دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

معرفی روش‌های مهاجرت به کانادا و هزینه‌های آن‌ها

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

اگر متقاضی مهاجرت هستید، حتماً چندین گزینه مختلف را برای خود در نظر گرفته‌اید که احتمالاً یکی از آن‌ها مهاجرت به کاناداست. در این مطلب قصد داریم که راه‌های مهاجرت به کانادا و همچنین شرایط آن‌ها را بررسی کنیم. با توجه به اینکه روش‌های مختلفی برای مهاجرت به این کشور وجود دارند، بهتر است قبل از هر اقدامی از قوانین و شرایط کامل مهاجرتی مطلع شویم تا بتوانیم بهترین روش مهاجرتی را متناسب با شرایط کاری و زندگی خود انتخاب کنیم.

شرایط مهاجرت به کانادا

مهمترین فاکتور‌هایی که برای مهاجرت به کانادا اهمیت زیادی دارند، سن، مدرک تحصیلی، سابقه کار، میزان سرمایه، مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه هستند. البته میزان اهمیت آن‌ها بسته به روش مهاجرتی متفاوت است. مثلاً فاکتور سن در مهاجرت تحصیلی به کانادا بسیار مهم است، اما در روش مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری چندان مهم نیست. برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری حداقل سرمایه مورد نیاز ۳۰۰ هزار دلار بوده، در حالی که در مهاجرت تحصیلی این مبلغ به ۲۰ هزار دلار می رسد.

معرفی روش‌های مهاجرت به کانادا و هزینه‌های آن‌ها

در ادامه این مطلب راه‌های مهاجرت به کانادا و شرایط آن‌ها را به اختصار توضیح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

انواع روش‌های مهاجرت به کانادا

تنوع روش‌های مهاجرتی کانادا، فرصت و گزینه‌های بیشتری را برای مهاجرت شما فراهم می‌نمایداما اصل مهم در انتخاب روش مهاجرتی، اطلاع کامل از شرایط و مقررات آن‌ها است. با تسلط بر شرایط و قوانین مهاجرت به کانادا می توانید روشی را انتخاب کنید که با شرایط شغلی و زندگی شما تناسب داشته باشد.

برای اطلاع بیشتر از قوانین مهاجرتی و همچنین افزایش شانس پذیرشتان، پیشنهاد می‌شود که از وکلای با تجربه مهاجرتی در این مسیر کمک بگیرید.

مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند

کانادا، از جمله کشورهایی است که به نوزادانی که در خاک کانادا، در آسمان کانادا و یا حتی در کشتی و روی آب‌های کانادا به دنیا بیایند، تابعیت می‌دهد. در واقع نوزادان، شهروند کانادا محسوب شده و از حقوق شهروندی این کشور برخوردار می‌شوند اما این قانون تنها شامل نوزاده است و والدین برای اخذ شهروندی کانادا، می‌توانند از راه‌های دیگری اقدام نمایند. از جمله مزایای تولد در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • داشتن پاسپورت کانادایی
  • ورود به کشور کانادا بدون اخذ ویزا
  • داشتن اقامت کانادا
  • امکان تحصیل رایگان در کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ

در این روش مهاجرتی، اسپانسر، یعنی کسی که اقامت دائم کانادا و یا شهروندی این کشور را دارد، می‌تواند با بهره‌مندی از طرح ویزای اسپانسرشیپ کانادا، مقدمات مهاجرت یکی از اقوام و یا عضوی از خانواده‎اش مانند: همسر، پدر، مادر، پدربزرگ، مادربزرگ، خواهر و برادر را فراهم کند. شرط لازم و اساسی برای اخذ این نوع ویزا تمکن مالی اسپانسر است.

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی

در مهاجرت توریستی کانادا، متقاضی می‌تواند با ویزای توریستی خود (مولتی کانادا، سینگل کانادا، سوپر ویزای کانادا) وارد کشور کانادا شده و هر بار تا مدت معینی در این کشور بماند. البته امکان تمدید این نوع ویزا نیز وجود دارد.

معرفی روش‌های مهاجرت به کانادا و هزینه‌های آن‌ها

مهاجرت به کانادا از طریق کار

روش‌های مهاجرت کاری کانادا به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند. در دسته اول، متقاضی قبل از ورود به کانادا مجوز کار در این کشور را اخذ نموده و سپس وارد کانادا می شود و نهایتاً یک شغل مناسب پیدا می‌کند.

در دسته دوم، متقاضی قبل از ورود به کانادا توسط یک کارفرمای کانادایی استخدام شده و سپس وارد کانادا می‌شود. این روش یکی از رایج‌ترین روش‌های مهاجرت کاری به کاناداست. البته هر یک از این روش‌های مهاجرت کاری کانادا به چند روش مختلف دیگر تقسیم‌بندی می‌شوند.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی به کانادا، ساده‌ترین روش مهاجرتی است که امکان اخذ اقامت دائم کانادا را نیز فراهم می‌کند. متقاضی این روش مهاجرتی، باید تمکن مالی داشته باشد تا بتواند کلیه هزینه‌های تحصیلی‌اش در کانادا را پرداخت کند. همچنین باید دارای مدرک زبان انگلیسی با نمره مناسب باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

مطابق با این روش، متقاضیان باید از طریق ایجاد یک استارت‌آپ و یا سرمایه‌گذاری، مبلغ مشخصی را در این کشور سرمایه‌گذاری کرده و سپس اقامت دائم کانادا را نیز دریافت کنند.

مهاجرت به کانادا برای هنرمندان و افراد موفق

تمامی هنرمندان در زمینه‌های مختلف می‌توانند با این روش به کانادا مهاجرت کنند. شرط ضروری این نوع مهاجرت، دارا بودن دو سال سابقه کار هنری در پنج سال گذشته است.

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

این روش مهاجرتی مختص متقاضیانی است که صاحب فن و مهارت بوده و می‌توانند از این طریق، ویزای اکسپرس اینتری را دریافت کنند. در این روش، متقاضیان تنها با ارسال مدارک، پاسخگویی به سؤالات و کسب امتیاز بالا می‌توانند اقامت کانادا را کسب کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت

بسیاری از داوطلبین مهاجرت به کانادا با تاسیس و یا مالکیت بیش از ۵۰ درصد  یک کسب و کار در کانادا، می‌توانند اخذ اقامت دائم را تسهیل کنند.

معرفی روش‌های مهاجرت به کانادا و هزینه‌های آن‌ها

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

فردی که اقامت دائم کانادا را داشته باشد و یا شهروند کانادایی محسوب شود، می‌تواند بعد از ازدواج برای  مهاجرت همسرش به کانادا و همچنین اخذ اقامت او اقدام کند. این فرد باید تمکن مالی داشته باشد و بتواند هزینه‌های همسرش در کشور کانادا را تقبل کند.

مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

اگر چه همه افراد می‌توانند به عنوان فردی غیر کانادایی در این کشور ملکی را خریداری کنند، اما این خرید منجر به اقامت دائم کانادا نمی‌شود. در کانادا برنامه‌های زیادی برای ویزای سرمایه‌گذاری وجود دارند که منجر به اخذ اقامت دائم کانادا می‌شوند.

مهاجرت استانی به کانادا

این ویزا بر اساس نیاز استان‌های کانادا به نیروی کار ماهر و متخصص صادر می‌شود. به طور کلی در این نوع مهاجرت، مهارت و توانایی متقاضیان برای بهبود و رونق بخشی به چرخه اقتصادی و فرهنگی استان‌ها به کار گرفته می‌شود. متقاضیان منتخب از طریق این برنامه به راحتی می‌توانند اقامت دائم کانادا را اخذ کنند.

مهاجرت روستایی و استان‌های شمالی کانادا RNIP

این برنامه پنج ساله مهاجرت فدرال برای ورود نیروی کار ماهر به جوامع کوچک کانادا طراحی شده است. امکان اخذ اقامت دائم کانادا نیز از این روش وجود دارد.

مدارک و مراحل مهاجرت به کانادا

  • اسناد هویتی
  • مدارک انگشت‌نگاری
  • اسناد بانکی جهت اثبات میزان دارایی
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک شغلی

هزینه مهاجرت به کانادا

از آن جایی که راه‌های مهاجرت به کانادا متعدد هستند و هر کدام شرایط خاص خود را دارند، لذا امکان تخمین هزینه دقیق مهاجرت به کانادا وجود ندارد. در واقع هزینه هر کدام از روش‌های مهاجرت به کانادا با هم متفاوت است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *