دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی بهترین دیدنی های شمال در زمستان

  • محدثه خاکشور
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

در صورتی که قصد حضور در مهمانی زمستانی پرشکوه شمالی کشور را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم قبل از عازم شدن و برنامه ریزی برای سفر در این مطلب با دیدنی های شمال در زمستان آشنا شوید.

شمال کشور در واقع اطلاق یافته به یک مکان و یا نقطه خاص از ایران نیست، بخش شمالی کشور شامل استان های گیلان، مازندران، گلستان که برای میزبانی از مسافران در هر فصل و زمانی و با هر سلیقه ای جاذبه ی توریستی در چنته داشته و آماده میزبانی می باشد. در این مطلب چند نمونه از دیدنی های شمال در زمستان را معرفی خواهیم کرد.

دیدنی های شمال در زمستان

معرفی دیدنی های شمال در زمستان

وقتی حرف از سفر و گردشگری که می شود، اولین نظرها به جانب شمال کشور و اولویت انتخاب ها از آن شمال کشور می گردد. البته که این منتخب بودن در فصول بهار و تابستان کمی بیشتر بوده و در زمستان تنها با کمی ریزشی روبرو می شود. البته این کم شدن متناسب با مکان های مختلف، متفاوت است. در برخی از نقاط شمالی کشور به دلیل جالب توجه بودن چشم اندازهای پاییزی و زمستانی میزبان تعداد زیادی توریست می باشد. چه بسا افرادی وجود دارند که عاشق سفر در طبیعت سفید پوش زمستانی و یا حتی مناظر زیبا و سرسبز محصور در چشم اندازهای زمستانی هستند.

جنگل دالخانی، جنگل ناهارخوران، ساحل گیسوم، پارک جنگلی کشپل نور، پارک جنگلی نمک آبرود، جاده توسکستان و لیلا کوه از منطق گردشگری شمال می باشد که می توان در فصول مختلف و فصل زمستان از آن ها دیدن کرد.

همچنین جنگل ابر شاهرود، چمستان مازندران، ییلاق سوباتان، جاده چالوس، دهکده مازیچال، دشت لار، دریاچه جنگلی چورت، رامسر، جنگل الیمستان، اولسبلنگاه، روستای یوش، روستای لومه و کوته، آبشار لاتون، رضوانشهر و … نیز از جاذبه های دیدنی پاییزی و زمستانی شمال کشور می باشد.

دیدنی های شمال در زمستان

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

پارک جنگلی کشپل نور

این پارک از جمله دیدنی های توریستی شمال در زمستان به شمار می رود که با شامل تجهیزات رفاهی، تفریحی و اقامتی مناسب به خوبی می تواند در این فصل از سال، از گردشگران میزبانی کند. طبیعت زیبای آن متشکل از درختان مرتفع و بسیار افرا در مجاورت ۸ رودخانه فصلی و دائمی، و همین طور چشمه های زیرزمینی جوشان بسیاری است که چشم هر بیننده ای را خیره می کند. البته زیبایی آن به همین جا ختم نمی شود و با سفر به آن تازه می توانید پرده از عظمت زیبایی آن بردارید.

برای دسترسی به آن می توانید ابتدا وارد استان مازندران، سپس شهر نور، ۲ و نیم کیلومتری چمستان- پارک جنگلی کشپل گردید.

دیدنی های شمال در زمستان

جاده سراوان به فومن

جاده سراوان به فومن یکی دیگر از جاده های جنگلی گیلان محسوب می شود که از ابتدای ورودی رشت، روبروی موزه میراث روستایی گیلان در پارک جنگلی سراوان شروع گردیده و تا شهر فومن امتداد می یابد. در طی راه نواحی سرسبز بسیاری را مشاهده خواهید کرد. به دلیل وجود مه و مرطوب بودن زیاد هوا در ساعت های نخستین لازم است حتما دقت بیشتری در رانندگی و رعایت نکات ایمنی داشته باشید. برای پذیرایی از خود و همراهان نیز می توانید به رستوران، کافه، سفره خانه موجود در این جاده و همچنین شهرهای کوچک و بزرگ آن مراجعه نموده و هم از آن دیدن نمایید.

دیدنی های شمال در زمستان

پارک جنگلی نمک آبرود

از جمله دیدنی های گردشگری واقع در چالوس که به خاطر نواحی دست نخورده و درخت های قدیمی اش، زمین های بازی، تفریح های آبی گوناگون و همچنین تفریح های هوایی پارک جنگلی تبدیل به یکی از جاذبه های توریستی پر استقبال شده است.

دیدنی های شمال در زمستان

جنگل دالخانی (دالان بهشت رامسر)

این جنگل به دلیل دارا بودن یک جاده ی سرسبز واقع در قلب جنگل، به «دالان بهشت» نیز می شناسند. این چشم انداز زیبا و خیره کننده همراه با مه غلیظی که جاده را پوشانده می تواند شما را بر این باور معتقد کند که در خواب به سر می برید و بیش از رویا نمی باشد.

پارک جنگلی بز چفت

در میان توریست ها این پارک به پارک جنگلی بابل کنار نیز معروف است. چشم انداز این پارک به قدری زیبا و چشم نواز است که حتی با حداقل امکانات نیز توانسته در مرکز توجه گردشگران قرار بگیرد.

دیدنی های شمال در زمستان

جزیره آشورزاده

گلستان آن بخش از ایران است که هم دارای نواحی کویری و هم دارای نواحی بلند و کوهستانی می باشد. البته همین موضوع موجب در مرکز توجه و لیست جاذبه های گردشگری قرار گرفتن شده است. دیدن اسب های وحشی، چادرهای کوچ نشینی، دیدن زندگی در نواحی گمیشان از جمله دیدنی های این منطقه است.

جنگل الگندره

این جنگل از دیگر جاذبه های دیدنی گرگان و جنگل های زیبای ایران به شمار می رود که بازدید و بهره مندی از طبیعت آن محدود به زمان و یا فصل خاصی نمی باشد. در مطالب قبلی به طور مفصل تر به معرفی پارک جنگلی النگ دره پرداخته ایم.

دیدنی های شمال در زمستان

پارک جنگلی گیسوم و ساحل گیسوم

در شهر تالش جاذبه های توریستی متنوع و بسیاری وجود دارند که از جمله ی آنها می توان به ساحل گیوم و پارک جنگلی همنام آن اشاره داشت. این ساحل در فاصله کمی از پارک جنگلی نامبرده و در فاصله ی ۱۷ کیلومتری شهرستان تالش واقع شده است. اقامت چندین شب خاطره انگیز در ساحل گیسوم می تواند لحظات زیبایی را به وجود آورد.

دیدنی های شمال در زمستان

ناحیه ییلاقی لیلا کوه

در شهر لنگرود، در مجاورت جنگل های سرسبز و خاص و همچنین زمین های چای، باغهای پرتقال به همراه رستوران و کافه و سایر امکانات توریستی ناحیه ای ییلاقی وجود دارد که از آن یک جاذبه ی توریستی و پر بازدید به وجود آورده است.

دیدنی های شمال در زمستان
شمال کشور اعم از استان گلستان، استان گرگان و استان مازندران دارای انواع جاذبه های گردشگری از جمله دریا و ساحل، جاده، جنگل، مکان های تفریحی و گردشگری و حتی اقامت در ویلاهای دارای اجاق های با هیزم می باشد که انتخاب خوب و مناسبی برای هر فرد خوش ذوق و علاقه مند به سفر محسوب شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *