دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاثیر کلاژن بر مو و بررسی فایده های متفاوت آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب به چگونگی تاثیر کلاژن بر مو می پردازیم و در انتهای آن سعی می کنیم چند مورد از مواد غذایی مفید برای تولید بیش تر کلاژن در بدن را برایتان بیان خواهیم کرد.

کلاژن یکی از مهم ترین موادی می باشد که برای پوست و مو بسیار مفید است. در واقع این ماده می تواند منجر به جوان سازی پوست و ترمیم بافت های مو شده و از شکستگی مو  ها و ایجاد چین و چروک های پوستی پیشگیری می کند. در ادامه شما را با تاثیر کلاژن بر مو آشنا خواهیم کرد.

تاثیر کلاژن بر مو

تاثیر کلاژن بر مو

کلاژن یکی از پروتئین هایی می باشد که در بدن انسان به وفور یافت می شود و می توان گفت این ماده همانند رباط ها و تاندون ها در بدن کار های بسیار مفیدی را انجام می دهد و برای بدن ضروری می باشد. این پروتئین علاوه بر تاثیرات مثبتی که بر پوست و مو دارد می تواند منجر به بهبود سلامت استخوان ها شده و از بروز پوکی استخوان پیشگیری خواهد کرد. تاثیر کلاژن بر مو غیر قابل انکار می باشد و در ادامه شما را با تمامی تاثیرات آن آشنا خواهیم کرد.

سلامت مو ها

داشتن مو های سالم آرزوی بسیاری از افراد می باشد و اگر احساس می کنید مو های شما شکننده و خشک شده اند باید بدانید که میزان کلاژن در بدنتان کاهش یافته است.در واقع کلاژن بدن را وادار به تولید یک سری پروتئین هایی می کند که مخصوص سلامت مو ها هستند و می توانند از مشکلات ایجاد شده پیشگیری کنند.

کاهش آسیب

یکی از بد ترین  آسیب هایی که ممکن است بر سر شما بیاید آسیب دیدن فولیکول های مو می باشد. در واقع فولیکول های مو باعث رشد و تقویت مو هایتان خواهند شد و آسیب دیدن آن ها می تواند رشد مو های شما را مختل کند. کلاژن از این آسیب ها و بیماری هایی که مختص به فولیکول ها هستند پیشگیری می کند و از طرف دیگر با ترمیم پوست سر مانع از ریزش مو های شما شده و سعی می کند روند سفیدی مو را به تاخیر بیندازد.

استفاده از مکمل کلاژن و کاش آسیب ها فولیکولی مو

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مکمل کلاژن

بسیاری از افراد با دانستن فوایدی که کلاژن برای مو هایشان دارد دوست دارند از مکمل این پروتئین استفاده کنند تا بتوانند مو های سالم و پر پشت داشته باشند. اکثر دارو هایی که با عنوان مکمل کلاژن استفاده می شود هیدرولیز شده است و باعث می شود که بدن راحت تر آن را جذب کند. اگر نمی خواهید و دوست ندارید با استفاده از دارو ها این پروتئین را در بدن زیاد کنید می توانید از یک سری از غذا های خاص استفاده کنید تا بتوانید به طور طبیعی این پروتئین را برای بدن تامین کنید. از این مواد غذایی می توان به مایع استخوانی اشاره کرد. سایر مواد غذایی کلاژن دار عبارت اند از :

  • گوشت گاو
  • گوشت مرغ
  • ماهی
  • سوپ با قلم حیوانی
  • ویتامین C

نکته : خوردن این مواد می تواند به طور طبیعی میزان کلاژن خون شما را افزایش داده و به رشد بهتر مو هایتان کمک خواهد کرد.

استفاده از پودر کلاژن و مشکلات آن

استفاده از پودر کلاژن تاثیرات بسیار زیادی بر روی پوست و مو های شما خواهد داشت. البته یادتان نرود که کلاژن برای مو های کل بدن عمل می کند و اگر بیش از حد از آن استفاده کنید ممکن است دچار مو های زائد بسیار زیادی شوید. بهتر است بدون نسخه پزشک هیچ دارویی را خود سر استفاده نکنید زیرا همین مکمل های ساده نیز ممکن است با یک سری از دارو های خاص تداخل داشته باشند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *