دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خواص آب هویج و فوایدی که با مصرف آب هویج بدست می آوریم

  • پروین حیدریان
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
  • ۰

آب هویج علاوه بر مزه دلچسب و لذیذی که دارد کمک فراوانی به بهبود سلامتی و زیبایی بدن می کند. می توان خواص آب هویج را تا حد زیادی مشابه خواص هویج دانست. آب هویج حاوی بسیازی از مزیت های مهم هویج است. و راحتتر مورد استفاده قرار می گیرد.

هویج از خانواده سبزیجات به حساب می آید که دارای رنگ نارنجی روشن و آب و مزه شیرین است. اگر شما صاحب یک آبمیوه گیری هستید می توانید به راحتی در منزل آب هویج را تهیه نمایید و از ارزش غذایی و خواص آب هویج این سبزی معجزه کننده با ارزش غذایی بالا، استفاده نمایید.

هویج یکی از محبوب ترین سبزیجات متنوع در جهان است. آب هویج منبع با ارزشی از مواد غذایی است که با خوردن آن قدرت بدن چند برابر می شود. تعادل قند خون، بهبود سلامت خون، مبارزه با التهاب و پاکسازی کلیه ها، برای محافظت از بینایی، عملکرد مغز و مبارزه با سرطان خون، از جمله مزایای آب هویج هستند.

  فواید آب هویج برای بدن

بررسی فواید و خواص آب هویج

مقدار زیادی از خواص هویج در آب به دست آمده از آن است که حاوی کاروتنوئید بالا است. هویج منبع خوبی از ویتامین A می باشد. همچنین مقدار زیادی از ویتامین های E، D ،C و K را دارا است و همچنین بسیاری از مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم و کلسیم را فراهم می کند. آب هویج به دلیل فیبر بالای خود بسیار مغذی و باعث پاک سازی بدن می شود.

آب هویج باعث تحریک اشتها و بهبود گوارش

خوردن آب هویج، 20 دقیقه قبل از غذا، باعث تحریک ترشحات بدن و آنزیم های گوارشی می شود و باعث می شود تا اشتهای فرد بالا رود. فیبر محلول در هویج برای اندام های گوارشی بسیار مفید است به همین دلیل باعث بالا رفتن اشتها می شود.

خواص و فواید آب هویج

  •  آرون گروپس

خاصیت آب هویج برای بهبود بینایی

اکثر مرد جهان از خواص آب هویج برای تقویت بینایی آگاهند. هویج حاوی دو بتاکاروتن و لوتین است، که این دو ترکیب برای شبکیه چشم مفید هستند. این ترکیبات برای حفاظت از چشم و برای دید در شب، بسیار مفید هستند. کبد، بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل میکند و سپس این ترکیب به شبکیه چشم و رودوپسین می رود که یک ماده لازم برای دید سالم در شب است.

خواص دارویی آب هویج برای چشم

آب هویج برای پیشگیری از سرطان

آب هویج حاوی سطح بالایی از کاروتنوئیدها است و این باعث می شود تا از ابتلا به سرطان پستان پس از یائسگی، تا 20% جلوگیری شود. همچنین در مطالعاتی که صورت گرفته است از بروز سرطان های حنجره، روده بزرگ، پروستات، دهانه رحم و مثانه نیز با کاهش 50% همراه است. در مطالعات دیگر نیز نشان داده شده است که از ابتلا به سرطان ریه نیز جلوگیری میکند.

خواص درمانی آب هویج پیشگیری از سرطان

خواص آب هویج برای پوست

کمبود ویتامین A در بدن باعث آسیب و خشکی به پوست، مو و ناخن می شود. به دلیل داشتن ویتامین بالا، آب هویج قادر به کمک و جلوگیری از ابتلا به پسوریازیس و دیگر مشکلات پوستی می شود.

خواص آب هویج برای پوست

فواید آب هویج برای زنان باردار

آب هویج علاوه بر مزیت های فراوانی که برای دوران بارداری به همراه دارد فواید و خواص فراوانی نیز در دوران شیردهی دارد. مادران شیرده باید از خواص آب هویج مطلع باشند. آب هویج باعث غنی سازی شیر مادر می شود و همچنین می تواند کلسیم در دوران بارداری را تامین کند. آب هویج یک راه عالی برای دریافت ویتامین A برای تغذیه نوزاد از طریق شیر مادر، است.

خاصیت های آب هویج برای زن باردار

 آب هویج برای بهبود عملکرد کبد

یکی از روش های مفید برای سلامتی کبد، مصرف بین 2 یا 3 پیمانه آب هویج در روز است. این مقدار باعث می شود تا سم های وارد شده به کبد را پاک سازی کند.

آب هویج علاوه بر طعم خوشمزه ای که دارد فواید فراوانی نیز برای بدن دارد که مهم ترین فواید و خواص آب هویج را در این مقاله ملاحظه نمودید. برای دیدن انواع خواص مواد غذایی کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *