دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

راهکارهای درمان جوش زیر پلک و باید ها و نباید های آن

  • سحر هودانلویی
  • ۹ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

جوش بر روی بسیاری از نواحی بدن که به خوبی مراقبت نشود و چربی اضافه آن از بین نرود، ایجاد می گردد و برای از بین رفتن نیز از نکات متعدد بهداشتی پیروی می کند. برای آشنایی با روش های درمان جوش زیر پلک در این بخش از مقاله آرگا با ما همراه شوید.

به طور کلی بروز جوش بر روی پلک چندان شایع نمی باشد و کمتر کسی است که در این قسمت از پوست خود به جوش های زیر پوستی مبتلا می شود. در برخی از مواقع این عارضه می تواند به گل مژه نیز شباهت داشته باشد، اما نکته حائز اهمیت آن است که علائم هر یک از بیماری ها با یکدیگر متفاوت می باشد. در ادامه این مطلب به معرفی روش های درمان جوش روی پلک پرداخته ایم که می توانید با ما همراه شوید.

آشنایی با عارضه جوش زیر پلک

معرفی روش های درمان جوش روی پلک

در ادامه این مطلب روش های موثری از مراقبت پوست را مطالعه می کنید که برخی از آن ها برای برخورداری از پوستی سالم و شاداب باید در روتین روزانه تان قرار داشته باشد.

  • استفاده از رتینول

به طور کلی استفاده از محصولات موضعی رتینول و اسکراب لایه بردار می تواند به بالا رفتن ریزش سلول های مرده پوست کمک بسیاری نماید و در نهایت به از بین رفتن جای جوش و آکنه منجر گردد. همان طور که می دانید پوست اطراف چشم بسیار نازک تر می باشد که از این رو بایستی از رتینول های مخصوص پلک استفاده نمایید..
به طور کلی در روزهای اولیه استفاده از آن امکان دارد که قرمزی هایی بر روی پوست مشاهده کنید که بسیار طبیعی می باشد و پیشنهاد می شود که تنها در طی ۳ الی دو مرتبه در هفته از آن انجام گیرد تا به مرور زمان پوست به این چنین روتین های مراقبتی پوست عادت نماید.

  • رعایت بهداشت شخصی

توجه داشته باشید که از اولین کارهای رعایت بهداشت شخصی؛ شستن دست قبل از تماس با چشم و آرایش کردن می باشد که در صورت برخورداری از جوش نیز رعایت این نکات از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. از این رو پلک های خود را کمتر ماساژ دهید، دست های خود را قبل از تماس با چشم بشویید، از لوازم آرایشی مشترک استفاده نکنید، همواره براش های لوازم آرایشی مخصوص چشم را در تمیز نگه دارید. توجه داشته باشید که رعایت این نکات علاوه بر پیشگیری از بروز جوش می تواند به رفع آکنه نیز منجر گردد.

آبرسانی پوست چگونه است

  • آبرسانی پوست

توجه داشته باشید که مراقبت از پوست در مقابل نور آفتاب بسیار حائز اهمیت است و در این رابطه بایستی از آبرسان های پوست استفاده نمایید. بسیاری از متخصصان پوست بر این باورند که بایستی به طور مکرر پوست صورت را هیدراته نگه دارند تا از بروز خشکی پوست، پوسته شدن و ایجاد حساسیت پوستی جلوگیری به عمل آید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس
  • به جوش ها دست نزنید

طبیعی است که بسیاری از افراد با فشار دادن جوش و یا کندن آن سعی دارند که به از بین رفتن آن سرعت ببخشند، اما قابل به ذکر است که این کار کاملاً عکس عمل می‌کند و در نهایت به ایجاد اسکار های پوستی منجر می گردد، چرا که باکتری ها بر روی سطح پوست پخش می گردد و در نهایت به ایجاد جوش های متعدد و یا بزرگتر شدن آن ها کمک می کند. بسیاری از متخصصان پوست بر این باورند که با انجام کمپرس گرم می‌توانید به افزایش جریان خون در پوست کمک کنید، بایستی از دست زدن و یا فشار دادن آن ها جلوگیری نمایید و همواره صورت خود را تمیز و عاری از هرگونه چربی نگه دارید.

  • از لوازم زیبایی چشم کمتر استفاده نمایید

توجه داشته باشید که در هنگام ابتلا به هر یک از جوش های روی پلک از گذاشتن لنز چشمی و یا استفاده از لوازم آرایشی به مانند خط چشم، ریمل و یا سایه جلوگیری نمایید. در این شرایط می‌توانید از محصولات ملایم و ژل های شستشو دهنده استفاده نمایید تا در نهایت منافذ پوست شما را از انسداد پاک نمایند.

معرفی راهکار های درمان جوش زیر پلک

  • مراجعه به پزشک

در نهایت نیز اگر جوش ها بیش از یک هفته بر روی پوست باقی ماند؛ بهتر است که به یکی از کلینیک های متخصص پوست مراجعه نمایید. در این شرایط اقدام به معالجات احتمالی در داخل مطب که شامل خالی کردن جوش و یا جدا کردن آن با سوزن استریل می باشد انجام گیرد. در حالت دیگر نیز می توانید از کرایو تراپی و یا سرما درمانی استفاده نمایید که بسیاری از افراد برای رفع کیست اقدام به انجام آن می کنند.

برای مطالعه بیشتر مطالب وابسته می توانید بر روی لینک های مرتبط مقاله نویسی در این بخش از سایت آرگا همانند رفع جوش های زیر پوستی و رفع جوش پیشانی کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *