دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نحوه و شرایط مهاجرت از طریق دعوت نامه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

مهاجرت کردن از طریق دعوت نامه یکی دیگر از شیوه های مهاجرتی است. افرادی که از این طریق مهاجرت می کنند، می توانند از طریق خویشاوندن خود اقدام به این کار کنند. از جمله انواع آن نیز می توان به خویشاوندی، کاری، تحصیلی و پناهندگی اشاره نمود. ما در این بخش درباره نحوه دریافت ویزا از این طریق اشاره می کنیم.

در برخی از موارد متقاضیان و مهاجران می توانند از طریق طریق دعوت نامه اقدام به مهاجرت نمایند. همانطور که می دانید دعوت نامه برای یک دیدار خانوادگی، دوستانه و یا کاری و تحصیلی است. شما می توانید از طریق کشورهای مختلفی اقدام به این کار کنید. در سال های اخیر تعداد زیادی از ایرانیان از طریق دعوت نامه اقدام به رفتن کرده اند. کشور کانادا در شمار مهم ترین کشورهایی است، که از طریق دعوت نامه کاری مهاجران زیادی را جذب می کند. این دعوت نامه باید توسط یک شهروند و یا فردی که دارای اقامت دائم این کشور می باشد، فرستاده شود. شما با استفاده از این مدرک می توانید راحت تر ویزای خودتان را دریافت نمایید.

مهاجرت از طریق دعوت نامه

شرایط مهاجرت از طریق دعوت نامه

دعوت نامه از طرف دوست، یکی از اعضای خانواده، دانشگاه و یا کارفرما برای فرد ارسال می شود. ارسال دعوت نامه به این معنا نیست که فرد باید تمام حمایت های لازم در کشور مقصد را از شما داشته باشد. اما تنها زمانی که شهروند یک کشور باشد، می تواند این اقدام را انجام دهد، و برای ما دعوت نامه ارسال نماید. فرد ارسال کننده باید دعوت نامه را به صورت محضری به سفارتخانه ارائه دهد.

دعوت نامه از طریق خانواده

دعوت نامه چیست؟

دعوت نامه در حقیقت برگه ای است، که نشان دهنده پذیرش فردی از سوی کشور مقصد می باشد. فردی که شهروند یک کشور دیگر است، می تواند با ارسال دعوت نامه ویزای کاری، تحصیلی و … را برای شما فراهم کند. شما با داشتن این برگه از شخص حقیقی یا حقوقی برای شما فرستاده می شود، و شما در صورت ارائه این برگه پرونده خود را در سفارتخانه به جریان انداخته، و راحت تر می توانید ویزای کشور مورد نظر را دریافت نمایید. با داشتن این برگه رسمی می توانید، وقت سفارتخانه بگیرید، و با ارائه مدارک به سفارتخانه فرایند دریافت ویزای خود را طی کنید. شما با استفاده از دعوت نامه می توانید از این طریق مهاجرت کنید.

دعوت نامه خویشاوندی

شرایط فرستادن دعوت نامه

یکی از مهم ترین شروط داشتن دعوت نامه وجود دوست یا آشنایی است، که حق شهروندی کشور مقصد را دارد، و می توانید از طریق ارسال دعوت نامه برای شما ویزا دریافت کند. این شیوه دارای شروط دیگری نیز می باشد. ارسال این دعوت نامه باید قانونی و کاربردی باشد. مهم تر از هر چیز فردی است، که برای شما دعوت نامه ارسال می کند، این فرد باید شرایط لازم و ضروری را داشته باشد. او باید هزینه هایی که مربوط به عوارض و مالیت هستند، پرداخت نماید، و باید دارای اقامت دائم یا حق شهروندی است.

  •  آرون گروپس

نحوه دریافت دعوت نامه

در صورتی که فرد ارسال کننده دعوت نامه دارای شرایط ویژه و خاص باشد، امتیازات نیز افزایش می یابد، به عنوان مثال: اگر فرد دارای خانه باشد، یا … تاثیرات بهتری بر روی دعوت نامه و شرایط پذیرش ویزا خواهد داشت. شغل ثابت فرد فرستنده نیز از دیگر شرایطی است، که به آن اشاره می شود. این شرایط باید در دعوت نامه قید شوند. اگر می خواهید واچر هتل ارائه ندهید، بهتر است، آدرس فرد فرستنده دعوت نامه قید شود. این دعوت نامه باید دارای مهر رسمی باشد. در این زمینه نیز برخی از سفارت ها ممکن است، شرایط خود را داشته باشند.

شرایط داشتن دعوت نامه

دعوت نامه خویشاوندی

مهاجرت خویشاوندی چیست؟ و چه شرایطی دارد؟ یکی از انواع دعوت نامه که بسیار رایج است، دعوت نامه خویشاوندی می باشد. یکی از انواع معتبر دعوت نامه ها دعوت نامه خویشاوندی است. این نامه از سوی خویشاوندان برای فرد متقاضی ارسال می شود. شخص فرستنده باید شرایط این نامه رسمی را داشته باشد. اگر این نامه از طرف دوستان شما ارسال شود، اعتبار خواهد داشت، و شما از این طریق می توانید ویزا دریافت کنید. این دعوت نامه اعتبار بیشتری از دعوت نامه های کاری خواهد داشت، و شما از این طریق می توانید به کشور مقصد مهاجرت کنید.

دعوت نامه کاری

این نوع دعوت نامه می تواند از سوی سمینارها، شرکت ها و یا پروژه های تحقیقاتی ارسال شود. کافی است، این دسته از مدارک از سوی شرکت مربوطه و یا کارفرما به سفارتخانه فرستاده شود. این نامه باید همراه با مدرک شغلی، تحصیلی و … باشد. این نامه نیز مانند دیگر دعوت نامه ها از نامه خویشاوندی اعتبار کمتری دارند.

دعوت نامه برای تحصیل

دعوت نامه تحصیلی

اگر قصد تحصیل در یکی از دانشگاه های کشور مقصد را دارید، می توانید از طریق دعوت نامه تحصیلی اقدام نمایید. دعوت نامه تحصیلی باید از طریق دانشگاه و یا موسسه معتبر آموزشی صادر شود. شما از طریق ویزای تحصیلی می توانید، به راحتی در کشور تحصیل کنید. تمام این موارد به قوانین سفارت کشور مورد نظر نیز بستگی دارد. قوانین جدیدی ممکن است، در این زمینه ارائه شوند، که در صورت نیاز از سوی سفارتخانه اعلام می گردد. اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید، می توانید در لینک با شرایط و نحوه ویزای تحصیلی در کانادا آشنا شوید.

چگونه دعوت نامه بگیریم

دعوت نامه پناهندگی

در صورتی که دعوت نامه داشته باشید، و تمام شرایط لازم را نیز داشته باشید، ممکن است از سوی سفارتخانه با مشکلاتی مواجه شود. یعنی در واقع امکان دارد، سفارتخانه شرایط شما را نپذیرد. در این مواقع ممکن است، با وارد شدن به مقصد مورد نظر تصمیم بگیرید که دیگر به ایران برنگردید. افرادی که با دعوت نامه موفق به اخذ ویزا می شوند، باید توجه کنند در صورت پناهندگی مشکلاتی برای فرد فرستنده ایجاد می شود. در کشورهای مختلف این مشکلات می تواند متعدد باشد، و بنا به قوانینی که دارند در نظر گرفته خواهد شد.

دعوت نامه تحصیلی

زمانی که فرد پناهنده می شود، ممکن است، تا حقوق شهروندی فرد دعوت کننده کم شود. از بزرگ ترین مشکلاتی که در این زمینه ایجاد می شود، امکان مسدود شدن دعوت نامه است. در واقع شخص فرستنده دیگر نمی تواند دعوت نامه ارسال کند. کم شدن امتیازات شهروندی نیز از دیگر معایب این شیوه می باشد. طبق قوانینی که در برخی از کشورها وجود دارد، ممکن است این افراد نتوانند از امکانات شهروندی خود نیز استفاده کنند. شما می توانید در لینک با مراحل پناهندگی استرالیا نیز آشنا شوید. مهاجرت از طریق دعوت نامه کی از شیوه های راحت و آسان است، که شما از این طریق می توانید اقدام به مهاجرت نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *