دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

انواع پارچه مناسب برای لباس کودک و نوزاد

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب قرار است پارچه های مناسب برای لباس کودک را به شما معرفی کنیم تا بتوانید روی خریدهای خود دقت بیش تری داشته باشید. اگر دانستن این اطلاعات برای شما مفید است تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

یکی از سوال هایی که برای والدین ایجاد می شود این است که پارچه مناسب برای لباس کودک چه جنسی دارد و این پارچه ها چه ویژگی هایی می توانند داشته باشند. در واقع لباس های کودک باید ضد حساسیت باشند زیرا پوست آن ها بسیار حساس است و اگر نتوانید لباس مناسب برای آن ها تهیه کنید حساسیت ها و بیماری های پوستی زیادی برایشان ایجاد خواهد شد.

پارچه مناسب برای لباس کودک

پارچه مناسب برای لباس کودک و نوزاد

اگر پوست کودک شما هم حساس می باشد و نمی دانید چه پارچه هایی برای او مناسب است در ادامه شما را با پارچه مناسب برای لباس کودک آشنا خواهیم کرد و شما می توانید با دانستن اطلاعاتی در مورد انواع پارچه ها لباس مناسب برای کودک خود بیابید.

پارچه های پنبه ای

اولین انتخاب هر مادر و پدری برای تهیه لباس جنس پنبه می باشد. البته حدودا ۹۰ نوع پنبه داریم که بیش تر افراد نسبت به آن ها آشنایی ندارند و معمولا لباس هایی را با جنس پنبه های مصنوعی می خرند. لباس هایی که با پنبه های مصنوعی ساخته می شوند معمولا نسبت به شستشو مقاوم نیستند و بعد از اولین شستشو خشک خواهند شد و تن و بدن کودک را اذیت می کنند. بهتر است سعی کنید در حین خرید لباس به جای توجه به طرح و رنگش به پارچه و کیفیت آن توجه گنید.

پارچه نخ پنبه

این پارچه ها برای کودکان بسیار مناسب اند و ۱۰۰ درصد نخی اند. در واقع این لباس ها می تواند میزان حساسیت های بدن کودکان را به میزان بسیار زیادی کاهش داده و از بروز دوباره حساسیت ها می کاهد. این لباس ها برای خانه و خواب کودکان بسیار خوب است و کودک در این پارچه ها راحت تر از زمان های دیگری است. پارچه های نخی معمولا نرم اند و بافت بسیار ظریفی دارند که می توانید به۹راحتی آن ها را از سایر پارچه ها تشخیص دهید. بیش تر افراد از این لباس ها برای نوزادان استفاده می کنند زیرا در نوزادان در روز لباس های زیادی کثیف می کنند و شما نیاز به پارچه هایی دارید که بتوانید سریع آن ها را خشک کرده و مورد استفاده مجدد قرار دهید.

پارچه وال و لباس هایی که از آن ساخته می شوند برای کودکان مناسب اند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

پارچه های وال

پارچه های وال نازک و تور مانند می باشد. این پارچه ها شباهت بسیار زیادی به نخ پنبه ها دارد ولی ساختار آن ها نسبت به پارچه های نخی کمی ضعیف تر می باشد. اگر از این پارچه ها برای لباس کودکان خود استفاده کنید هوا به راحتی در آن ها جریان می یابد و برای روزمره کودکان  مناسب است.

ماهوت نخ پنبه

این پارچه ها بسیار سبک می باشد و چروک نمی شود. ماهوت پنبه از جنس پنبه یا ترکیبی از پنبه و سایر الیاف است. از نوع پنبه ای این پارچه ها برای لباس های کودکان استفاده می شود که بسیار راحت بوده و حساسیت های نوزادی را برطرف می کند. در واقع پارچه هایی که از جنس ماهوت پنبه هستند دارای سطحی براق و بافت کج راه هستند.

پارچه لینن

این پارچه از الیاف کتان می باشد بنابراین دارای بافت ساده است. پارچه های لینن معمولا نرم و سبک اند. معمولا پارچه های لینن چروک می شوند ولی هنوز هم محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم دارند و برای دوختن پیراهن های کودکانه بسیار مناسب است.

پارچه چیت

پارچه چیت

پارچه چیت یکی دیگر از انواع پارچه مناسب برای لباس کودک می باشد زیرا این پارچه ها دارای وزن های مختلفی اند و بافت ان ها بسیار متفاوت می باشد و می تواند تنوع بسیار زیادی را برای شما ایجاد کند. چیت های نازک معمولا برای تهیه لباس های کودکان بسیار مفید است و می توانید از این پارچه لباس های بسیار خوبی تهیه کنید. از پارچه های چیت استفاده های بسیار زیادی می شود ولی مهم ترین و بیش ترین استفاده هایی که از این پارچه می شود عبارت است از :

پارچه Batiste

این پارچه بسیار نرم می باشد و جنس آن از پنبه می باشد ولی مانند پنبه های قبلی نیست و تفاوت هایی دارد. سبک بودن پارچه می تواند منجر به محبوبیت آن شود و Batiste نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. از این پارچه بسیار نرم و لطیف می توانید برای کودکان خود لباس های بسیار زیبایی تهیه کنید.

پارچه مناسب برای لباس کودک

پارچه نخی گلدوزی شده با نام Eyelet cottom

Eyelet cottom یکی از انواع پارچه های بسیار خوبی می باشد که شما می توانید برای کودکان خود لباس بدوزید. این پارچه ها برای دوختن لباس های دخترانه کاربرد بسیار زیادی دارد و می توانید از این پارچه ها به عنوان پارچه اصلی استفاده کنید و دیگر نیازی به استفاده از آستر ندارید.

پارچه ژرسه

از این پارچه می توانید بهترین لباس ها را برای کودک خود بدوزید زیرا آن ها از این پارچه ها بسیار راضی اند و می توانند با آن راحت تر بازی کنند. در واقع این نوع پارچه بسیار نرم تر از سایر موارد است و با حرکات بدن کودکان سازگاری بسیاری دارد و آن ها را اذیت نمی کند.

پارچه Fleece

این پارچه با نام عمومی تدی ببعی رایج است. در واقع این پارچه می تواند جایگزین پشم اصلی حیوانات باشد و برای لباس های زمستانی بسیار مناسب است. پارچه Fleece می تواند رطوبت بدن را حفظ کند و بدن را گرم نگه می دارد. نگهداری از این لباس ها بسیار راحت می باشد و این لباس ها به سرعت شسته خواهند شد و لکه ای را به خود نمی گیرند.

پارچه میکروفایبر

میکروفایبر

پارچه های میکروفایبر لطافت بالایی دارند و از بروز حساسیت های پوستی پیشگیری می کنند و شما می توانید برای کودکان خود از این پارچه ها استفاده کنید.

پارچه بامبو

این پارچه گیاهی می باشد و مشتق شده از گیاه بامبو می باشد و در ساختار آن سلولز به کار رفته است. این پارچه به صورت کاملا طبیعی ساخته شده است بنابراین انتظار داریم که باعث ایجاد آلرژی و حساسیت نشود و کودکان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. یکی از مهم ترین خاصیتی که این نوع پارچه ها دارند این است که متناسب با دمای محیط تنظیم می شوند و بدن کودکان شما را خیلی گرم نمی کند و برای کودکانی که حساس هستند بهترین پارچه است.

پارچه بامبو

نکات مهم در حین تهیه پارچه لباس

پارچه مناسب برای لباس کودک اهمیت بسیار بالایی دارد بنابراین اگر دوست دارید لباسی متناسب با بدن کودکتان برایش تهیه کنید باید یک سری از نکات را در مورد پارچه های انتخابی بدانید.

  • لباس های بسیار زیادی با جنس پلی استر، نایلون و تور های مصنوعی وجود دارد ولی بهتر است بدانید که این لباس ها می توانند آسیب های بسیار زیادی به بدن کودک برسانند بنابراین بهتر است جلوی وسوسه شدن خود را بگیرید و لباس هایی متناسب با پوست بدنشان انتخاب کنید.
  • کودک تا زمانی که کمی بزرگ شود به لباس های خود اهمیت نمی دهد و فکر نمی کند که دیگران برای لباس های زیبایش به او خیره شده اند بنابراین بهتر است سعی کنید لباس های راحت برایش تهیه کنید تا بتواند به خوبی آن ها را بپوشد و آسیبی به پوست بدنش نرسد.
  • یادتان باشد که لباس های کودکان بر روی فعالیت هایی که دارد تاثیر می گذارد بنابراین بهتر است لباس با پارچه مناسب و اندازه کودکتان بخرید تا او احساس راحتی داشته باشد.
  • از پارچه های زمخت و تحریک کننده پوست برای لباس های کودکان خود استفاده نکنید.
  • سعی کنید قبل از هر کاری پارچه اولیه خریداری شده را بشویید و بدون شستن دست به برش زدن آن نزنید.
  • در واقع شستن لباس ها به این دلیل می باشد تا مواد و آلودگی هایی که تا زمان خرید روی آن ایجاد شده است از بین برود و به پوست کودک انتقال نیابد.
  • لباس های کودکان خود را زود به زود تعویض کنید زیرا فعالیت آن ها زیاد است و میزان تعریقشان نیز افزایش می یابد و اگر این کار را انجام ندهید آسیب های پوستی بسیاری برایشان ایجاد خواهد شد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *