دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

از مزایای زندگی مجردی مطلع شوید!

  • سحر هودانلویی
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

ازدواج در کنار مزایای که دارد معایبی نیز خواهد داشت که هر فردی نمی‌تواند آن را تحمل نماید. از این رو زندگی مجردی می تواند انتخاب این دسته از افراد باشد. در ادامه این مطلب مزایای زندگی مجردی را معرفی کرده ایم تا با درک همه جوانب خود تصمیم به مجرد ماندن و یا متاهل بودن بگیرید.

طی آمار به دست آمده در ایران گفتنی می باشد که چیزی در حدود ۳۵ درصد از مردان مجرد هستند که به مراتب آمار بسیار بالایی به حساب می آید. همچنین برخی از افراد این سبک زندگی را بیشتر دوست دارند که برای همین به معرفی مزایای زندگی مجردی پرداخته ایم.

معرفی مزایای زندگی مجردی

همان طور که می‌دانید در دین اسلام ازدواج و تشکیل خانواده بسیار مورد احترام قرار دارد که از این رو برخی از افراد، مجردها را در این رابطه سرزنش می‌کنند. اما در سال‌های اخیر و با توجه به شرایط اقتصادی می‌توان به جوانان این حق را داد که زندگی مجردی را در ازای زندگی متاهلی انتخاب نمایند.

آشنایی با پیامد های مثبت زندگی مجردی

برای زندگی تان صاحب اختیار هستید

قابل به ذکر می باشد که رابطه عاطفی با مصالحه و سازش در یک راستا قرار گرفته است که از این رو برای ایجاد آرامش در زندگی به فدا نمودن چیز هایی که دوست دارید مجبور خواهید شد. از این رو پیشنهاد می کنیم که از تنهایی خود نهایت لذت را ببرید و توجه داشته باشید که در برخی از مواقع خود پسندی می‌تواند به افزایش عزت نفستان منجر گردد. همچنین ارباب خود بودن بدان معناست که می توانید خود در هر لحظه از زندگی تصمیم‌ گیرنده باشید و نیاز نداشته باشید که برای هر لحظه از زندگی خود به فرد دیگری پاسخ دهید.

می توانید به هر آنچه که می خواهید، توجه کنید

در اصطلاح دیگر زندگی را می‌توان به مانند شعبده‌ بازی معرفی نمود که مجبور هستید همه عناصر را در هوا نگه دارید و به طور یکسان به تمام آن ها توجه داشته باشید اما در با سقوط هر یک از این عناصر بایستی تمام توان و قدرت خود را صرف بقیه نمایید. این عبارت مثال کوچکی برای توجه به حرفه و شغل خود می باشد بدون آنکه ترس از بین رفتن رابطه عاشقانه تان را داشته باشید. از این رو به تمام افراد مجرد چنین پیشنهاد می‌کنیم که تا می توانند از این وقت خود به خوبی استفاده نمایند و به پیشرفت و ترقی در حرفه و شغل خود بپردازند.

زمان انجام کارها را خود تعیین می کنید

گفتنی می‌باشد که تنهایی شما را از انجام کار های یکنواخت و یکسان باز می دارد، بدین صورت که هر هنگام توانش را داشته باشید، آن را انجام می دهید و هر زمان که اراده کنید با دوستان خود به تفریح و خوشگذرانی می پردازید و یا به سفرهای دل انگیز می روید. همه این اقدامات را می توانید بدون آنکه به فرد دیگری جواب بدهید انجام دهید و از آزادی خود نهایت لذت را ببرید.

مزایای زندگی مجردی چه می باشد؟

  •  آرون گروپس

مجبور به تحمل عادات بد دیگری نیستید

همچنین از دیگر مزایای زندگی مجردی آن است که می توانید هر کاری را که خود با آن احساس راحتی دارید انجام دهید. همچنین دیگر نیازی نیست که در مقابل عادات بد و آزاردهنده فرد دیگری چشم‌ پوشی کنید و با نهایت فروتنی از آن بگذرید. بدین صورت که در هنگام مجبور به شنیدن خر و پف های فرد دیگری در هنگام خواب نیستید و یا کسی که همه پتو را از آن خود کرد و به شما توجهی ندارد.

در زندگی مجردی می توانید به تنهایی هر چیزی را از آن خود کنید و نهایت لذت را از ضروریات زندگی خود ببرید.

برای خود از وقت بیشتری برخوردار هستید

هنگامی که مجرد هستید دلیلی برای گوشه نشینی و یا انجام هر کاری نیست. شما هر بار که بخواهید می توانید ورزش کنید، پیاده روی نمایید،سازی بنوازید، فیلم تماشا کنید و یا به بازی بپردازید چرا که در این لحظه هیچ کسی نیست که بتواند جلو دار شما باشد. همچنین در ازای وقت گذاشتن برای شریک خود می‌توانید به وقت گذرانی و تفریح با دوستان صمیمی تان بپردازید.

پول هایتان را تماما برای خود خرج می کنید

در صورتی که ازدواج کرده باشید به همسر خود باید توجهاتی داشته باشید، که دیر یا زود مقدار قابل توجهی از سرمایه تان را به او بدهید. دوران مجردی آزادی کامل مالی را برای شما در پی دارد که هرگز نگران هزینه رستوران و یا خریدن هدایا برای دیگری نیستید. گفتنی می باشد که این عبارت به معنای پس انداز کامل برای آینده خود تلقی نمی گردد و می تواند در اصطلاح دیگر از صرف خرید لباس و مخارج غیر ضروری برای خود گردد که در اینجا تنها نکته‌ای که حائز اهمیت است آن می باشد که ریال به ریال آن تنها برای خود خرج می گردد و صاحب تمام کمال آن می باشید.

مزایای زندگی مجردی به چه صورت است؟

آزادی کامل خواهید داشت

همچنین دیگر مزایای زندگی مجردی آن است که می توانید وقت خود را برای لذت بردن از تنهایی و پیشرفت مهارت استفاده نمایید. بدین صورت که مجرد بودن شما را مجبور به انجام کارهایی همانند آشپزی، شستشوی لباس و تمیز کردن خانه می کند که از این رو مهارت خوبی را برای انجام کارهای مختلف به دست می آورید و هنگامی که تصمیم داشته باشید پای به زندگی متعهدی بگذارید، برگ برنده‌ را در آن زمان به دست دارید.

نگران تغییر وزن خود نیستید

در این زمان همه چیز تحت اختیار شما است؛ شما می توانید زمان زیادی را صرف ورزش کردن و یا پیاده روی کنید و یا حتی می‌توانید بیشتر اوقات به خوشگذرانی و مصرف خوراکی های متعدد نمایید. دیگر کسی نیست که به شما در رابطه با وزن تان غر بزند، همچنین در خانه می‌توانید هر جوری که دوست دارید لباس بپوشید و کسی شما را در این رابطه بازخواست نمی‌کند، چرا که در برخی از مواقع انسان دوست دارد که با سر و وضع ژولیده و نامرتب در آزادی خود قدم بزند.

مجبور به تحمل بد اخلاقی ها نیستید

شما نیز در زندگی اطرافیان خود می توانید افراد متعددی را مشاهده کنید که همواره از رفتار بد همسر شکایت می کنند گه در این حالت دوست دارند از دست آن ها سر به بیابان بگذارند. اگر شما نیز نمی‌خواهد قربانی بعدی در رابطه با تحمل خلق و خوی بد کسی باشید از تنهایی و مجردی خود نهایت لذت را ببرید.

تنهایی

قابل به ذکر است که هر نکته دارای خوب و بد می باشد تنها چیزی که حائز اهمیت است این است که بتوانید جنبه خوب را تشخیص دهید. همچنین زندگی اجتماعی اهمیت زیادی برای همسر قائل می باشد که هورمون های بدن نیز در این شرایط نقش موثری ایفا می‌نمایند. از این رو پیشنهاد می کنیم افرادی که نمی خواهند به این زودی ها استقلال و تنهایی خود را از بین ببرند با هر بار فکر کردن به ازدواج نکات گفته شده در این مطلب را مرور نمایند.

معرفی مزایای زندگی مجردی

در پایان شناخت مزایای زندگی مجردی برای مطالعه دیگر مطالب مرتبط بر روی لینک های مقایسه زندگی مجردی و متاهلی و زندگی مجردی موفق کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *