دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

گام اول برای مهاجرت چیست؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

گام اول در مهاجرت کردن انتخاب روشی است که بر اساس آن قصد مهاجرت دارید. در این زمینه باید به دفاتر حقوقی مراجعه کنید و راهنمایی های لازم را در این زمینه کسب کنید. همانطور که می دانید انواع مهاجرت شامل مهاجرت های تحصیلی، کاری، تولد، ازدواج، پناهندگی، سرمایه گذاری و … می باشند که در این مقاله بیان می شوند.

انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کردن یکی از موارد مهمی است که هر مهاجری نسبت به آن اهمیت خاصی قائل می باشد. زیرا با انتخاب درست کشور مقصد می توانند، به موقعیت مناسب تری دست پیدا کنند. در این زمینه مقاله های متعددی ارائه می شو که به افراد متقاضی کمک می کند، تا درست به دغدغه های خود در این زمینه پاسخ دهد. در مهاجرت افراد عوامل متعدی تاثیرگذار می باشند، مهم ترین عامل نیز انتخاب کردن روش درست برای مهاجرت می باشد. روش مهاجرت کردن بسیار سرنوشت ساز است و برای اینکه انتخابی درست داشته باشید باشد به دفاتر حقوقی و مشاوره مراجعه کنید، تا راهنمایی اصولی تر در این زمینه ها دریافت نمایید. در این مقاله نیز درباره گام اول برای مهاجرت توضیحات بیشتری ارائه می دهیم.

گام های اساسی در مهاجرت

گام اول برای مهاجرت

همانطور که می دانید یکی از مراحل مهم در مهاجرت انتخاب کردن روشی درست و اصولی می باشد. عوامل مهمی که در انتخاب روش مهاجرتی فرد موثر هستند، شامل تحصیلات، سن و میزان تمکن مالی فرد است. یخی از افراد که دارای سطح بالای تمکن مالی هستند، می توانند از طریق سرمایه گذاری به راحتی مهاجرت کنند. عده ای دیگر نیز با استفاده از ویزای کاری و تحصیلی اقدام به این کار می کنند. متاسفانه در سال های اخیر افراد زیادی روش پناهندگی را برای مهاجرت انتخاب می کنند که این امر ناشی از انتخاب اصولی آن می باشد.

آشنایی با گام های مهاجرت

با توجه به اینکه قوانین مهاجرت در کشورهای مختلف متعدد است، بنا به شرایط مهاجرتی هر کشور و فرد می توان اقدام به مهاجرت نمود. زمانی فرد می تواند درست انتخاب کند که اطلاعات کافی و به روز شده در این زمینه را داشته باشد. در این زمینه می توانید، از مقالات به روز شده، یا دفاتر حقوقی و مشاوره نیز کمک بگیرید. با توجه به اینکه اولین گام  اول در مهاجرت کردن انتخاب روش درست برای مهاجرت کردن است. در ادامه این بخش به روش های مهم مهاجرت کردن اشاره خواهیم کرد.

اولین گام مهاجرت

  •  آرون گروپس

مهاجرت تحصیلی:

همانطور که می دانید، یکی از مهم ترین و پر طرفدارترین شیوه های مهاجرتی مهاجرت تحصیلی می باشد. در این شیوه فرد باید حداقل به مدت ۱۲ ماه در کشور مقصد تحصیل کرده باشد. در میان ایرانیان این شیوه مهاجرتی بسیار رواج دارد. بسیاری از افراد هر ساله برای ادامه تحصیل به کشورهای دیگر می روند، تا شرایط تحصیلی بهتری داشته باشند. برای این شیوه مهاجرتی باید ابتدا ویزای دانشجویی دریافت کنید. برای برخی از افراد کمک هزینه بورسیه و کمک هزینه تحصیلی نیز صادر می شود.

در بسیاری از کشورها شهریه دانشجویان بین المللی با شهریه دانشجویان بومی متفاوت است. یکی دیگر از عواملی که موجب می شود، مهاجران زیادی از ویزای تحصیلی استفاده کنند، شرایط مناسب برای اقامت دائم می باشد. هر ساله کشورهای زیادی در این زمینه مهاجر می پذیرند که کانادا، فنلاند و … از جمله مهم ترین این کشورها می باشند. شما در لینک می توانید، همه چیز درباره تحصیل در فنلاند را بدانید.

گام اول برای مهاجرت

مهاجرت کاری:

همانطور که اشاره شد گام اول برای مهاجرت کردن انتخاب روش درست مهاجرتی است، شما برای این منظور باید قصدتان از مهاجرت را بهتر بدانید. اگر قصد دارید با مهاجرت کردن موقعیت شغلی خود را ارتقا دهید و اقامت دائم دریافت کنید، بهتر است، از شیوه مهاجرت کاری استفاده کنید. در این شیوه مهاجرتی فرد می تواند از طریق کارفرمای خود در کشور مقصد اقدام به مهاجرت و اخذ ویزا نماید. برای این منظور شما باید کشوری را انتخاب نمایید که مرتبط با حیطه کاری شما فعالیت می کند.

گام های مهاجرت کردن

در روش مهاجرت شغلی امکان اقامت دائم برای فرد ایجاد می شود. افراد بنا به توانایی ها و مهارت هایی که دارند، می توانند در حیطه های شغلی مختلفی فعالیت داشته باشند. برخی از کشورها نیز در زمینه پذیرش شغلی و اخذ ویزای شغلی با یکدیگر متفاوت هستند و دارای شرایط ویژه تری می باشند. مهاجرت از طریق خود اشتغالی نیز می تواند روش دیگری برای مهاجرت باشد که فرد در آن نوعی استارتاپی دارد و در کشور دیگر به کارآفرینی می پردازد که از این طریق می تواند مهاجرت کند.

مراحل مهاجرت

پناهندگی:

این شیوه نیز در سال های اخیر متقاضیان زیادی داشته است. اما در این شیوه مهاجرتی امتیازات کمی برای فرد مهاجر وجود دارد. در این شیوه فرد به دلیل ترس یا خطر در کشور خود اقدام به پناهندگی به دیگر کشورها می کند. در این صورت فرد امکان بازگشت به کشور خود را نخواهد داشت. این شیوه غیر قانونی است، پناهندگان بعد از ورود به کشور مورد نظر باید دوره های آموزشی را طی کنند و در کمپ قرار بگیرند. این افراد بنا به قوانین سازمان ملل متحد از برخی امتیازات محروم می شوند.

سرمایه گذاری:

اولین گام برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری کردن، داشتن تمکن مالی می باشد. افرادی که وضعیت مالی مناسبی دارند و می توانند در کشورهای دیگر امرار معاش کنند، می توانند با سرمایه گذاری کردن در بخش های مختلف اقامت دائم آن را دریافت نمایند. در این شیوه فرد متقاضی باید مبلغ قابل توجهی را در کشور مورد نظر سرمایه گذاری نماید. این فرایند به شکل قانونی صورت می گیرد و افرادی که پرینت حساب بانکی خود را در اختیار سفارتخانه قرار می دهند، در صورت تایید می توانند اقدام به مهاجرت نمایند. شما می توانید در بخش های مختلفی اقدام به سرمایه گذاری نمایید، اما این مورد بسته به شرایط خاص سرمایه گذاری در هر کشور می باشد.

گام های مهاجرتی

مهاجرت از طریق تولد فرزند و یا ازدواج نیز از دیگر شیوه های مهاجرتی می باشد. آنچه باید درباره مهاجرت از طریق تولد فرزند بدانیم، این است که در این شیوه شما باید فرزندان در کشور مورد نظر متولد شود، در این صورت ق شهروندی آن کشور را دریافت خواهد کرد و به این شکل می تواند برای شما نیز امتیازاتی داشته باشد. در روش مهاجرت از طریق ازدواج نیز که یکی از مراحل در آن ازدواج با فرد اتباع کشور مقصد است، می توانید به راحتی مهاجرت کنید که در صورت تایید از سوی سفارتخانه امکان پذیر است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *