دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اصول طراحی و ساخت استخر در پشت بام

  • ندا خوشرو
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب مدل هایی از استخر در پشت بام را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار دادیم که امیدواریم از مشاهده آن ها نهایت بهره را برده باشید و مورد توجه تان قرار گرفته باشند.

طراحی استخر در پشت بام باعث می شود تا شما برای شنا کردن فضایی زیبا و لاکچری را بسازید و علاوه بر این با شنا کردن در ارتفاع از ویو اطراف نهایت لذت را ببرید و فضایی متفاوت را تجربه کنید.

طراحی استخر در پشت بام به کمک ایده های کاربردی

استخر روی روف گاردن امروزه توجه اغلب طراحان ساختمان را به سوی خود جلب کرده است و باعث می شود تا امکانات روف گاردن نیز افزایش پیدا کند و فضایی لوکس و زیباتری در محیط روف گاردن ایجاد شود. در ادامه ایده هایی برای طراحی استخر روی روف گاردن را پیش رو خواهید داشت.

طراحی استخر در پشت بام

دیزاین استخر برای روف گاردن

استخری که روی بام ساخته می شود می تواند دارای اشکال هندسی مختلف نظیر گرد و مستطیل و مربع و … باشد همچنین شما می توانید با توجه به ابعاد بام ساختمان ابعاد استخر را تعیین کنید.

استخر شیشه ای از انواع مدل های جذاب و خاص می باشد و شما می توانید این نوع استخر را روی روف گاردن طراحی نمایید و فضایی متفاوت را در این محیط ایجاد نمایید همچنین زیر بنای استخر باید به صورتی باشد که بتواند حجم بالای آب موجود در فضای استخر را تحمل کند و از ریزش سقف و رساندن آسیب های بزرگ به ساختمان جلوگیری شود. لوله کشی آب استخر نیز باید به شکل اصولی انجام شود تا شما بتوانید به راحتی فضای استخر را پر از آب نمایید. علاوه بر این قرار دادن دریچه تخلیه آب در مکانی مناسب از استخر یکی دیگر از نکاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد و دریچه تخلیه باید به صورتی باشد که شما بتوانید بدون هیچ نگرانی آب استخر را خالی نمایید.

برای اندازه گیری دقیق ابعاد استخر باید به این نکته توجه داشته باشید که ستون های منزل تان تا چه حد ظرفیت و طاقت تحمل حجم زیاد آب را دارد. اگر شما تمایل دارید استخر را به صورت مستطیلی یا مربعی شکل بسازید باید آن را در فضایی ثابت و به صورت رو کار پیاده سازی کنید زیرا طراحی استخر به شکل تو کار سخت و زمان بر است.

طراحی استخر روی پشت بام به کمک روش های کاربردی استخر روی پشت بام با طراحی نوین طراحی استخر روی بام به کمک روش کاربردی مدل استخر رو باز روی بام استخر چوبی روی پشت بام دیزاین استخر سرپوشیده روی پشت بام مدل استخر سرپوشیده و شیک استخر رو باز مدل استخر گرد روی پشت بام طراحی استخر روی پشت بام به کمک روش های کاربردی و خاص

  •  آرون گروپس

برای ساخت بدنه استخر می توانید از متریال های مختلف نظیر پلی استر و وینیل و الیافت شمعی و برزنت استفاده نمایید همچنین بدنه استخر را می توانید به صورت بتنی و چوبی و … نیز طراحی نمایید که هر یک از این متریال ها دارای مزایا و معایب خاص خود می باشند. استخر با بدنه برزنتی یا الیاف شمعی دارای مقاومت زیادی است و اگر شما تمایل داشته باشید استخر را جمع کنید می توانید این کار را به راحتی انجام بدهید ولی اگر استخر را به صورت بتنی و چوبی بسازید برای جمع آوری و تخریب آن باید هزینه زیادی را صرف کنید. اگر تمایل دارید فضای استخر امنیت داشته باشد می توانید آن را به استخر سرپوشیده بسازید.

استخر را می توانید در انواع ابعاد مختلف دو متری و سه متری و پنج متری و هفت متری و ده متری بسازید که هر یک از این ابعاد به صورت آماده موجود می باشند و در ارتفاع های مختلف روانه بازار می شوند. برای نورپردازی استخر سرپوشیده و استخر رو باز ایده های زیادی وجود دارد و شما می توانید برای طراحی نورپردازی از چراغ های دیواری و ایستاده و … استفاده نمایید.

استخر مربع شکل روی پشت بام نورپردازی استخر رو باز استخر شیک و مربع شکل استخر بیضی شکل روی روف گاردن استخر کوچک و شیک روی پشت بام طرح استخر مدل استخر رو باز

ساختن استخر روی پشت بام از انواع پروسه های مهم و خاص است که هر فردی می تواند آن را به بهترین شکل ممکن در اختیار داشته باشد علاوه بر این برای طراحی این نوع استخر باید از متخصصین مجرب و کار بلد استفاده نمایید تا بهترین خدمات را به شما ارائه دهند و آسیبی به ساختمان وارد نشود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *