دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اصول شستن صورت قبل از خواب!

  • ندا خوشرو
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب آموزش شستن صورت قبل از خواب و نحوه مراقبت از پوست صورت پس از شستشوی شبانه را پیش رو خواهید داشت که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید.

برای داشتن پوستی شاداب باید به نیازهای پوستی تان توجه بیشتری داشته باشید همچنین با توجه به اینکه پوست صورت در زمان خواب استراحت می کند از این رو شستن صورت قبل از خواب مانند مسواک زدن امری ضروری است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

نحوه شستن صورت قبل از خواب و نکاتی برای مراقبت از پوست

شستشوی صورت قبل از خوابیدن باید جزء روتین شبانه هر فردی باشد زیرا مراقبت پوستی شبانه تاثیر شگفت انگیزی در سلامت پوست دارد. در ادامه با نحوه شستشوی صورت قبل از خوابیدن در خدمت شما خواهیم بود که امیدواریم با توجه به مطالب ذکر شده بتوانید از پوست صورت خود به آسانی مراقبت کنید.

نحوه شستن صورت قبل از خواب

پوست صورتمان را قبل از خوابیدن چگونه بشوییم ؟

مهم ترین عامل برای پیشگیری از چین و چروک های ریز و باز کردن منافذ پوست و جلوگیری از ایجاد لک و آکنه روی پوست صورت شستشوی پوست قبل از خواب می باشد.

اغلب خانم ها تصور می کنند که اگر پوست صورت آن ها عاری از هر گونه مواد آرایشی باشد نیازی به شستشوی صورت نیست ولی بهتر است بدانید که آلودگی های پنهانی در طول روز روی پوست می نشینند که قبل از خواب شبانه بهتر است به کمک مواد شوینده و تونر مناسب تمیز شوند. برای شستشوی پوست صورت می توانید از مایع مخصوص به همراه آب ولرم استفاده نمایید.

برای تمیز کردن پوست صورت می توانید از پاک کننده های ژلی شفاف استفاده نمایید. این پاک کننده ها برای پاکسازی عمیق پوست مناسب می باشند و منافذ گرفته را باز می کنند و روغن اضافه پوست را می گیرند و باکتری آکنه را هم از بین می برند همچنین این مواد شوینده پوست دارای خاصیت لایه برداری و ضدعفونی می باشند.

شستن صورت قبل از خواب شبانه

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

پاک کننده های کرمی غلیظ می باشند و برای ساخت آن ها از مواد مرطوب کننده نظیر روغن گیاهی استفاده می شود همچنین این پاک کننده ها به صورت شیر پاکن و لوسیون موجود هستند. اگر شما دارای پوستی حساس می باشید بهتر است از این پاک کننده ها برای تمیز کردن پوست صورت خود استفاده نمایید. افراد با پوست چرب و نوجوان ها بهتر است برای تمیز کردن پوست صورت خود از این پاک کننده ها استفاده نکنند.

افرادی که همیشه میکاپ دارند و از کرم پودر و پرایمر استفاده می کننده بهتر است برای تمیز کردن پوست صورت خود از پاک کننده های روغنی استفاده نمایند.

شستن صورت

بعد از اینکه پوست صورت خود را شستید اگر پوست نرمالی دارید می توانید از یک مرطوب کننده برای مرطوب کردن اطراف و دور چشم ها و سایر قسمت های پوست استفاده نمایید. اگر پوست صورت شما خشک است یا پوست چربی دارید بهتر است با متخصص پوست برای انتخاب کرم مرطوب کننده مشورت کنید.

بررسی شستن صورت قبل از خواب

زیبایی های پوست به راحتی بدست نمی آیند و اگر شما تمایل دارید پوست صورت تان درخشان و زیباتر شود بهتر است چند دقیقه قبل از خوابیدن وقت بگذارید و پوست صورت تان را بشویید یا تمیز کنید همچنین علاوه بر شستشوی صورت می توانید برای پاکسازی پوست از روش هایی نظیر تونر و شیر پاک کن و بخور صورت با آب استفاده نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *