دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشت دریاسر مازندران منطقه ای وسیع با مناظر زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

دشت دریاسر یکی از دشت های وسیع و دیدنی در شهر تنکابن است. این شهر از چشم اندازهای بسیار زیبایی برای علاقه مندان برخوردار می باشد. شما در سفر به این دشت می توانید از مناظر زیبایی دیدن کنید. از مهم ترین دیدنی های این منطقه می توان به چشمه ها، رودخانه ها، ارتفاعات کوهستانی و … اشاره نمود که زیبا هستند.

یکی دیگر از زیبایی های خطه مازندران دشت دیدنی دریاسر است. این دشت بسیار وسیع و تماشایی می باشد و دارای جاذبه های چهار فصل است. اگر از علاقه مندان به طبیعت گردی و پیک نیک های طبیعت گردی هستید، می توانید این منطقه را برای گردش های خانوادگی خود انتخاب کنید. این منطقه از جنگل های سرسبز و متنوعی برای گردشگران برخوردار می باشد. این منطقه از مازندران مرز میان جنگل های سرسبز شمال و رشته کوه های الموت است. این دشت زیبا در شهر تنکابن واقع شده و از طریق رشته کوه های الموت محاصره شده است. این منطقه دارای بلندترین کوه های می باشد. گردنه های سیالان، کندیگان، قله های خشچال و … از دیگر مناظر و چشم اندازهای زیبا در این نواحی هستند.

دشت زیبای دریاسر

دشت دریاسر مازندران را بشناسید:

یکی از بهترین جاذبه هایی که در طول سفر خود به استان مازندران می توانید، از آن بازدید نمایید و از سفر خود لذت ببرید، این دشت زیبا می باشد. این دشت با چشم انداز بی نظیر خود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و روزانه از سراسر ایران برای تماشا آن به مازندران سفر می کنند. این دشت در نزدیکی شهر تنکابن واقع شده است و برای رسیدن یه آن باید به منطقه دو هزار و کوه الموت سفر نمایید. این دشت از مکان های دیدنی تنکابن برای علاقه مندان و گردشگران می باشد.

مناظر دریاسر

این دشت در تمام فصول سال دارای زیبایی خاص و منحصر به فردی می باشد که می تواند هر بازدیدکننده ای را مجذوب خود کرده و با طبیعت دلنشین خود یک سفر عالی را برای هر مسافری بسازد. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، بهترین زمان سفر به این مکان فصل بهار است که دارای آب و هوای مطلوبی می باشد. روزانه تورهای زیادی از شهرهای مختلف کشور برای اسکان به این منطقه سفر می کنند. پیشنهاد می کنیم، اگر به کوهنوردی علاقه مند هستید و خستگی برای شما معنایی ندارد، حتما از این جاذبه زیبا دیدن کنید. همچنین در طول سفر خود به این دشت می توانید، به یخچال های کوه الموت سفر کنید و از بلندای آن طبیعت بکر منطقه را تماشا کنید.

دریاسر را بشناسید

این دشت با حدود ۲۰۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا در بین ۴ کوه مهم منطقه محصور شده و برای مردم تنکابن به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود. این دشت یکی از بهترین دشت هایی است که در استان  مازندران وجود دارد و با جلوه ای زیبا در طول سال گردشگران زیادی را به سمت خود می کشد، تا از این طبیعت زیبا استفاده و لذت ببرند. کوه الموت که در نزدیکی این دشت قرار دارد، بلندترین کوهی است که دشت دریاسر را احاطه کرده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

  •  آرون گروپس

ارتفاعات دریاسر

چگونه به این دشت برویم؟

اگر قصد سفر به این منطقه دیدنی را دارید، می توانید بعد از رسیدن به شهر تنکابن و در نواحی غربی استان مازندران باید مسیر جاده دو هزار را طی کنید. با رسیدن به دو راهی امامزاده اسم در سمت چپ مسیری را می بینید که به سمت دره می رود، در انتهای این مسیر به روستای عسل محله می رسید. اگر مایل هستید، مدت یک و نیم ساعت کوهپیمایی خواهید داشت، با عبور از تپه های منطقه و چشمه های مختلف در طی مسیر می توانید به مقصد خود برسید و این دشت تماشایی را زیر پایتان ببینید. نگاهی به دیدنی های تنکابن می تواند، شما را با جاذبه های این شهر بیشتر آشنا کند، اما این دشت زیبا از مهم ترین جاذبه های آن به شمار می آید.

مناظر سرسبز دریاسر

جاذبه های تفریحی منطقه:

این دشت وسیع از جذابیت ها و تفریحات گوناگونی برای گردشگران برخوردار است. با توجه به موقعیت استراتژیک در این منطقه شما می توانید در تمام فصل های سال به این دشت ها سفر کنید. این دشت در حد فاصل بهار و تابستان زیبایی های زیادی را در خود جای داده است. طبیعت زیبای زرد رنگ گل ها در این دشت و در فصل بهار می تواند سوژه عکاسی شما باشد. ده ها چشمه ای که از کف این دشت بیرون زده و می جوشد، می تواند برای شما جالب توجه و دیدنی باشد.

طبیعت دریاسر

رودخانه ای که از ارتفاعات سیالان سرازیر می شود، یکی دیگر از دیدنی های دشت دریاسر به شمار می آید. کوه های این منطقه پوشیده از چشم اندازهای زیبا و سرسبز است. قله های این نواحی مکان مناسبی برای کوهپیمایی خواهند بود. این منطقه از گونه های گیاهی ارزشمندی برخوردار می باشد. گیاهان این منطقه شامل درخت های ازگیل و آلوچه های جنگلی می باشند. با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی مناسب در این مناطق شما می توانید، از هوای مطبوع و بدون آلودگی در این دشت استفاده کنید.

رودخانه دیدنی دریاسر

آسمان این دشت بسیار صاف و شفاف است، اگر به نجوم علاقه دارید، شب های این دشت را از دست ندهید. در هنگام شب شما می توانید مناظر و چشم اندازهای ویژه ای از آسمان این منطقه را نظاره گر باشید. آسمان های این دشت در اغلب شب ها ستاره باران و شهاب باران است. با توجه به مسطح بودن دشت ها شما به راحتی می توانید اسکان کنید. در اطراف این منطقه نیز جاذبه های زیبایی برای گردش و تفریح وجود دارند. آب گرم فلکده یکی از جاذبه های اطراف این دشت است.

اقامت در این دشت:

اگر قصد دارید، در این منطقه اقامت داشته باشید، می توانید کمپ بزنید. با توجه به اینکه دشت دریاسر نزدیک به شهر تنکابن است، این امکان وجود دارد، تا برای اقامت به شهر بروید و در یکی از هتل ها اقامت کنید. فاصله این دشت تا تنکابن ۳۵ کیلومتر است. اگر قصد پیک نیک و طبیعت گردی دارید و یا می خواهید، شب اقامت کنید، این مکان مناسب نخواهد بود. گردش یک روزه در این دشت بسیار مناسب تر است. بنابراین سعی کنید، برای اقامت به یکی از هتل های نزدیک شهر بروید.

چشمه دریاسر

این دشت یکی از بکرترین مکان های دیدنی مازندران است که می توانید از چشم اندازهای آن دیدن نمایید. این دشت از نواحی اطراف به شهرهای عباس آباد، ساری، تنکابن، رامسر و … راه دارد. به همین دلیل بسیاری از گردشگران و علاقه مندان از شهرهای این نواحی می باشند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *