از عطر به شما کمک می‌کند که تحسین شوید

چه کسی دوست ندارد از او تعریف شود؟ استفاده از عطر مناسب باعث می‌شود دائما از سوی دیگران تحسین شوید. حتی اگر دیگران از شما تعریف نکنند اما باز هم عطر زدن تاثیر مثبتی را ایجاد می‌کند. صرف‌نظر از اینکه دیگران شما را تحسین کنند یا نه، وقتی عطر می‌زنید قطعا احساسات مثبتی را در اطرافیانتان ایجاد می‌کنید.

  1. برخی عطرها می‌توانند بوی سیگار را بپوشانند

اگر سیگار می‌کشید، مسئله‌ای که اغلب ممکن است شما را آزار دهد بوی سیگار است که اغلب به بدن و لباستان می‌چسبد و باعث می‌شود دیگران از شما دوری کنند. بااین‌حال، برای این مسئله راه‌حل وجود دارد و آن استفاده از عطر است. برخی عطرها می‌توانند به پوشاندن بوی سیگار کمک کنند تا دیگر کسی در کنار شما اذیت نشود.

درنهایت، در این مقاله با این موضوع آشنا شدید که چرا عطر زدن مهم است و این کار چه فوایدی برای شما به همراه دارد. بنابراین، دفعه بعد که عطر زدید به یاد داشته باشید که این کار تنها برای خوشبو بودن انجام نمی‌شود. عطر زدن به شما احساس بهتری می‌دهد و موجب می‌شود به دیگران نیز احساس بهتری منتقل کنید.

نویسنده: مینا معین اسلام

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *