دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

باغ بهادران اصفهان با جذابیت های تفریحی و تاریخی بی نظیر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

باغ بهادران اصفهان یکی از شهرهای زیبا در استان اصفهان است. این شهر دیدنی در فاصله ۶۰ کیلومتری از اصفهان و در شهرستان لنجان واقع شده است. چشم اندازهای بسیار زیبای این روستا و جاذبه های تاریخی آن از سوی گردشگران و علاقه مندان زیادی مورد توجه می باشد. در این بخش با جاذبه های این شهر آشنا می شوید.

یکی از مهم ترین جاذبه هایی که مسافران در طول سفر خود به اصفهان می توانند، از آن دیدن نمایند، این باغ بزرگ و دیدنی می باشد که برای مردم این شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می تواند شما را شگفت زده نماید. این باغ در فاصله ۶۸ کیلومتری شهر اصفهان قرار دارد و برای بازدید از آن باید این فاصله را طی نمایید. اگر علاقه مند به تفریح در طبیعت هستید، این مکان بسیار بی نظیر و دارای چشم انداز فوق العاده ای می باشد که می تواند یک روز عالی را برای هر گردشگری بسازد. بهترین زمان سفر به این مکان اواسط فصل بهار تا اواخر تابستان می باشد که از نظر آب و هوایی مطلوب و دلنشین است. شما در این بخش می توانید با باغ بهادران اصفهان بیشتر آشنا شوید.

باغ بهادران در تابستان

دیدنی های باغ بهادران اصفهان:

شهر اصفهان یکی از مهم ترین شهرهای توریستی در کشورمان است. این شهر از جذابیت های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیار زیادی برخوردار می باشد. همانطور که می دانید این شهر مورد توجه بسیاری از توریستان و جهانگردان دنیا می باشد. یکی از بکرترین جاذبه های طبیعی در این منطقه طبیعت زیبای زاینده رود می باشد. این منطقه از آب و هوای معتدل و مناسبی برای گردشگران برخوردار می باشد. در فصل های زمستان و تابستان این استان از جذابیت های زیادی برخوردار است. اگر می خواهید زیباترین مکان های دیدنی اصفهان که هر ایرانی باید ببیند را بشناسید، می توانید به لینک مراجعه کنید، همچنین می توانید در این مقاله با یکی از زیباترین این جاذبه ها آشنا شوید.

جاذبه های باغ بهادران

یکی از جذابیت های دیدنی در این شهر باغ بهادران اصفهان می باشد. این شهر، یکی از شهرهای کوچک در نزدیکی زرین شهر است که در فاصله ۶۰ کیلومتری از این شهر واقع شده، این باغ در میان ساکنین شهر دارای نام های دیگری نیز می باشد.

این باغ در منطقه به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود، و در طول سال مسافران زیادی را به سمت خود می کشد. این مکان در کنار رودخانه زاینده رود زیبایی خاص و منحصر به فردی را به منطقه بخشیده و می تواند، برای شما لذت بخش باشد. این باغ بزرگ که چندین سال است، به عنوان یک شهر شناخته می شود، کوچک‌ترین شهر زرین‌ شهر است و در میان مردم اصفهان با نام هایی همچون باغ‌ وردان‌، باغ آذران، باغ‌ باباداران و باغ‌ بادران‌ نیز شناخته می شود.

مناظر باغ بهادران

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

جاذبه های باغ بهادران:

جذابیت های تفریحی که در اطراف این باغ دارند، برای گردشگران زیادی مورد توجه هستند. یکی از لذت های سفر به اینگونه از مناطق قدم زدن در کنار رودخانه زاینده رود می باشد. تماشای رودخانه و عکاسی کردن از مناظر طبیعی و زیبایی که در این منطقه وجود دارند، از تجربه های جذاب برای شما خواهند بود. اگر قصد دارید، به این شهر توریستی سفر کنید، و از نزدیک جذابیت های آن را مشاهده کنید، می توانید از امکانات تفریحی زیادی نیز استفاده کنید.

طبیعت باغ بهادران

از مهم ترین امکانات تفریحی که در این مناطق برای گردشگران ارائه داده می شود، می توان به اسب سواری، دوچرخه سواری، رفتینگ، رودگردی، آفرود سواری و … اشاره نمود. با استفاده از این تفریحات هیجان انگیز می توانید تجربه های جالبی از سفرهای خود داشته باشید. در این مناطق بسیاری از علاقه مندان دوست دارند، از جاذبه های تاریخی نیز بازدید نمایند. قلعه تاریخی چهار برجدر که یکی از قلعه های تاریخی در این مناطق است، در جنوب این شهر واقع شده است.

دیدنی های باغ بهادران اصفهان

این قلعه تاریخی متعلق به دوران صفویان است و یکی از بناهای ارزشمندی می باشد که از آن دوران بر جای مانده است. این قلعه در واقع یک دژ نظامی با چهار برج گلی می باشد. جالب است بدانید، این بنای تاریخی در سال ۱۳۸۷ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این قلعه و جذابیت های تاریخی آن از مهم ترین دیدنی های اطراف باغ بهادران اصفهان به شمار می آیند. این قلعه و جاذبه های آن یکی از مکان های دیدنی استان اصفهان است که باید از جذابیت های زیبای آن بازدید نمایید.

باغ بهادران در تابستان

روستای مورکان:

اگر از علاقه مندان به جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای بکر در نقاط مختلفی از ایران هستید، می توانید به این منطقه سفر کنید. این روستا نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در این منطقه به شمار می آید. این روستا در فاصله ۱۰ کیلومتری از شهر واقع شده است و از چشم اندازهای طبیعی زیبایی برخوردار می باشد. یکی از جذابیت های این روستا بافت روستایی و قدیمی است که دارد. از سویی شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسبی که در اینگونه از مناطق حاکم است آن را به یکی از مکان های مناسب برای تفریح تبدیل کرده است.

باغ بهادران در پاییز

آشنایی با جذابیت های فرهنگی در این روستا یکی دیگر از بخش های جذاب آن به شمار می آید. زنان این روستا به فعالیت های هنری و سنتی مشغول می باشند. هنر قالی بافی یکی از هنرهای دستی رایج در میان مردمان این روستا است. آشنایی با این هنرهای دستی بخش مهمی از جذابیت های فرهنگی را در اینگونه از مناطق تشکیل می دهد.

سوغات باغ بهادران:

سوغاتی های باغ بهادران اصفهان بسیار مشهور هستند. پولکی که یکی از سوغاتی های معروف و پرطرفدار است، مخصوص این منطقه می باشد و طعم بسیار بی نظیری دارد. این شیرینی لذیذ با استفاده چایی سرو می شود و می توانید طعمی لذت بخش را تجربه کنید. این شیرینی دارای انواع نارگیلی و پرتقالی است و بنا به ذائقه شما متفاوت خواهد بود. شما می توانید این پولکی را با استفاده از دمنوش ها نیز میل کنید.

ارتفاعات باغ بهادران

با توجه به اینکه این منطقه دارای شرایط آب و هوایی مناسبی درختان میوه زیادی در این مناطق می رویند. این درختان شامل درختان گردو می باشند که محصولاتی بسیار مرغوب و با کیفیت را ارائه می دهند. در صورتی که به خشکبار علاقه دارید، می توانید گردو و بادام های مرغوبی را از این مناطق خریداری نمایید.

باغ ژاپنی اصفهان نیز می تواند یکی دیگر از جذابیت های این شهر برای گردشگران باشد. شما با بازدید از این باغ می توانید تجربه های جدیدی داشته باشید. این باغ نیز دارای مناظر دیدنی و بسیار زیبایی است و از سوی علاقه مندان زیادی مورد توجه می باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *