دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی بهترین اسباب بازی برای پسران

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

یکی از دغدغه های والدین خرید اسباب بازی برای فرزندانشان است زیرا هدف از خرید آن صرفا تفریح و سرگرمی کودکان نیست، اسباب بازی وسیله ای برای آموزش کودکان در سنین مختلف است. بنابراین کارشناسان پیشنهاد می دهند که حتما اسباب بازی را متناسب با سن کودک خریداری کنید. زیرا ظرفیت یادگیری در هر سنی متفاوت است. در ادامه قصد دارم لیستی از معتبرترین و مناسب ترین اسباب بازی پسرانه جدید برای پسران را به شما معرفی کنم تا هم پدر و مادرها از شیطنت فرزندان در آرامش باشند و هم آن ها نکات آموزنده ضروری را یاد بگیرند.

معرفی بهترین اسباب بازی برای پسران

۱.    کامیون مک کویین

انیمیشن کامیون مک کویین یکی از جذاب ترین کارتون های کودکان است و شخصیت اصلی داستان به نام مک کویین، فوق العاده دوست داشتنی است و بین کودکان محبوبیت زیادی دارد. اسباب بازی های مک کویین متنوع هستند، شامل کامیون اسباب بازی مک کویین، پارکینگ دوطبقه مک کویین، نیواستایل ماشین مک کویین ۳ تایی، ست کامیون و ماشین مسابقه ای مک کویین و غیره که می توانید از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. مزایایی که کامیون مک کویین برای کودکان دارد. شامل تقویت مهارت داستان پردازی در کودکان، الگو قرار دادن نکات آموزنده شخصیت مک کویین و تقویت اعتماد به نفس در کودکان است.

۲.    ست ریسینگ

ست ریسینگ از بازی های مهیج مخصوص پسران است. و اسباب بازی های ریسینگ از گذشته برای کودکان سرگرم کننده بوده است . هیجان مسابقه لذت بازی را چند برابر افزایش می دهد. از طرفی آن ها را  با مفاهیمی مانند اصطکاک، گرانش، سرعت و جهت آشنا می کند. البته اسباب بازی های ریسینگ جدید امکانات بیشتری مثل اشکال متنوع و جذاب، صداها و نورهای زیبایی نسبت به نمونه های قدیمی تر دارند. اما قبل از خرید ست ریسینگ بهتر است، برخی نکات را مد نظر قرار دهید. مثلا کودکان ۷ ساله به چالش، بیشتر تمایل نشان می دهند بنابراین از ست ریسینگ های پرپیچ و خم بیشتر استقبال می کنند. دوم اینکه به منبع انرژی آن توجه کنید، باتری دوام کمتری دارد اما ایمن تر از برق است. و سیستم برقی ماندگاری بیشتری دارد. آخرین مورد اینکه مواد ساخت اسباب بازی قابلیت بازیافت داشته باشد.

۳.    ماشین آتش نشانی کنترلی Dickie

معرفی بهترین اسباب بازی برای پسران

ماشین های آتش نشانی همیشه برای کودکان جالب بوده اند. زیرا آن ها را با وظایف آتش نشان ها آشنا می کنند و با مفاهیمی مانند مسئولیت پذیری، تعهد، عشق و ایثار آشنا می شوند . اگر از بحث آموزش بگذریم، کودکان ساعت های زیادی با ماشین کنترلی آتش نشانی سرگرم هستند. آژیرهای پر سرو صدا، نردبان های بلند، و شلنگ های آب پاش هیجان را در کودکان بیشتر می کنند. مواردی که باید در خرید ماشین آتشنشانی در نظر داشته باشید ، تناسب سن کودک با اسباب بازی است، در غیر این صورت برای کودک خسته کننده می شود. از طرفی به نکاتی مانند سرو صدا و پاشیدن آب توجه کنید، اگر حوصله سر و صدا را ندارید، از خرید آن صرف نظر کنید.

۴.    ساخت لگو

لگو یکی از بهترین اسباب بازی های فکری برای کودکان است. زیرا مهارت فکر کردن ، حل مساله و تفکر خلاق را می آموزد.  جانمایی صحیح لگو قطعا به دقت و تمرکز حواس نیاز دارد. از طرف دیگر همفکری و مشورت در بین کودکان را تقویت میکند.  از سوی دیگر اگر شما هم در کودکی با لگو بازی می کردید، قطعا فروپاشی ناگهانی  لگو را تجربه کرده اید. این اتفاق برای کودکان بسیار دردآور است و در آن لحظه کودک شکست را احساس می کند. و در بازسازی موثر این شکست، والدین نقش پررنگی دارند. بهترین حالت تشویق والدین به تلاش دوباره و پشتکار است. با این رفتار والدین کودکان می آموزند که از شکست هراسی نداشته باشند و دوباره تلاش کنند.

۵.    تریلی اسباب بازی

معرفی بهترین اسباب بازی برای پسران

تریلی جزو اسباب بازی های سرگرم کننده ای است که کودکان از بازی با آن خسته نمی شوند. و مدل های ریموتی برای کودکان جذابیت بیشتری دارد. زیرا حرکت تریلی را می توانند کنترل کنند. تریلی ها اندازه و رنگ های متنوعی دارند و نسبت به ماشین های کوچکتر سرگرم کننده تر هستند. از طرف دیگر آن ها با کارایی و حمل و نقل ماشین های سنگین مثل تریلی آشنا می شوند  اگر فرزندتان به اسباب بازی های بزرگی مثل تریلی علاقه دارد، و دنبال خرید تریلی با قیمت مناسب هستید، قیمت ارزان تریلی اسباب بازی را می توانید در فروشگاه توی ورلد پیدا کنید. 

۶.    برج مراقبت سگ های نگهبان

برج مراقبت سگ های نگهبان یکی از پرطرفدارترین اسباب بازی های بین کودکان است.  کودکان به وسیله برج مراقبت سگ های نگهبان می آموزند که از شهر محافظت کنند. این بازی کودکان را به حمایت، مسئولیت پذیری و تعهد تشویق می کند. آن ها می آموزند چنانچه حادثه ای برای شهر به وجود آید مسئولیت اشتباهتشان را بپذیرند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *